W sklepach jak w szpitalach

2020-03-19 20:05:31(ost. akt: 2020-03-19 20:09:13)
Sklepy czyszczą wózki codziennie

Sklepy czyszczą wózki codziennie

Autor zdjęcia: pixabay.com

Koronawirus pozamykał wszystkie instytucje kultury, restauracje i puby. Otwarte są jednak sklepy. Czy największe sieci handlowe są gotowe na epidemię koronawirusa? Czy możemy czuć się bezpiecznie w czasie zakupów?
Przede wszystkim musimy myć ręce. To właśnie higiena zabija wirusa. Należy też unikać skupisk ludzkich, bo im nas więcej, tym większa możliwość zakażenia. Dlatego w sklepach czasami trudno o spokój, gdy niemalże musimy ocierać się o siebie. I nawet, jeśli zachowamy dystans, korzystamy na przykład z tych samych koszyków. Sami możemy potem zdezynfekować ręce, ale czy sklep też dba o higienę?

Biedronka do sprawy podchodzi poważnie. Skraca godziny pracy sklepów. Placówki będą otwarte dla klientów od godz. 8-20. Zmiany będą wdrażane do 23 marca. W sklepach przy kasach pojawią się nawilżane chusteczki i podajniki z płynem dezynfekującym w strefie wejścia. Żeby ułatwić zachowanie odstępu między kupującymi, sklepy wprowadzą oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas. Pracownicy ochrony będą natomiast dbać o to, by na sali sprzedaży przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane dla danego sklepu, w zależności od jego powierzchni. Sklep dezynfekuje również kosze niemalże jak łóżka szpitalne.

— Komfort i bezpieczeństwo klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Dlatego też kosze i wózki sklepowe w naszych sklepach są regularnie czyszczone przez wyspecjalizowane w tym zakresie firmy. Obecnie czystość wózków i koszyków sprawdzana jest z jeszcze większą uwagą, profilaktycznie zleciliśmy także częstsze ich czyszczenie — tłumaczy Paweł Franczak, starszy specjalista ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka. — Kosze i wózki najpierw poddawane są namaczaniu przy wykorzystaniu wody i płynu dezynfekcyjnego o odpowiednim roztworze, a następnie trafiają do kąpieli parowej, przeprowadzanej standardowo w temperaturze 90°C. W jej trakcie do usuwania zanieczyszczeń stosowane są specjalne parownice wyposażone w szczotki, a także szorowarki i flizelinowe ścierki, zawsze jednorazowego użytku. Parownica czyści całą powierzchnię, na jakiej zostaje zastosowana i zabija obecne na niej zarazki. O skuteczności tej metody świadczy fakt, że parownice stosowane są również w szpitalnictwie, na przykład do czyszczenia łóżek szpitalnych.

I dodaje: — Czyszczenie wózków przeprowadzane jest przez firmy dezynfekujące w wyznaczonych do tego celu strefach, znajdujących się we wszystkich naszych sklepach. Miesięcznie w sklepach Biedronka dezynfekcji poddawane jest około 85 tys. koszyków, co zajmuje łącznie ponad 27 tys. godzin.

Lidl systematycznie myje wózki sklepowe i dba o czystość w sklepie. Każdego dnia przed otwarciem sklepu rozpoczynają się porządki. 

— Następnie w trakcie godzin pracy sklepu czyszczenie odbywa się doraźnie, kiedy istnieje taka potrzeba. Na koniec dnia pracownicy sprzątają strefę kas oraz salę sprzedaży. Szczególną uwagę przykładamy do stref artykułów świeżych, gdzie prezentowane są owoce, warzywa, odpieki oraz produkty chłodnicze — informuje dział prasowy Lidl Polska. — W sklepach posiadamy profesjonalny sprzęt do utrzymania porządku, w tym urządzenie do mycia posadzek, mopy oraz specjalistyczne płyny myjące. Uruchomiliśmy komunikaty głosowe w sklepach zachęcające do płatności bezgotówkowych oraz przestrzegania zasad wspierających bezpieczeństwo naszych klientów. 

Lidl również na bieżąco podejmuje decyzje mające zapewnić bezpieczeństwo klientom i swoim pracownikom.

— Pracujemy m.in. nad przezroczystymi osłonami pleksi, ochraniającymi pracowników w strefie kas i nad wyznaczeniem na podłodze linii kas miejsca obsługi klienta z zachowaniem bezpiecznej odległości — czytamy w komunikacie prasowym. — Obecnie w każdym naszym sklepie i biurze Lidl Polska dostępne są środki do odkażania, płyny antybakteryjne oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk. Jednocześnie przypominamy o zachowywaniu bezpiecznej odległości między ludźmi, minimum 1,5 m.

Żabka natomiast przygotowała klientom materiały dotyczących higieny podczas zakupów. Centrala, centra logistyczne i terminale mają zwiększone reżimy higieniczne. Wstrzymano też dostawy produktów z Włoch. Franczyzobiorcom nieodpłatnie przekazywane są dodatkowe środki dezynfekujące i rękawiczki.

Kaufland natomiast rezygnuje z degustacji i przygotowuje procedury w związku z koronawirusem. Klienci muszą przygotować się na to, że w najbliższym czasie nie kupią też produktów garmażeryjnych do własnych pojemników. Kaufland również zachęca swoich klientów do rezygnacji z gotówki na rzecz płatności zbliżeniowych.
Jak podają wiadomoscihandlowe.pl Kaufland zaproponował swoim pracownikom do 1 tys. zł brutto w ramach dodatku motywacyjnego. Warunek? Mają w czasie kwarantanny pozostać w pracy. Dodatek otrzymają osoby, które zrezygnują ze zwolnień z pracy, urlopów na żądanie i urlopów na opiekę nad dziećmi. Podobnie zareagowało na kwarantannę Makro.

Dostawy we wszystkich sklepach odbywają się na bieżąco.

Ada Romanowska



Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Wszystkie informacje nt. koronawirusa SARS-CoV-2 znajdziecie Państwo w specjalnym serwisie Gazety Olsztyńskiej.

Za sprawą Gazety Olsztyńskiej na Facebooku pojawiła grupa wsparcia:  Grupa Wsparcia, Koronawirus - Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie

Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Obserwator #2889999 | 37.47.*.* 19 mar 2020 20:28

    Przecież jak rano w sklepie o 6 w biedronce jestem to nie ma dużego ruchu. Poza tym ludzie przed pracą zachodzą po coś do jedzenia do pracy.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. No to #2890028 | 37.248.*.* 19 mar 2020 21:27

      Moim zdaniem przed koszykami powinny być foliowe rękawiczki i obowiązkowo zakładane i każdy ochroniarz powinien zwrócić uwagę jeśli ktoś ich nie zakłada. Dla bezpieczeństwa swojego i innych osób w sklepie oraz osób na kasach. To nie są duże koszty. Proszę powziąć takie środki bo każdy dotyka koszyki i takie foliowe rękawiczki powinny być obowiązkowo zakładane. A jak ktoś nie założy ochroniarz zwraca uwagę aby założyć. Dbajmy o wspólne zdrowie.

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

    2. ols #2890033 | 79.191.*.* 19 mar 2020 21:44

      trzeba doceniać starania wszystkich

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    3. A w hipermarkecie #2890049 | 89.228.*.* 19 mar 2020 22:22

      dziś dwóch małych chłopców biegało wokół autek na pasażu, próbowali zerwać kartki z informacją, że nie wolno, tarzali się po podłodze, włazili do środka, ślinili kierownice autek, wrzeszczeli i śmiali się w głos, jeden miał może ze 4 lata, drugi z 5... Madka musiała zakupy zrobić.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    4. Klient #2890085 | 83.31.*.* 20 mar 2020 01:30

      To chyba w wybranych biedronkach. W moje brudne wózki.Żadnych chusteczek ani płynów dezynfekujących niema. Kasjerki pracują bez rękawiczek. Olsztyn Wilczyńskiego.

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (7)