Jest decyzja w sprawie przebiegu S16. Protokół zatwierdzono

2020-10-20 16:28:28(ost. akt: 2020-10-20 16:54:31)

Autor zdjęcia: GDDKiA w Olsztynie/ Twitter

Jak poinformowano, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdził protokół z posiedzenia Komisji Opiniowania Projektów Inwestycyjnych w sprawie przebiegu S16 Mrągowo-Orzysz-Ełk.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Trzeba brać się  do roboty

Trzeba brać się do roboty


- Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla rekomendowanego wariantu B złożymy w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie w przyszłym tygodniu - poinformowano na Twitterze.

Po złożeniu wniosku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska przeprowadzi konsultacje społeczne. I dopiero wtedy wyda swoją decyzję. Można założyć, że ustalaniu przebiegu drogi towarzyszyć będzie gorąca debata, bo przeciw drodze ekspresowej w każdym z proponowanych wariantów protestują m.in. Mikołajki, społecznicy z inicjatywy społecznej „Ratujmy Mazury”. Ci nawet zaproponowali alternatywą dla drogi ekspresowej przez Mazury — Via Masurię, która miałaby biec przez gminy na południu województwa, od Nidzicy, czyli S7, przez okolice Szczytna i Pisza do powstającej drogi Via Baltica. To miałaby być obwodnica Mazur.


Drogowcy odrzucili jednak tę propozycję.

Przypomnijmy, że jakiś czas temu komisja opiniowania projektów inwestycyjnych przy GDDKiA wybrała wariant B przebiegu drogi ekspresowej na odcinku Mrągowo-Ełk. Wariant B ma 77,5 km długości i przebiega przez: Mrągowo — Baranowo (na południe od wsi) — Mikołajki — Woźnice — Orzysz (na północ od miasta) — Klusy — Chrzanowo — Ełk.

— To kompromisowe rozwiązanie — ocenił wówczas wariant B Jerzy Szmit. — Budowa tej drogi budzi kontrowersje. Nawet są tacy, którzy twierdzą, że tej drogi w ogóle nie powinno być, że to jest tak unikalny obszar, że nie powinniśmy budować drogi w takim standardzie. My takiego stanowiska nie przyjmujemy, ale rzecz w tym, żebyśmy szukali rozwiązań, które są dobre i dla ludzi, i dla przyrody. Jesteśmy w pełni zdeterminowani, żeby ta droga powstała. Zwracamy się też do wszystkich, którzy mają w tej sprawie swoje stanowisko, interesy, żeby je jasno przekazali, ale żebyśmy ze sobą rozmawiali w sposób taki, który zbliża nas do pozytywnego rozstrzygnięcia, a nie blokowania, utrudniania.

— Analiza wielokryterialna wykazała, że wariant B mniej ingeruje w środowisko i jest krótszy o dwa kilometry — tłumaczył natomiast Mirosław Nicewicz, dyrektor olsztyńskiego oddziału GDDKiA. — Będzie łatwiejszy w budowie ze względu na istniejącą już sieć dróg powiązanych z obecną „szesnastką”. Jestem przekonany, że jest to dobry wybór. Był to najwyższy czas, żeby dokonać wyboru, bo ta dyskusja trwa już od lat.






Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Komentarze (35) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. qq #2989087 | 188.146.*.* 21 paź 2020 00:30

    czytam komentarz zwolennika budowy drogi (Zibi), ma 14 plusów, mi się podoba więc także daję plusa. I nagle info o ocenie komentarza -7 po sekundzie :) no ładnie, trudno uwierzyć w takie spontaniczne działania. Pozdrawiam opłacone boty

    Ocena komentarza: warty uwagi (27) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Prokurator powinien przyjrzeć się protokółowi #2989086 | 31.60.*.* 21 paź 2020 00:11

      Prokurator powinien przyjrzeć się protokółowi i dziwnymi kombinacjami w ostatnich tygodniach ??? komisję pod lupę ??

      Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. piszanin #2988985 | 98.14.*.* 20 paź 2020 19:53

        Warszawiacy nie chca drog na Mazurach,wiekszej bzdury dawno nie slyszalem,zeby im sie podobala droga na poludnie od Pisza pelna kolein i lat.Ta droga jest poprostu niebezpieczna.Zeby nie warszawiacy to Mazury by wygladaly jak te zaginione wioski nad dawna granica.I czy drogowcy mogli by wyjasnic dlaczego odrzusaja alternatywe w postaci via mazurii?

        Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz

      2. Zibi #2989109 | 88.156.*.* 21 paź 2020 07:14

        Czy tego chcecie czy nie, drogi to układ krwionośny gospodarki - absolutna podstawa rozwoju regionalnego. Czy potężne sieci włoskich, hiszpańskich, francuskich, bawarskich autostrad wygoniły turystów? NIE. Czy zniszczyły środowisko? NIE. Czy rozwinęły gospodarkę regionów i wydźwignęły ludzi z biedy? TAK. Z S16 będzie podobnie, tylko opłacone ekoświrusy, podjudzeni ludzie o niewielkim rozumku, nie pojmujący na czym polega rozwój są przeciwko tej drodze (no i rzecz jasna wpływowi właściciele pewnych pensjonatów / hotelu + warszawka). Mała dygresja: Znam gościa, który przez jakieś dziesięć lat bał się kupić i używać telefonu komórkowego - ale w końcu się przełamał - dziś sam z niego korzysta widząc, jak ułatwia życie - a nawet surfuje po internecie - właśnie tak wygląda przypadłość wielu przeciwników drogi - nie macie świadomości, że po kilku miesiącach od oddania ta droga będzie dla was i pozostałych mieszkańców normą, będziecie z niej korzystać i wstyd będzie wam przyznać, że byliście wśród przeciwników hehe. Nie bójcie się, nie bądźcie marginesem, bądźcie mądrzy. Pozdrawiam z Mrągowa.

        Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

      3. do mazura #2989427 | 190.2.*.* 21 paź 2020 13:55

        Twoja wypowiedź ukazuje ogólny stan wiedzy przeciwników "szesnastki". Dróg nie da się zbudować, nie biorąc pod uwagę retencji wodnej, przepustów itp. - w związku z tym żadnych podtopień, nie mówiąc o skażeniach nie będzie. Polski drogi buduje się zgodnie z wyśrubowanymi standardami UE, żeby jak najmniej ingerować w środowisko. Ale żeby to wiedzieć trzeba mieć jakiekolwiek pojęcie o świecie.

        Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (35)