Mniej wypadków. Skutek zaostrzenia przepisów, czy nowych dróg?

2015-09-26 19:00:00(ost. akt: 2015-09-26 15:33:20)

Autor zdjęcia: Archiwum Gazeta Ostródzka

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych opublikowało raport dotyczący liczby wypadków. Od dnia wejścia w życie nowych przepisów (18 maja 2015 r. ) do 17 września br. doszło do 11 843 wypadków. W tym samym okresie w roku ubiegłym wypadków było o 1546 więcej. Liczba osób, które zginęły w wypadkach spadła o 232, a rannych o 1957.
Z roku na rok maleje liczba wypadków w Polsce. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zbadało ilość zdarzeń na drodze po wprowadzeniu zaostrzenia przepisów. Porównano dwa analogiczne okresy z 2014 roku i 2015 roku. Liczba wypadków zmalała.

Od dnia wejścia w życie nowych przepisów (18 maja 2015 r. ) do 17 września br. doszło do 11 843 wypadków. W tym samym okresie w roku ubiegłym wypadków było o 1546 więcej. Liczba osób, które zginęły w wypadkach spadła o 232, a rannych o 1957.

W nowych przepisach zaostrzono kary dla pijanych kierowców oraz tych, którzy pod wpływem alkoholu spowodowali wypadek drogowy. Okres, na jaki orzekany jest zakaz prowadzenia pojazdów został wydłużony z 10 do 15 lat, minimalną karą są 3 lata.

Osoby kierujące pojazdem w stanie nietrzeźwości muszą się także liczyć z wysokimi karami finansowymi. Niezależnie od orzeczonej kary, sąd obligatoryjnie stosuje karę w wysokości nie mniejszej niż 5 tys. złotych, w przypadku osoby, którą złapano po raz pierwszy oraz nie mniejszej niż 10 tys. zł. dla recydywistów.

Jak pokazują policyjne statystyki, kierowcy coraz rzadziej decydują się na prowadzenie „pod wpływem”. W okresie od 18 maja do 17 września 2015 r. funkcjonariusze zatrzymali 47 605 nietrzeźwych kierujących czyli o 8628 mniej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym.

Szczegółowe statystyki:
· Wypadki drogowe (18.05 – 17.09.2015 r.) -11 843
· Wypadki drogowe (18.05 – 17.09.2014 r.) - 13 389
· Zabici w wypadkach (18.05 – 17.09.2015 r.) -936
· Zabici w wypadkach (18.05 – 17.09.2014 r.) - 1 168
· Ranni w wypadkach (18.05 – 17.09.2015 r.) - 14 642
· Ranni w wypadkach (18.05 – 17.09.2014 r.) - 16 599
· Ujawnieni pijani kierowcy (18.05 – 17.09 2015 r.) -47 605
· Ujawnieni pijani kierowcy (18.05 – 17.09 2014 r.) - 56 233
· Zatrzymane prawa jazdy za przekroczenie prędkości o więcej niż 50 w obszarze zabudowanym (18.05 – 17.09.2015 r.) - 11 375
· Zatrzymane prawa jazdy za przewożenie osób powyżej dopuszczalnej liczby (18.05 – 17.09.2015 r.) - 169



Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Zabierać prawa jazdy dziadkom 70+ bo strach n #1823182 | 88.156.*.* 26 wrz 2015 19:04

    Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. bo strach na pasy wejść. Nie wiadomo, czy śpią za tą kierownicą czy są na jakiś proszkach i lunatykują... Ludzie dajcie żyć !

    1. smycz #1823197 | 88.156.*.* 26 wrz 2015 19:40

      Polskich motoryzacyjnych debili,trzeba trzymac krótko za mordę,można przemówic tylko do ich kieszeni,tego boją się najbardziej!

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

    2. scigany2 #1823260 | 5.172.*.* 26 wrz 2015 21:06

      Straszne 12 000 wypadkow w 120 dni.Dramat 100 wypadkow dzienie..Juz czas dzialac dalej w kierunku obnizenia ilosci rannych i zabitych.Moze to nie bedzie propubliko ale jesli zawodowi kierowcy Tirow moga jezdzic cale dnie na blokadzie predkosci , to dlaczego nie moga motocykle ? Fabrycznie maja ograniczenie do 299 km/h.Juz czas przesunac blokade na taki speed jak dla Tirow.Moglo by to uratowac spora ilosc mlodych ludzi przed dolaczeniem do statystyki,ktora nie przedstawia podzialu na wypadki jednosladow i dwusladow..Aspekt kolejny niepelne oznaczenie oznakowanie drog na warmi i mazurach brak znakow ostrzegawczych przed niebezpiecznymi zakretami.Na przykladzie Niemiec dla drog z drzewami w skrajni stawia sie znaki 50 km/h.U nas tego nie ma wiec wiekszosc jedzie smiertelne 90 km/h.Co przy wypadku z drzewem daje 90 % smierc..Zatem aspekt kolejny brak apteczek w pojazdach,na podstawie ostatniego wypadku pod Gietrzwaldem , czas przybycia karetki 35 minut, rannego opatruja swiadkowie przed przybyciem karetki za pomoca koszuli zdjetej z plecow i kocyka dla dziecka,ranny nie zyje.Aspekt kolejny widocznosc po zmroku kierujacych motocyklami i rowerami koniecznosc kamizelek odblaskowych dla nich,bo przy mijaniu sie aut pozmroku sa nie widoczni..Tak wiec jest jeszcze wiele do zrobienia , a czasu malo bo jutro kolejne 100 wypadkow?Pozdrawiam..

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

    3. scigany2 #1823263 | 5.172.*.* 26 wrz 2015 21:08

      Straszne 12 000 wypadkow w 120 dni.Dramat 100 wypadkow dzienie..Juz czas dzialac dalej w kierunku obnizenia ilosci rannych i zabitych.Moze to nie bedzie propubliko ale jesli zawodowi kierowcy Tirow moga jezdzic cale dnie na blokadzie predkosci , to dlaczego nie moga motocykle ? Fabrycznie maja ograniczenie do 299 km/h.Juz czas przesunac blokade na taki speed jak dla Tirow.Moglo by to uratowac spora ilosc mlodych ludzi przed dolaczeniem do statystyki,ktora nie przedstawia podzialu na wypadki jednosladow i dwusladow..Aspekt kolejny niepelne oznaczenie oznakowanie drog na warmi i mazurach brak znakow ostrzegawczych przed niebezpiecznymi zakretami.Na przykladzie Niemiec dla drog z drzewami w skrajni stawia sie znaki 50 km/h.U nas tego nie ma wiec wiekszosc jedzie smiertelne 90 km/h.Co przy wypadku z drzewem daje 90 % smierc..Zatem aspekt kolejny brak apteczek w pojazdach,na podstawie ostatniego wypadku pod Gietrzwaldem , czas przybycia karetki 35 minut, rannego opatruja swiadkowie przed przybyciem karetki za pomoca koszuli zdjetej z plecow i kocyka dla dziecka,ranny nie zyje.Aspekt kolejny widocznosc po zmroku kierujacych motocyklami i rowerami koniecznosc kamizelek odblaskowych dla nich,bo przy mijaniu sie aut pozmroku sa nie widoczni..Tak wiec jest jeszcze wiele do zrobienia , a czasu malo bo jutro kolejne 100 wypadkow?Pozdrawiam.

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. ewf #1823271 | 95.160.*.* 26 wrz 2015 21:19

        Też mi odkrywcy zróbmy w mieście 30 km maks dozwolonej i też spadnie % w statystyce wypadków. A jak wprowadzimy całkowity zakaz jazdy to będzie 0% wypadków - proste nie hehe

        odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (8)