MAG DYSTRYBUCJA WSPIERA ŚRODOWISKO I SWOICH PARTNERÓW HANDLOWYCH W Olsztynie wystartował projekt „Ekomat”

2021-06-24 11:47:28(ost. akt: 2021-06-24 12:58:48)   Artykuł sponsorowany
Mag Dystrybucja, ogólnopolski dystrybutor napojów, działający na rynku tradycyjnym od ponad 25 lat, uruchomił w Olsztynie pierwszy ekomat – maszynę, która pozwala konsumentom na wygodny zwrot opakowań do recyklingu. Do udziału w projekcie zostali zaproszeni główni partnerzy handlowi Mag Dystrybucja oraz współpracujące sieci handlowe działające na rynku tradycyjnym.

Wsparcie dla detalistów, zachęta dla konsumentów


Już w lipcu 2021 r. w krajach UE zaczynają obowiązywać wymagania prawne nałożone na państwa członkowskie i przedsiębiorców w zakresie odpadów opakowaniowych – tzw. Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta (ROP). Prace nad wypracowaniem podstaw prawnych systemu, który ureguluje kwestie zwrotu i recyklingu opakowań w Polsce wprawdzie się rozpoczęły, jednak zważywszy na specyfikę polskiego rynku, w którym kanał tradycyjny odgrywa znaczącą rolę, stworzenie takiego systemu będzie wymagało czasu. Jednak już teraz odpowiedzialne firmy podejmują własne działania, które pozwolą sklepom przygotować się do tej zmiany.

Obrazek w tresci


Jako świadomy dystrybutor operujący na rynku tradycyjnym, Mag Dystrybucja wraz z partnerami zachęca do ochrony klimatu i promuje pro-ekologiczne zachowania. „– Idea programu powstała z naszego poczucia odpowiedzialności wobec środowiska i z chęci wsparcia naszych partnerów handlowych, którzy już niedługo będą musieli zmierzyć się z wymogami prawnymi w kwestii zwrotu opakowań. Zdajemy sobie sprawę, że dla sklepów tradycyjnych może to być ogromne wyzwanie. Jako rzetelny i świadomy partner biznesowy, zaprosiliśmy do współpracy wiodących producentów napojów i stworzyliśmy projekt EKOMAT, którego zadaniem jest przejęcie tego obowiązku od detalistów”. – powiedział Tomasz Wilczewski „– Z drugiej strony, firma Mag Dystrybucja jako odpowiedzialny dystrybutor, który wprowadza na rynek miliony opakowań, w ten sposób zachęca konsumentów do działań wspierających ochronę klimat i lokalnego środowiska naturalnego.” – dodaje Tomasz Wilczewski

Obrazek w tresci

Innowacyjny system wspierający środowisko i sprzedaż


Ideą programu EKOMAT było stworzenie kompletnego rozwiązania, które oprócz podstawowej funkcji, jaką jest automatyzacja zbiórki opakowań do recyklingu, stanie się także narzędziem wspierającym sprzedaż w sklepach. Za każde zwrócone opakowanie klient otrzymuje bon z naliczonymi środkami pieniężnymi, które może wykorzystać na zakupy lub przekazać na cele charytatywne. Jeśli zdecyduje się na odzyskanie tych środków w sklepach, będzie miał możliwość realizacji bonu z automatu w konkretnej, działającej w programie Ekomat, sieci sklepów.

W ten sposób sklepy zyskują narzędzie przyciągające klientów oraz mogą uczestniczyć w promocjach związanych ze zwrotem opakowań, organizowanych przez konkretnych producentów. Pierwszą siecią sklepów, która zaangażała się w projekt EKOMAT, jest polska sieć Chorten, działająca na obszarze Polski.

Projekt EKOMAT wykorzystuje urządzenia do zwrotu opakowań firm Tomra i Sortbox. Autorem informatycznego rozwiązania, umożliwiającego pełną integrację procesu pomiędzy ekomatami i sklepami, jest firma NET Innovation Software. System pozwala również konsumentom na automatyczne przekazanie środków na cele charytywne. W tym celu podczas operacji zwrotu wystarczy z menu urządzenia wybrać funkcję „Donacja”. Instytucją, która otrzyma wsparcie jest Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy w Olsztynie.


Obrazek w tresci

Ekologiczna współpraca z producentami


Według szacunków firm badawczych, na polski rynek trafia rocznie niemal 12 miliardów butelek w opakowaniach PET, z czego połowa nigdy nie trafi do recyklingu. Wobec braku kompleksowych regulacji na temat zwrotu i recyclingu opakowań, inicjatywę przejmują producenci i dystrybutorzy. „Udział w projekcie EKOMAT to dla producentów kolejna możliwość podkreślenia proekologicznej postawy i zachęcenia konsumentów do prostych gestów na rzecz lokalnego środowiska”. – dodaje Tomasz Wilczewski

Do udziału w projekcie EKOMAT zostali zaproszeni producenci, którzy podobnie jak Mag Dystrybucja, przykładają wagę do ochrony środowiska i promują pro-ekologiczne zachowania. Do programu przystąpili: Kompania Piwowarska, Carlsberg Polska, Browary Lubelskie (producent piwa Perła), Maspex, Uzdrowisko Nałęczów (producent wody Cisowianka), Żywiec Zdrój (producent wody Żywiec)

Oprócz możliwości wzmocnienia ekologicznego wizerunku marki, producenci zyskują w ten sposób nowe narzędzie do budowania skutecznych promocji w konkretnych punktach sprzedaży, a także znakomitą możliwość szczegółowego monitorowania sprzedaży na podstawie raportów zwrotów opakowań.

Pierwszy ekomat działa już w Olsztynie, i znajduje się właśnie w pobliżu jednego ze sklepów sieci Chorten przy ul. Sobocińskiego 2. Kolejne urządzenia pojawią się niedługo w Bydgoszczy i w Trójmieście. Wszystkie informacje na temat programu znajdują się na stronie internetowej projektu pod adresem www.ekomat.pl.

Obrazek w tresci

Więcej informacji:


Tomasz Wilczewski
Trade Marketing Manager
Mobile: +48 723 988 405
E- mail: t.wilczewski@magdystrybucja.pl


Kompania Dystrybucyjna i Mag Dystrybucja:

Mag Dystrybucja jest częścią Kompanii Dystrybucyjnej (www.kompaniadstrybucyjna.com) - to podmiot koordynujący i wspierający działania operacyjne oraz handlowe wszystkich spółek wchodzących w skład Kompanii Dystrybucyjnej na terenie Polski. Organizacja ze 100% kapitałem polskim, zajmująca się dystrybucja najsilniejszych marek, z doskonałym zapleczem logistycznym oraz własnym zespołem handlowym zorientowanym na klienta.

Mag Dystrybucja (www.magdystrybucja.com) - ogólnopolski dystrybutor napojów, działający na rynku tradycyjnym od ponad 25 lat. Jest również kluczowym dostawcą dla kanału hurtowego oraz alternatywnych kanałów dystrybucji. Dysponuje niezależną strukturą sprzedaży (magazyny, samodzielne oddziały w Olsztynie, Trójmieście i Bydgoszczy), stale rozwija informatyczne systemy do zarządzania sprzedażą.

W portfolio MAG Dystrybucja znajdują się produkty liderów rynku (między innymi Maspex, Żywiec Zdrój, Polskie Zdroje, Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska, CEDC, Stock Polska). Firma rozwija również marki własne, z których najbardziej znane, to Woda Eva Zdrój oraz napój energetyczny MPower, dostępne w szerokiej dystrybucji na obszarze działania firmy.

MAG Dystrybucja angażuje się w projekty na rzecz lokalnych społeczności oraz środowiska. Wspiera zrównoważoną gospodarkę zasobami, tworząc niezależny system zwrotu opakowań w ramach projektu EKOMAT, który wystartował w czerwcu 2021 r.

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. dis #3069506 25 cze 2021 08:09

    Nawet na własnym automacie zrobili błąd. Piwo ma nazwę Carlsberg, nie Calsberg.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz