Polacy coraz częściej spierają się z bankami

2020-11-24 17:10:23(ost. akt: 2020-11-24 14:01:07)

Autor zdjęcia: Andrzej Grabowski

Dynamicznie rośnie liczba wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego ze strony klientów banków.
Według szacunków Rzecznika Finansowego, w tym roku próśb o jego interwencję będzie ponad 10 tys., podczas gdy rok temu było ich mniej niż 5 tys. Najwięcej skarg dotyczy kredytów konsumenckich i walutowych, a także kradzieży pieniędzy z kont klientów, za które banki nie chcą brać odpowiedzialności. — Dynamiczny wzrost liczby skarg klientów sektora finansowego do Rzecznika Finansowego pokazuje, jak społecznie potrzebna jest ta instytucja. Jej kompetencje powinny zostać wzmocnione — uważa pełniący tę funkcję dr hab. Mariusz Golecki, profesor Uniwersytetu Łódzkiego.

W Polsce to jest jeszcze przyszłość, dyskusja dotycząca tej kwestii jest dopiero przed nami. Ale kolejne afery, np. GetBacku, a także związana z oferowaniem przez jeden z banków jednostek uczestnictwa w funduszach, które okazały się piramidą finansową, czy ta dotycząca tzw. polisolokat pokazują, że ten rynek powinien być jednak analizowany w sposób szczególny — mówi Rzecznik Finansowy.

Statystyki potwierdzają, że Polacy mają coraz więcej problemów z instytucjami finansowymi. Od początku 2016 do końca lipca 2020 roku do Biura Rzecznika Finansowego wpłynęło około 225 tys. wniosków i zapytań od klientów szukających wsparcia, najczęściej w sporach z bankami i ubezpieczycielami. W tej liczbie zawierało się 86 tys. wniosków o tzw. postępowanie interwencyjne i 14 tys. wniosków dotyczących wszczęcia postępowania polubownego. Eksperci udzielili też w tym czasie ponad 125 tys. porad telefonicznych i e-mailowych.

Odnotowujemy bardzo duży wzrost skarg klientów rynku bankowo-kapitałowego. Szacujemy, że do końca tego roku ten wzrost będzie już na poziomie 80 proc., a do naszego wydziału wpłynie w tym roku ponad 10 tys. skarg. Dla porównania, wcześniej odnotowywaliśmy po około 4–5 tys. spraw — mówi dr hab. Jakub Szczerbowski, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, dyrektor Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego.

Źródło: Newseria Biznes

***

Dołącz do nas!

"Maseczka to znak solidarności". To nasza kampania społeczna związana z koronawirusem. Zachęcamy wszystkich do wysyłania zdjęć w maseczkach! Będziemy je publikować na gazetaolsztynska.pl i w Gazecie Olsztyńskiej. Nie dajmy się zarazie. Żyjmy normalnie, ale "z dystansem".

Zdjęcia wysyłajcie (imię, nazwisko, miejscowość i ewentualnie zawód) na maila:
redakcja@gazetaolsztynska.pl




Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Aga #3011621 | 46.169.*.* 24 lis 2020 22:38

    I bardzo dobrze.Popieram. Odsetki jakie narzucają banki to rujnowanie przeciętnego polaka.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. Art.76 Konstytucji #3011625 | 95.49.*.* 24 lis 2020 22:56

    Te "Organy maja nas chronić"..a nie interweniować dopiero na wniosek...sygnał konsumenta....kiedy ten został oszukany ..lub okradziony ..tj. w przypadku tzw. "dewizowych kredytów hipotecznych w CHF".!!! Skoro zaniedbały swój konstytucyjny obowiązek ....to winny poszkodowanym Ob...wyrównać stratę ...i dochodzić od sprawcy oszustwa odszkodowania ...a nie włóczyć Ob. po sądach.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz