Już wkrótce zmiana układu komunikacyjnego w Olsztynie

2015-12-21 21:08:32(ost. akt: 2015-12-21 18:06:51)

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

1 stycznia obudzimy się nie tylko w nowym roku, ale także z nowym układem komunikacyjnym w mieście. Po ulicach będą jeździły już wszystkie trzy linie tramwajowe. Z mapy zniknie także kilka linii autobusowych, ale za to pojawią się inne.
Z ostatnią korektą w olsztyńskiej komunikacji miejskiej mieliśmy do czynienia 10 lat temu. Nową wymusiło pojawienie się w Olsztynie tramwajów. I chociaż nowy układ wejdzie w życie 1 stycznia, już teraz warto się przygotować. A zmieni się i numeracja i trasy autobusów. W niektórych miejscach pasażerowie będą musieli się także przesiąść z jednego środka komunikacji do drugiego, według zasady „drzwi w drzwi”.

Czytaj e-wydanie
Szczegółowe informacje o zmianach w trasach autobusów po 1 stycznia 2016 znajdziecie we wtorkowym wydaniu Gazety Olsztyńskiej. Polecamy! Wydanie dostępne będzie także na >>> kupgazete.pl

Komentarze (29) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kopytko...... #1887982 | 176.221.*.* 21 gru 2015 23:29

    Gdzie linia 2 ...... Jezdze nia od 10 lat do pracy. Nie jest pokryta z tramwajem Więc Dlaczego ja zlikwidowano. Teraz będę ponosił wieksze koszta bo więcej wydam na bilety i strace duzo dużo więcej czasu na dojazdy czekanie i przesiadki. Jestem Mega wściekły. Dzieki Ci oprawco ludzkich nieszczęść. Zalosne to wszystko co sie dzieje.

    Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

    1. D. #1887888 | 88.156.*.* 21 gru 2015 21:31

      2. Mój osobisty wybór. Ostatni raz oddałem na pana głos w poprzednich wyborach. 3. WYBRAĆ SAMOCHÓD KTO MOŻE I OMIJAĆ BAGIENNE CENTRUM, NIECH DOPŁACAJĄ SOBIE DO TEGO BUBLA JAKIM JEST TRAMPEK 4. Czemu autobusy po likwidacji np 24,25 czy 2 nie usprawnią innych dzielnic by były bardziej mobilne?? Bo Jaroty i Kortowo są jedyne chyba w mieście. 5. Lepiej było puścić tramwaj ul. Partyzantów. Tam tam będą buspasy, i tak dla okrojonych 3 linii na krzyż, tak to byście je odnowili i ekonomicznie skorzystali na tym bardziej bo byłoby znacznie większe wykorzystanie i eksploatacja tego Tramino. 6. Pozostałym dzielnicom proponuje bojkot linii, powody wymieniłem wcześniej. 7. Kortowo, które w większości nie służy Olsztynowi tylko przyjezdnym, ma więcej linii i linii dodatkowych niż Zatorze, Likusy, Dajtki razem wzięte. Do tego tramwaj, który się ledwo o nie ociera. 8. Życzę Panu PIotrkowi Grzymowiczowi by to co zrobił z resztą miasta (poza jego Jarotami ) i komunikacją na nie wyszło bokiem i przegranej w wyborach. Wściekły i rozżalony. ps. Mój komentarz był oparty na nowym rozkładzie i układzie komunikacyjnym dostępnym na olsztyńskiej stronie ZDZiT. Znajdziecie tam wiele więcej dobijających szczegółów. A od nowego roku poczujecie ten burdel i chaos sami. Wszystko jest robione na gorzej. Poza Jarotkami i Kortowem oczywiście. Chociaż czują odcięcie od Partyzantów i okolic Zatorza.

      Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. D. #1887877 | 88.156.*.* 21 gru 2015 21:26

        yłem zwolennikiem tramwajów ale już nie jestem. Wszystko odbywa się kosztem innych dzielnic. Dojazd z Dworca do Centrum bezpośrednio niemal nie istnieje. Tramwaj jedzie prosto na Jaroty. Prezydent i miasto, jego pseudo specjaliści z ZDZiT ze sobie znanych względów rozchwycili Jaroty i Kortowo do roli najważniejszych i niemal jedynych dzielnic w mieście. Przykłady: 1.linia nr 7 z Zatorza na Dajtki bedzie wg. rozkładu tłukła się 30 min. w jedną stronę (przez dworcową, żołnierską.. Znając olsztyńskie realia będzie to 40 do 50 minut. W obie strony mamy stracone 2 godziny. Możliwości przesiadki na 13 to tylko linie 20 i 1 jeżdżące 2 razy w ciągu godziny. 2. Pełno dodatkowych linii typu 300 na Jaroty i Kortowo by im żyło się lepiej. 3. Zmiana kursu linii 36. Już tylko na Podleśną. Na samej Zielonej Górce autobus był pełny wręcz zapchany. Dziękujemy panie prezydencie. Poniżej dalsze:

        Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (6)

        1. Janosik #1887973 | 176.221.*.* 21 gru 2015 23:19

          DLACZEGO Zmusza się nas do przesiadek?? Teraz wsiadam i jadę drzwi w drzwi. Nie zawsze bedzie tak napewno czeka nas czekanie. Na siłę robicie pod tramwaje by nie wyszło ze puste by jeździły. Likwiduje się linie nie zwiazane z tramwajami DLACZEGO??? Najwiecej jest linii do Kortowa. A co z mieszkancami??? Gdzie nasza 15?? A gdzie 2 ??? Co z Dwójką??? Bardzo praktyczna linia i potrzebna. Panie Pliszka może Pan sie wypowie w tej kwestii???

          Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          1. Nagórczanin #1888156 | 88.156.*.* 22 gru 2015 09:22

            Ten "nowy układ" chyba jakiś gamoń komponował. Nagórki liczące 6000 - 7000 mieszkańców będą miały AŻ JEDEN autobus łączący je z centrum (nr 111) oraz ewentualną przesiadkę z autobusu 205 do tramwaju, co oczywiście wymaga jałowego czekania na każdy z tych pojazdów. Zgadzam się z przedmówcami : niech sobie w d...ę wsadzą taką "komunikację" - będę nadal jeździł autem osobowym, sic !

            Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz

          Pokaż wszystkie komentarze (29)