Do północnej obwodnicy Olsztyna i Dywit coraz bliżej

2020-06-03 17:03:01(ost. akt: 2020-06-03 19:08:47)

Autor zdjęcia: GDDKiA w Olsztynie

Rusza przetarg na dokumentację projektową dla północnej obwodnicy Olsztyna i Dywit.
GDDKiA w Olsztynie ogłosiła 3 czerwca przetarg na wykonanie studium korytarzowego oraz studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla północnej obwodnicy Olsztyna i obwodnicy Dywit. Umowę z wykonawcą drogowcy planują podpisać w III kwartale 2020 roku.

Na tym etapie dokonane zostaną analizy co najmniej trzech wariantów układu drogowego składającego się z obwodnicy Olsztyna, obwodnicy Dywit i odcinka od granicy administracyjnej Olsztyna do skrzyżowania z ul. Sybiraków w Olsztynie, w korytarzu wybranym na podstawie studium korytarzowego.

Zakres inwestycji będzie obejmował:
a. budowę obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 51
w korytarzu zachodnim

- początek obwodnicy w km około 76+927 istniejącej drogi krajowej nr 51 (koniec obwodnicy Spręcowa), koniec obwodnicy pomiędzy km około 129+327 drogi krajowej nr 16 a rondem Olsztyn Zachód na drodze krajowej nr 16

lub w korytarzu wschodnim
- początek obwodnicy w km około 76+927 istniejącej drogi krajowej nr 51 (koniec obwodnicy Spręcowa), koniec obwodnicy pomiędzy km około 3+901 istniejącej drogi krajowej nr 16c (planowany węzeł Wójtowo) a km około 7+884 drogi krajowej nr 16c (planowany węzeł Łęgajny);

b. budowę obwodnicy Dywit od węzła drogowego na projektowanej obwodnicy Olsztyna (w korytarzu zachodnim lub wschodnim), do granicy administracyjnej Olsztyna w km około 83+184 istniejącej drogi krajowej nr 51;

c. budowę odcinka drogi o długości około 3 km na terenie Olsztyna, tj. od granicy administracyjnej miasta w km około 83+184 do skrzyżowania z ul. Sybiraków wraz z rozbudową tego skrzyżowania.

Zadaniem wykonawcy będzie również poinformowanie lokalnej społeczności oraz wszystkich zainteresowanych (np. organizacji ekologicznych) o planowanym przedsięwzięciu oraz zebranie opinii na temat proponowanych rozwiązań. Zostaną przeprowadzone spotkania informacyjne na obszarze każdej gminy, przez tereny której przechodzą analizowane warianty trasy, na każdym z etapów przygotowania przedmiotowej inwestycji.

Cel inwestycji
Dzięki powstaniu obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Olsztynie i Dywitach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Będzie stanowiła również dopełnienie układu drogowego, który powstał po zrealizowaniu drogi ekspresowej S51 oraz obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 16. Dzięki inwestycji całość ruchu dalekobieżnego i tranzytowego będzie mogła zostać wyprowadzona z Olsztyna. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju. Szacunkowy koszt inwestycji to ok. 980 mln zł, a długość ok. 20 km. Prace przygotowawcze dla tego zadania przewidziane są na lata 2021-25, a sama jego realizacja w latach 2026-30.

Program budowy 100 obwodnic
Budowa obwodnicy Olsztyna i Dywit to kolejne w województwie warmińsko-mazurskim zadanie realizowane w ramach Programu budowy 100 obwodnic, przygotowanego na lata 2020-2030. W ramach rządowego programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.
źródło: GDDKiA w Olsztynie

Obwodnica: pomiędzy ludźmi i przyrodą: KLIKNIJ TUTAJ


Obrazek w tresci

Komentarze (21) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Janusz #2928993 | 85.219.*.* 3 cze 2020 17:36

    Oby mieszkańcy dywit musieli płacić za używanie tej drogi, od lat hamują wszystkie inwestycje, nie powinno ich się w ogóle wpuszczać na teren Olsztyna, tylko brudzą i niszczą a nie płacą podatków u nas, okropni ludzie

    Ocena komentarza: warty uwagi (41) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. babcia #2929053 | 83.28.*.* 3 cze 2020 20:49

      Dawno temu był taki jeden burmistrz Dywit, niedouczony typ, który uważał że obwodnica nie jest potrzebna. I teraz mamy tego skutki.

      Ocena komentarza: warty uwagi (31) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. Chcemy S-16 Mrągowo - Ełk!!! #2929168 | 192.40.*.* 4 cze 2020 09:22

        Ekspresówka Mrągowo - Ełk to jedyna szansa na rozwój naszego zapóźnionego regionu - możemy być Polską A, albo stać się Polską C. Czy wiadomo już coś kiedy powstanie dwupasmowa S-16?

        Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. mm #2929016 | 176.221.*.* 3 cze 2020 18:41

          to nie przetarg na dokumentację projektową. redaktorzy nawet czytać nie potrafią. to co GDDKiA ogłosiła to dopiero szukanie korytarza. dopiero znalezienie tego korytarza i uzyskanie decyzji środowiskowej będzie podstawą do ogłoszenia PRZETARGU NA DOKUMENTACJĘ PROJEKTOWĄ.

          Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz

        2. Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam #2929165 | 89.39.*.* 4 cze 2020 09:16

          Nim termin budowy 2026-2030 skrytykujesz, po stokroć wypomnij sobie, że gdyby nie protesty mieszkańców Dywit - Północną Obwodnicą Olsztyna już dawno jeździł byś i w korkach stać byś nie musiał.

          Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          Pokaż wszystkie komentarze (21)