Na jakim etapie są największe inwestycje w Olsztynie? Sprawdziliśmy

2021-03-29 09:00:32(ost. akt: 2021-03-28 20:27:07)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Kilka kluczowych dla Olsztyna inwestycji niebawem wkroczy w kolejne fazy. Zebraliśmy informacje o najważniejszych.

Węzeł śródmieście



Wcześniej informowaliśmy, że miasto ma pewien problem — choć rozstrzygnięto przetarg na wykonanie węzła przesiadkowego Olsztyn-Śródmieście, to jednak oferta była zbyt wysoka i w budżecie brakowało 400 tys. zł na tę modernizację.

— Teraz sprawdzamy, czy oferty, które do nas trafiły, są zgodne z określoną przez nas specyfikacją — mówił w lutym prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz. — Po zakończeniu tego etapu prac podejmiemy decyzję, czy postaramy się wygospodarować w budżecie niezbędną kwotę, czy ponownie rozpiszemy przetarg — wyjaśniał.

Jak jest teraz?

— Wpłynęła do nas decyzja wojewody uchylająca w całości decyzję ZRID. Teraz analizujemy dalsze, możliwe ścieżki postępowania w tej sprawie — informuje Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta w Olsztynie.

Przypomnijmy, że główny zakres prac to budowa jezdni i chodników umożliwiających zarówno dotarcie do przystanku kolejowego, jak i zlokalizowanego w ciągu ul. Partyzantów przystanku komunikacji miejskiej. Teren zostanie zagospodarowany w taki sposób, aby utworzyć park z elementami upamiętniającymi dawny cmentarz ewangelicki (m.in. Pawilon Pamięci, lapidarium, specjalne ścianki).

Druga linia tramwajowa



Tutaj w zasadzie bez zmian, choć miasto ma z tyłu głowy terminy. Mimo wszystko — w tym przypadku trudno doszukiwać się winy ratusza.

Czekamy na wyznaczenie terminu rozprawy przez Sąd Okręgowy w Warszawie, który zajmuje się rozpatrywaniem skarg na decyzje Krajowej Izby Odwoławcze. A zatem czekamy na rozstrzygnięcie sądu i na razie nie decydujemy się na podpisanie umowy z wykonawcą — wyjaśnia Marta Bartoszewicz.

Urania



Miasto ogłosiło przetarg. Termin składania ofert upływa niebawem — 30 marca.

Przypomnijmy, że w bryle A zaprojektowano boisko wraz z widownią, strefą VIP, stanowiskami dla dziennikarzy oraz szatnie z pomieszczeniami dla trenerów. Przebudowany obiekt będzie mógł pomieścić nieco ponad 4 tys. widzów. Główna kopuła będzie wyposażona w nowe elementy paneli akustycznych i oświetlenia, przydatnymi również podczas organizacji imprez kulturalnych.

Z kolei zaplecze konferencyjne służyć będzie organizacji kongresów, wystaw czy szkoleń. Ta bryła budynku to także główne wejście. Znajdzie się tu również restauracja. W bryle BC znajdą się sala treningowo-rozgrzewkowa (z trybunami na 500 miejsc), sala podnoszenia ciężarów, sala judo oraz pomieszczenia odnowy biologicznej i medyczne. Przy holu zostanie urządzone miejsce na wypożyczalnię łyżew i rolek stanowiącą zaplecze dla użytkowników zadaszonego lodowiska-rolkowiska, zlokalizowanego od strony al. Piłsudskiego. Pomiędzy obiema bryłami zaplanowano natomiast ściankę wspinaczkową.

Na nowym parkingu podziemnym przewidziano punkty do ładowania pojazdów elektrycznych. Oprócz niego do dyspozycji kierowców zostanie oddany parking naziemny na 274 miejsca. Powstaną także drogi dojazdowe, ścieżka rowerowa i chodniki. Uporządkowana zostanie zieleń wokół hali. Całość została zaprojektowana z myślą o przystosowaniu hali do potrzeb niepełnosprawnych.

Dworzec



Kolejarze po raz kolejny przesunęli termin otwarcia ofert w przetargu na budowę dworca w Olsztynie. Nowy termin to 14 kwietnia, a chętnych mieliśmy poznać już 29 stycznia.

Decyzja o przesunięciu terminu składania ofert jest spowodowana pytaniami potencjalnych wykonawców do przedmiotu przetargu (od początku postępowania wpłynęło około 300 pytań), a także kwestią uzupełnienia przez zamawiającego niektórych elementów dokumentacji przetargowej w wyniku udzielanych odpowiedzi — poinformował nas Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP S.A.
Dworzec ma kosztować ok. 76,2 mln zł, z czego ok. 30 mln zł to unijne dofinansowanie z PO Polska Wschodnia, jeszcze z poprzedniej perspektywy finansowej, a w tym przypadku kwalifikowalność wydatków z funduszy strukturalnych (czyli to, co można sfinansować z unijnej dotacji) kończy się w 2023 r.

PJ

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. bob #3063528 29 mar 2021 10:55

    reanimacja trupa, nowe to nowe i bardziej funkcjonalne na lata

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz