Jedno szkolenie motywacyjne — 5 korzyści

2018-12-03 08:00:00(ost. akt: 2019-01-03 14:38:14)
Jakub B. Bączek, specjalista od szkoleń motywacyjnych, już w styczniu będzie szkolił w Olsztynie!

Jakub B. Bączek, specjalista od szkoleń motywacyjnych, już w styczniu będzie szkolił w Olsztynie!

Autor zdjęcia: Materiały organizatora

Wielu pracodawców wciąż uważa, że inwestycja w dokształcanie i rozwój pracowników nie opłaca się. Mały — zbyt mały! — jest nadal odsetek tych, którzy wprowadzają w życie twierdzenie, że podstawą każdego sukcesu są zawsze ludzie, ich wiedza, umiejętności, wewnętrzna motywacja i zaangażowanie.
1. Wyższe kwalifikacje, czyli większe zyski

Benjamin Franklin, ojciec-założyciel Stanów Zjednoczonych, mawiał, że inwestycja w wiedzę wypłaca najlepsze odsetki. Nic dodać, nic ująć. Rozwój kompetencji kadry i poszerzanie jej wiedzy o nowe obszary — to przecież nic innego jak inwestycja w rozwój całej firmy. Kompetentny, wszechstronnie przeszkolony pracownik szybciej wykona swoje zadania i łatwiej sprosta nowym lub niespodziewanym wymaganiom. To z kolei oznacza większą wydajność całej firmy. I przekłada się na większe zyski. Coraz bardziej profesjonalny pracownik staje się też coraz bardziej samodzielny, efektywniej organizuje swoją pracę i sam potrafi podjąć kluczowe dla przeszłości firmy decyzje. I są na to dowody: badania firmy Saratoga HC Benchmarking, wykazały, że każda przeznaczona na rozwój pracownika złotówka przynosi firmie ok.170 proc. zysku.

2. Zaangażowanie, czyli auto-motywacja

Pracownik, który czuje, że stale firma inwestuje w podnoszenie jego wiedzy i umiejętności, utożsamia się z firmą i angażuje w jej działalność i rozwój. Czuje się zauważony i doceniony. Zyskuje niezwykle ważny wewnętrzny komfort poczucia przynależności do firmy. Wie, że stanowi jej ważne ogniwo i nie musi obawiać się o zatrudnienie. Z biegiem czasu w takim pracowniku wzrasta też przekonanie o współtworzeniu firmy i zaufanie do pracodawcy, co jeszcze efektywniej wpływa na jego motywację do wydajniejszej pracy. Pracownik dobrze zmotywowany do pracy zyskuje determinację do osiągania coraz lepszych wyników i nie boi się wyzwań na zupełnie nieznanych polach. A lepsze wyniki, nowe obszary działalności — wiadomo: zysk.

3. Lojalność, czyli razem na dobre i na złe

Zaangażowany pracownik, który potrafi się samodzielnie zmotywować — to także bardzo lojalny pracownik. Wielu pracodawców wciąż obawia się inwestować w swoich podwładnych, bo — jak twierdzą — zatrudniają się na krótko, a czas i pieniądze wydane na ich rozwój później przynoszą zyski innej, często konkurencyjnej firmie. Nic bardziej mylnego! Zaangażowanie w działalność firmy, przekonanie, że wspólnie wypracowane zyski przekładają się w jakiejś części także na bezpieczeństwo finansowe poszczególnych pracowników — w prostej linii prowadzą do więzi pracowników między sobą i z firmą, do poczucia wspólnoty i wielkiej lojalności wobec pracodawcy, nawet w czasie chwilowej bessy. A ekipa lojalnych pracowników to ekipa stała, świetnie zgrana i nikt z nich nie myśli o zmianie pracy!

Jakub B. Bączek, specjalista od szkoleń motywacyjnych

4. Dialog, czyli lepsza atmosfera pracy

Poczucie wspólnoty praktycznie do zera eliminuje wszelkie zatargi i animozje w zespole. Pracownicy rozmawiają ze sobą, słuchają siebie — a nie tylko słyszą — i rozwiązują ewentualne konflikty prędzej, niż się takie w ogóle pojawią. Ileż to razy do nieporozumienia w grupie doszło z powodu jakiegoś niedopowiedzenia, bo ktoś się nie domyślił, że urażony poczuł się ktoś, bo ktoś nie zgadł, że komuś na czymś bardzo zależało…! Dlatego tak ważne jest zbudowanie zespołu, który sam siebie motywuje do dialogu, do szukania porozumienia, unikania konfliktów i samodzielnego wypracowywania kompromisów. Pracownicy dobrze zmotywowani do pracy i do współpracy z innymi to już wysoko zmotywowana do działania grupa pracownicza. Czyli znów sukces.

5. Zmotywowany pracownik, czyli nasza wizytówka na rynku

Nie zapominajmy, że o sukcesie i wzroście firmy decyduje wiele czynników jednocześnie: wysoka sprzedaż towarów i usług, zyski z inwestycji, umiejętność odnalezienia się na rynku, czasem wykorzystania okazji i… niespodziewanej niszy rynkowej. A za nimi wszystkimi stoją ludzie — pracownicy tej firmy. Pracownik słabo zaangażowany w swoją pracę to pracownik kiepsko zorientowany w szerokiej ofercie i możliwościach pozyskania klienta. Pracownik słabo zmotywowany do swojej pracy w rozmowie z potencjalnym klientem nie zdoła wykrzesać z siebie wystarczającego przekonania, by klient wybrał usługi właśnie tej, a nie innej firmy. Taki klient odejdzie — z poczuciem niedosytu, braku zainteresowania, zawiedziony i rozżalony. I już nigdy nie wróci, bo i po co? To zatem od pracodawcy i wysokiej jakości szkoleń motywacyjnych zależy, by pracownik czuł firmę, czuł sprzedaż i angażował się tak, jakby pracował sam dla siebie.
mmb


Obrazek w tresci

Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. zbyszek #2636165 | 89.228.*.* 3 gru 2018 09:40

    No własnie ten Pan jest w wieku produkcyjnym to co tam robi tymi rączkami ? Mam rozumiec,że korzysta z przysługującej przerwy na kanapkę z herbatą.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. EWA #2636207 | 83.9.*.* 3 gru 2018 10:28

    Lojalność zaczyna się od lojalnego, uczciwego pracodawcy. W małych pipidówkach, gdzie istnieje niedosyt miejsc pracy, dominuje kumoterstwo, mobbing i wyzysk pracownika. Tam bajanie o motywacji nie znajduje zastosowania.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  3. Pierdolety! #2636339 | 5.172.*.* 3 gru 2018 13:29

    W naszym regionie problem jest taki, że nie ma konkretnych szkoleń tylko jakieś pierdy z motywacji. Ludzie są chętni poszerzać swoją wiedzę ale brak branżowych szkoleń z prawa, budowlanki, dofinansowań, finansów. Olsztyn to dziura!!!

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

  4. odbt #2636428 | 217.153.*.* 3 gru 2018 15:57

    zdelegalizować coaching

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  5. Sorki #2636431 | 37.47.*.* 3 gru 2018 16:00

    Sorki nie wyrabiam, bua ha ha ha, ci wasi Couczowie sie dorabiają na was i ot cała filozofia "tłumu"

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (8)