Do północnej obwodnicy Olsztyna i Dywit coraz bliżej

2020-06-03 17:03:01(ost. akt: 2020-06-03 19:08:47)

Autor zdjęcia: GDDKiA w Olsztynie

Rusza przetarg na dokumentację projektową dla północnej obwodnicy Olsztyna i Dywit.
GDDKiA w Olsztynie ogłosiła 3 czerwca przetarg na wykonanie studium korytarzowego oraz studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla północnej obwodnicy Olsztyna i obwodnicy Dywit. Umowę z wykonawcą drogowcy planują podpisać w III kwartale 2020 roku.

Na tym etapie dokonane zostaną analizy co najmniej trzech wariantów układu drogowego składającego się z obwodnicy Olsztyna, obwodnicy Dywit i odcinka od granicy administracyjnej Olsztyna do skrzyżowania z ul. Sybiraków w Olsztynie, w korytarzu wybranym na podstawie studium korytarzowego.

Zakres inwestycji będzie obejmował:
a. budowę obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 51
w korytarzu zachodnim

- początek obwodnicy w km około 76+927 istniejącej drogi krajowej nr 51 (koniec obwodnicy Spręcowa), koniec obwodnicy pomiędzy km około 129+327 drogi krajowej nr 16 a rondem Olsztyn Zachód na drodze krajowej nr 16

lub w korytarzu wschodnim
- początek obwodnicy w km około 76+927 istniejącej drogi krajowej nr 51 (koniec obwodnicy Spręcowa), koniec obwodnicy pomiędzy km około 3+901 istniejącej drogi krajowej nr 16c (planowany węzeł Wójtowo) a km około 7+884 drogi krajowej nr 16c (planowany węzeł Łęgajny);

b. budowę obwodnicy Dywit od węzła drogowego na projektowanej obwodnicy Olsztyna (w korytarzu zachodnim lub wschodnim), do granicy administracyjnej Olsztyna w km około 83+184 istniejącej drogi krajowej nr 51;

c. budowę odcinka drogi o długości około 3 km na terenie Olsztyna, tj. od granicy administracyjnej miasta w km około 83+184 do skrzyżowania z ul. Sybiraków wraz z rozbudową tego skrzyżowania.

Zadaniem wykonawcy będzie również poinformowanie lokalnej społeczności oraz wszystkich zainteresowanych (np. organizacji ekologicznych) o planowanym przedsięwzięciu oraz zebranie opinii na temat proponowanych rozwiązań. Zostaną przeprowadzone spotkania informacyjne na obszarze każdej gminy, przez tereny której przechodzą analizowane warianty trasy, na każdym z etapów przygotowania przedmiotowej inwestycji.

Cel inwestycji
Dzięki powstaniu obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Olsztynie i Dywitach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Będzie stanowiła również dopełnienie układu drogowego, który powstał po zrealizowaniu drogi ekspresowej S51 oraz obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 16. Dzięki inwestycji całość ruchu dalekobieżnego i tranzytowego będzie mogła zostać wyprowadzona z Olsztyna. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju. Szacunkowy koszt inwestycji to ok. 980 mln zł, a długość ok. 20 km. Prace przygotowawcze dla tego zadania przewidziane są na lata 2021-25, a sama jego realizacja w latach 2026-30.

Program budowy 100 obwodnic
Budowa obwodnicy Olsztyna i Dywit to kolejne w województwie warmińsko-mazurskim zadanie realizowane w ramach Programu budowy 100 obwodnic, przygotowanego na lata 2020-2030. W ramach rządowego programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.
źródło: GDDKiA w Olsztynie

Obwodnica: pomiędzy ludźmi i przyrodą: KLIKNIJ TUTAJ


Obrazek w tresci

Komentarze (21) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Janusz #2928993 | 85.219.*.* 3 cze 2020 17:36

    Oby mieszkańcy dywit musieli płacić za używanie tej drogi, od lat hamują wszystkie inwestycje, nie powinno ich się w ogóle wpuszczać na teren Olsztyna, tylko brudzą i niszczą a nie płacą podatków u nas, okropni ludzie

    Ocena komentarza: warty uwagi (41) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. NOL #2929008 | 37.108.*.* 3 cze 2020 18:02

      Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Super, wreszcie szybciej będe śmigał do OBI i Decathlonu. REWELACJA! Brawo PiS

      1. mm #2929016 | 176.221.*.* 3 cze 2020 18:41

        to nie przetarg na dokumentację projektową. redaktorzy nawet czytać nie potrafią. to co GDDKiA ogłosiła to dopiero szukanie korytarza. dopiero znalezienie tego korytarza i uzyskanie decyzji środowiskowej będzie podstawą do ogłoszenia PRZETARGU NA DOKUMENTACJĘ PROJEKTOWĄ.

        Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz

      2. bryk #2929030 | 82.139.*.* 3 cze 2020 19:35

        Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. A może by tak w pierwszej kolejności najpierw zrobić konsultacje społeczne aby wykluczyć obszary, na które lokalni mieszkańcy nigdy się nie zgodzą, niż wydawać pieniądze na projekty, których później "nie da się zmienić" bo pan projektant z Warszawki tak poprowadził kilka linijek długopisikiem i koniec, kropka. Z kolei same konsultacje za pewne odbędą się na samym końcu tego procesu dla spełnienia formalności, choć faktycznie nie będą miały już żadnego znaczenia, bo pieniądze już zadysponowane...

        1. Olsztyn #2929033 | 5.173.*.* 3 cze 2020 19:42

          Zawsze komuś będzie za blisko do jego okien.Taki już mamy naród.Ja bym chciał mieć obwodnicę przy domu który buduję.W dużym garażu serwis opon i klimy i samograj do końca życia.Reklama za płotem widoczna z drogi i gotowe.

          Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (21)