Doczekaliśmy się! Jest przetarg na modernizację trasy kolejowej Ełk - Giżycko

2020-06-05 13:00:00(ost. akt: 2020-06-05 13:09:10)
pociąg

pociąg

Autor zdjęcia: archiwum

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na modernizację odcinka Ełk – Giżycko. Cały projekt zakłada modernizację ok. 100-kilometrowej trasy Ełk – Korsze, która zostanie przystosowana do jazdy pociągów z dwukrotnie większą niż dzisiaj prędkością – z 80 km/h do 160 km/h.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w trakcie przygotowania dokumentacji zwiększyły zakres projektu modernizacji linii Ełk – Korsze. W efekcie pozwoli to zaoferować mieszkańcom i turystom jeszcze lepsze i bardziej komfortowe kolejowe podróże mazurskim szlakiem. Inwestycja usprawni przejazdy aglomeracyjne i międzywojewódzkie. Trasa zapewni m.in. sprawne połączenie Trójmiasta przez Olsztyn do Białegostoku – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Realizacja projektu „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk-Korsze wraz z elektryfikacją” będzie się odbywała etapami. Pierwszy rozpocznie się od robót na odcinku od Ełku w kierunku Giżycka. Prace zostały zaplanowane na lata 2021-23. Kolejne etapy projektu będą realizowane w ramach przyszłej perspektywy finansowej w latach 2021-2027. Projekt ubiega się o współfinansowanie z Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Przetarg ogłoszono na odcinek Ełk – Giżycko. Cały projekt zakłada modernizację ok. 100-kilometrowej trasy Ełk – Korsze, która zostanie przystosowana do jazdy pociągów z dwukrotnie większą niż dzisiaj prędkością – z 80 km/h do 160 km/h. Pozwoli to skrócić podróż z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko o ok. 50 minut.

Czas przejazdu po pracach wyniesie poniżej 2 godz. Szybszą i sprawniejszą podróż zapewni planowana elektryfikacja całej trasy. Nie będzie konieczności zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową, co również przełoży się na szybszy czas przejazdu koleją. Wzrośnie przepustowość trasy, co oznacza, że po torze będzie mogło jeździć więcej pociągów w tym samym czasie. W efekcie Mazury zyskają dostęp do lepszej oferty kolejowej.

Podróżni zyskają zmodernizowane perony wyposażone w ławki, wiaty, informację pasażerską, energooszczędne oświetlenie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony będą wyższe, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągów będzie wygodniejsze. Oczekiwany poziom obsługi podróżnych będzie po przebudowie 7 stacji (Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze) i 7 przystanków (Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn i Linkowo).

W ramach inwestycji wymienione będą tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wzrost poziomu bezpieczeństwa będzie po przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych jak mostów, wiaduktów i przepustów.

Informacja prasowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Dezerter #2929738 | 81.190.*.* 5 cze 2020 14:27

    Stacja kolejowa w Giżycku w porównaniu z Ketrzynem wygląda biednie i bez klimatu ... fajny jest pomysł by wracać z remontem dworca do projektów przedwojennych .

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Wyborca #2929804 | 77.254.*.* 5 cze 2020 16:46

      A kiedy kolej nadzalewowa?

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

    2. san #2930060 | 94.254.*.* 6 cze 2020 09:01

      To jest bardzo potrzebna inwestycja dla naszego regionu. Tu nie można jątrzyć (jak w komentarzach pod artykułem na głównej stronie GO) tylko trzeba trzymać kciuki i wspierać tą inwestycję. Inaczej za chwilę będzie tu skansem. Żadnych inwestycji i pieniędzy. Prezydent stolicy i jego zaplecze POKO się o to postara. Dziwię się, że ludzie mają tak krótką pamięć, żeby nie pamiętać wydarzeń sprzed zaledwie 5-8 lat. Zdziwię się też, jeśli ten komentarz zostanie opublikowany.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Mazùr #2929710 | 188.147.*.* 5 cze 2020 13:28

        Każda inwestycja cieszy bardzo. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, mianowicie dlaczego elektryfikuje się trasę najdłuższą na odcinku Olsztyn Ełk a nie znacznie krótsza przez Pisz. Jak napisano w artykule po modernizacji i elektryfikacji przejazd z Ełku do Olsztyna będzie podobny j jak po zmodernizowanej i niezelektryfikowanej linii 219 przez Pisz. To już lepiej było przy modernizacji linii 219 przez Pisz trochę popristowac zakręty i od razu to zelektryfikowac. Rozwiązanie optymalne. Chyba ze zamysl jest taki aby w gizycku zrobic wezel kolejowy po wtbudiwaniu linii gizycko pisz lomza ostroleka warszawa w ramach CPK. Ale oczywiście każda inwestycja w infrastrukturę komunikacyjną na Mazurach bardzo cieszy i trzymam kciuki.

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. atom44@rp.pl #2930271 | 83.31.*.* 6 cze 2020 21:50

          Miałobyc zrobione do 2023. Teraz do 2023 tylko Gizycko- Elk .

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (12)