Są chętni do budowy drogi S16

2019-11-15 13:03:32(ost. akt: 2019-11-15 13:07:20)

Autor zdjęcia: GDDKiA Olsztyn

Otwarte zostały oferty w ponownym przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie - Mrągowo. O realizację zadania ubiega się siedmiu wykonawców. Najniższą cenę 619,5 mln zł zaproponowała firma Polbud-Pomorze Sp. z o.o., a najwyższą 869,6 mln zł firma Polaqua Sp. z o.o. Kolejnym etapem będzie weryfikacja złożonych ofert.

— Do oceny ofert przyjęliśmy m.in. kryterium czasu realizacji kontraktu, które wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy od daty zawarcia umowy — informuje GDDKiA w Olsztynie. — Minimalny termin realizacji inwestycji wynosi 36 miesięcy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). W postępowaniu zastosowaliśmy jeszcze, oprócz czasu realizacji kontraktu, następujące kryteria oceny ofert: cena, przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze.

Dlaczego unieważniono poprzedni przetarg?

Poprzednie postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższyła kwotę, którą planowano przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Cena oferty najkorzystniejszej wyniosła 708 648 065,00 zł, natomiast zamierzaliśmy przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia kwotę 604 970 252,08 zł.


S16 - kolejny etap rozbudowy

Planowana inwestycja będzie kolejnym etapem rozbudowy drogi ekspresowej S16. Nowy odcinek drogi będzie miał długość około 16 km, w tym ok. 13 km w ciągu S16. Przebiegać będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe.


Szybciej, bezpieczniej i bardziej komfortowo

Budowa nowej drogi skróci czasu przejazdu między Olsztynem i Ełkiem oraz zwiększy bezpieczeństwo na drodze. Dzięki budowie obwodnicy z Mrągowa zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy, który powoduje znaczną uciążliwość dla mieszkańców - wypadki, hałas, spaliny i wibracje. Realizacja robót budowlanych planowana jest na lata 2020-2023.


Komentarze (16) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Mazur #2819588 | 172.83.*.* 15 lis 2019 22:03

    Czekamy na S16 Mrągowo - Ełk. Musi tu powstać ekspresówka i oby powstała jak najszybciej, społeczeństwo tego oczekuje!

    Ocena komentarza: warty uwagi (43) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. i bardzo dobrze! #2819366 | 37.8.*.* 15 lis 2019 13:30

      ludzie przestańcie protestować przy budowie tej drogi w standardzie eski aż do Ełku a nawet i dalej. To nie tylko droga tranzytowa dla tirów (bo te i tak jeżdżą teraz przecież po tej 16). Alt o również nowe drogi serwisowe wzdłuż eski dla ruchu lokalnego. Nikt na tym nie traci,wszyscy zyskują! Popatrzcie na Dywity...

      Ocena komentarza: warty uwagi (27) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (6)

      1. Mazur #2819600 | 5.174.*.* 15 lis 2019 22:27

        Ooo... widzę że ktoś podsuwa się pod mój nick :). Niemniej jednak przyłączam się do opinii poniżej wskazując że jak najszybsze dokończenie całego projektu S 16 na całej długości to być albo nie być dla Mazur. To nie tylko okno na świat i możliwość komunikowania infrastruktura o standardzie który w innych częściach Europy i kraju jest oczywistością i dniem powszednim, ale przede wszystkim to element podstawowy dla zmiany niekorzystnej struktury gospodarczej regionu opartej o monokulture turystyczna i prosta usługę. Nowoczesna infrastruktura to możliwość rozwoju nowoczesnych gałęzi gospodarki którą dziś jest oparta o dobra logistykę. Brak infrastruktury na odpowiednim poziomie wyklucza w praktyce większe inwestycje skazując region na wykluczenie społeczne i gospodarcze. Dziś niczego nie ptidukyluje się na magazyn i żeby choćby zlokalizować na Mazurach firmy produkujące komponenty np dla przemysłu elektronicznego czy motoryzacyjnego etc to musi być dobra logistykę. W innym przypadku pozostanie nadal jako jedyna możliwość bieda turystyka i zapaść. Oczywiście taka sytuacja jest korzystna dla wąskiej grupy warszawiaków lub innych dziwakow którzy z Maxur zrobili sobie albo skansen albo miejsce odosobnienia i próbują swój sposób bycia lub osobisty interes przedstawiać jako rzekomą obronę Mazur. Pytanie tylko przed czym i czego chcą niby bronić. Bo z pewnością nie są obrońcami większości mieszkańców którzy chcą mieć perspektywy życiowe i zawodowe ale przede wszystkim bronią swych partykularnych interesów. Ale to ich problem, nie nasz. Czyjeś dacze nie mogą być ważniejsze niż interes publiczny.

        Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

        1. ren #2819452 | 81.190.*.* 15 lis 2019 17:19

          Kiedy Olsztyn-Biskupiec?

          Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          1. 16 km ? #2819435 | 95.90.*.* 15 lis 2019 16:38

            A co z pozostałymi 130 kilometrami?

            Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

          Pokaż wszystkie komentarze (16)