Do Warszawy dojedziemy już (prawie) ekspresowo

2021-12-22 16:00:00(ost. akt: 2021-12-22 10:14:38)

Autor zdjęcia: GDDKiA

Dobra wiadomość dla kierowców. Od dziś kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka ekspresowej "siódemki", która budowana jest od Napierek do Płońska. To 50 kilometrów porządnej drogi.
Drogowcy udostępnili kierowcom kolejne kilometry S7. Do ruchu został dopuszczony 50-km odcinek ekspresówki, która budowana jest od Napierek do Płońska. Jedak nadal obowiązuje tu tymczasowa organizacja ruchu, a zakończenie wszystkich prac nastąpi przed przyszłymi wakacjami.

I tak od Mławy do Pieniek kierowcy mogą już podróżować dwiema jezdniami. Między Napierkami a Mławą ruch odbywa się częściowo po jednej i częściowo po dwóch jezdniach. Na części odcinka Pieńki - Płońsk ruch został puszczony po dwóch jezdniach, a w okolicy Płońska na jednej. Na połowie długości tego odcinka ruch odbywa się jeszcze po drogach zbiorczych.
W rezultacie kierowcy mają do dyspozycji około 50 km drogi w układzie dwujezdniowym, na 14 km ruch odbywa się po jednej jezdni, natomiast na około 7 km między Pawłowem a Cieciórkami kierowcy poruszają się jeszcze drogami zbiorczymi.

Jednak udostępnienie kolejnych odcinków S7 do ruchu nie oznacza zakończenia prac, bo te zgodnie z kontraktem maja zakończyć się tutaj w II kwartale 2022 roku.

Ruch po udostępnionych dziś odcinkach odbywa według tymczasowej organizacji. Jak powiedział nam Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinkach dwujezdniowych oraz 60 km/h na jednojezdniowych. Rzecznik zaapelował zarazem do kierowców o stosowanie się do obowiązującej organizacji ruchu.

Budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, zaś na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 roku. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych i remontem wybranych dróg. Tu warto podkreślić, że nawierzchnia nowej „siódemki ” jest z betonu cementowego, a nie jak na większości dróg ekspresowych asfaltowa.

Łączny koszt inwestycji to 1,6 mld zł, z tego dofinansowanie z UE wynosi nieco ponad 1 mld zł.

am