Sztab Generalny przypomina wojskowym: "Rozgraniczajmy sferę prywatną z zaangażowaniem służbowym" [SONDA]

2020-12-18 12:51:38(ost. akt: 2020-12-18 12:58:04)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Media społecznościowe to kopalnia wiedzy o naszej aktywności. Dlatego rozgraniczajmy sferę prywatną z zaangażowaniem służbowym - czytamy apel skierowany do wojska. Ale może nie tylko żołnierze powinni stosować się do takiej zasady?
Minęły już czasy błogiej naiwności, że to, co napiszemy w Internecie, choćby i anonimowo, pozostanie tajemnicą. Teraz mamy coraz większą świadomość, że to, co opublikujemy w mediach społecznościowych, może zostać wykorzystane przeciwko nam. I czasem, bądźmy szczerze, dzieje się to na nasze własne życzenie, bo nie myślimy o skutkach swoich działań. Retoryczne pytanie Sztabu Generalnego WP "czy wiesz, ile wiadomości można znaleźć w sieci na Twój temat?", można odczytać także jak pytanie o to, czy wojskowi mają świadomość, że swoją działalnością w Internecie mogą narażać na szwank bezpieczeństwo swoje, kolegów, a nawet i państwa. A na pewno też wpływać na wizerunek Wojska Polskiego.


W ostatnich latach odnotowywane były różne przykłady tego, jaki wpływ na życie zawodowe ludzi miały ich wpisy na prywatnych profilach lub w grupach internetowych. Wiele z nich wiązało się, oczywiście, z szeroko rozumianą poprawnością polityczną. Jedną z szerzej komentowanych była sprawa pracownika sieci IKEA, o którym pisano, że "został zwolniony za cytowanie Biblii", a który wyimek z Pisma Świętego wykorzystał, by poprzeć sformułowane przez siebie stanowisko, że "Akceptacja i promowanie homoseksualizmu i innych dewiacji to sianie zgorszenia".

Ale zdarzają się i takie sytuacje, kiedy to pracownik swoją internetową działalnością naraża na szwank interesy lub dobre imię firmy. Takich upomnień, jak to, które wystosował Sztab Generalny Wojska Polskiego, pojawia się w różnych miejscach coraz więcej. Czy słusznie?

Czy pracodawca powinien kontrolować wpisy swoich pracowników na profilach w mediach społecznościowych ?
Nie, to naruszanie prywatności pracownika.
54.37%
Tak, wizerunek pracownika ma wpływ na wizerunek firmy.
18.45%
Trudno powiedzieć. To powinno być uzależnione od charakteru pracy.
27.18%


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl




Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. NAPĘDZANY NIENAWIŚCIĄ #3022649 | 83.31.*.* 18 gru 2020 16:20

    aha, czyli ludzie muszą uważać co piszą, a pisowcy mogą wszystkich gównem obrzucać?

    Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz

  2. cjalis #3022631 | 10.10.*.* 18 gru 2020 15:48

    Ludzie sami chyba powinni się kontrolować, bo dzięki swojej aktywności dają świadectwo tego jakimi są ludźmi. A dla pracodawcy to niezwykle cenne źródło informacji, może łatwo się dowiedzieć, który z jego pracowników jest kretynem :)

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  3. Antoni #3022553 | 185.240.*.* 18 gru 2020 14:16

    Raczej wrócił PiS lam

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  4. Sonda POkazuje #3022487 | 37.7.*.* 18 gru 2020 13:03

    TAK wróciła komuna

    Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz