Drogowcy zrobili drugie podejście do północnej obwodnicy Olsztyna

2020-08-17 13:10:54(ost. akt: 2020-08-17 12:57:44)

Autor zdjęcia: GDDKiA w Olsztynie

Drogowcy liczą, że tym razem uda się wyłonić wykonawcę północnej obwodnicy Olsztyna. W pierwszym przetargu nie złożono żadnej oferty.
Dla nikogo nie jest chyba tajemnicą, że północna obwodnica Olsztyna jest jedną z najważniejszych inwestycji. Na pierwszy ogień idzie wykonanie studium korytarzowego oraz studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla północnej obwodnicy Olsztyna i obwodnicy Dywit. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła właśnie drugi przetarg, bo do pierwszego nikt się nie zgłosił.

— Studium korytarzowe określi lokalizację pasa (korytarza) terenu pod obie obwodnice, uwzględniając uwarunkowania środowiskowe, terenowe i społeczne. W przypadku północnej obwodnicy Olsztyna rozważane są dwa korytarze przebiegu trasy – po wschodniej jak i zachodniej stronie Olsztyna — tłumaczy Katarzyna Kozłowska z GDDKiA w Olsztynie. — Wszystkie warianty zlokalizowane zarówno w korytarzu zachodnim, jak i wschodnim miasta, rozpoczynać się będą na końcu obwodnicy Spręcowa (DK 51). Precyzyjne ustalenie końca nowego przebiegu trasy będzie przedmiotem prac projektowych, jednakże w korytarzu zachodnim powinien on być zlokalizowany na odcinku pomiędzy km około 129+327 drogi krajowej nr 16, a rondem Olsztyn Zachód (początek obwodnicy południowej Olsztyna) — dodaje.

W korytarzu wschodnim koniec obwodnicy powinien być zlokalizowany na odcinku od projektowanego na S-16 węzła Wójtowo do projektowanego węzła Łęgajny. W każdym korytarzu, dla każdego z wariantów przebiegu obwodnicy w ciągu DK 51 analizie poddane zostaną po dwa potencjalne warianty przebiegu obwodnicy Dywit (od węzła drogowego na projektowanej obwodnicy Olsztyna do granicy administracyjnej Olsztyna) wraz z nowym odcinkiem drogi od granicy administracyjnej miasta do skrzyżowania z ul. Sybiraków w Olsztynie (około 3 km).

— Po wytypowaniu korytarza obwodnicy, zadaniem wykonawcy będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej — informuje Katarzyna Kozłowska. — Na etapie STEŚ wykonawca dokona analizy co najmniej trzech wariantów układu drogowego składającego się z obwodnicy Olsztyna, obwodnicy Dywit i odcinka od granicy administracyjnej Olsztyna do skrzyżowania z ul. Sybiraków, w korytarzu wybranym na etapie Studium Korytarzowego — dodaje.

Co z kosztami? Tu na razie dane są tylko szacunkami, bo:
— Dopiero po wyborze wariantu będzie można oszacować przewidywany koszt planowanej drogi oraz jej długość. Koszt inwestycji, na którą składają się m.in. koszty przygotowania dokumentacji, nabycia nieruchomości, nadzoru oraz robót budowlanych, oszacowano jednak wstępnie na około 980 mln zł — zdradza Katarzyna Kozłowska. — Realizacja inwestycji planowana jest w systemie Projektuj i Buduj, a roboty budowlane w latach 2028 – 2030 — dodaje.

Paweł Jaszczanin


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Dywiczanin #2960603 | 188.147.*.* 17 sie 2020 13:28

    Oby nie przez myki i wadag.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. A kiedysz to.... #2960620 | 37.4.*.* 17 sie 2020 16:15

      Nie wiem kiedy będzie ekspresówka do Ełku. Ale kiedy będzie wreszcie zrobiony dwupasmowy odcinek z Olsztyna do Biskupca? Martwi mnie nie tylko jego brak w realu, ale również w planach.

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

    2. Barbara2001 #2960707 | 89.228.*.* 17 sie 2020 19:48

      Dywity "załatwiły" obwodnicę Polakom na wiele lat. Samorządowcy chciwi.

      Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

    3. Wariant Wsch TAK #2960708 | 188.147.*.* 17 sie 2020 19:49

      Wariant wschodni zdecydowanie najmniej inwazyjny i dający realny oddech dla Olsztyna . Druga opcja to skrót dla nowobogackich ...

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    4. Xyz #2960765 | 188.147.*.* 17 sie 2020 22:18

      jak coś to ja wytyczę jej przebieg, może być za połowę ceny

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (10)