„Mój wybór… życie”. Kampania policji promująca trzeźwość wśród młodych kierowców

2014-11-27 16:06:18 (ost. akt: 2014-11-27 16:22:11)

Autor zdjęcia: mat. policji

„To tylko trzy kilometry, no i prosta droga nic się przecież nie stanie”, „podwieź nas do domu, autobus nam uciekł, ee tam nie przesadzaj, nie jesteś pijany”, „ spoko, znam siebie, podjedziemy do sklepu, po co tracić czas”- takie tłumaczenia często zabijają. Rusza kampania policji promująca trzeźwość wśród młodych kierowców.
Kampania policyjnej drogówki skierowana jest do młodych i przyszłych kierowców. Jej główny cel jest jeden: uświadomić młodym ludziom, że rzeczywistość to nie gra komputerowa, gdzie w zapasie ma się kilka żyć, a napis „game over” pojawia się bardzo rzadko. - Wsiadając za kierownicę bierzemy odpowiedzialność za siebie i za innych - mówi mł. insp. Robert Zalewski, Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie. - Nigdy nie miejmy złudzeń, jazda pod wpływem alkoholu nie może skończyć się dobrze.

Spot przygotowany dla potrzeb kampanii pokazuje, jak nie warto igrać z losem. Jedna błędna decyzja, jeden brawurowy pomysł, nieprzemyślane działanie może kosztować życie.


- Spot skierowany jest przede wszystkim do internautów - mówi mł. insp. Robert Zalewski. - Liczymy, że jak najwięcej osób go zobaczy i zastanowi się nad swoimi wyborami. Chcemy, by wyborem młodych kierowców było życie - ich oraz wszystkich innych uczestników ruchu. Dlatego tak nazwaliśmy kampanię „Mój wybór.. życie”. Młodzi ludzie dostaną także breloczek kształtem przypominający nieśmiertelnik z tym napisem. Breloczek do pierwszego własnego samochodu, którym młodzi kierowcy wyruszą w dorosły świat.

Prawie co czwarty pijany sprawca za kierownicą to młody kierowca. Prawie co czwarty wypadek to „dzieło” młodych kierowców.

Młodzi ludzie, którzy dostają swoje pierwsze prawo jazdy, kupują pierwsze własne samochody muszą mieć zakodowane, że zasada „młodość ma swoje prawa, młodość musi się wyszumieć” nie może mieć zastosowania w ruchu drogowym.


źródło: KWP Olsztyn



Komentarze (19) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Stary mistrz Jedi #1582621 | 176.221.*.* 28 lis 2014 11:54

    Nie narzekajcie, nie jest najgorsze... spodziewałem się wodorostów, być może z przyzwyczajenia. Pomysł nie jest najgorszy... i nie kłóćcie się o grę aktorską, bo tu nie było czego grać. To nie Szekspir tylko spot reklamowy :)

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Ilma #1582349 | 83.13.*.* 28 lis 2014 09:42

      Mikołaj, jesteś świetnym aktorem :-) Gratulacje i powodzenia.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. m. #1582311 | 94.254.*.* 28 lis 2014 09:13

        Zbyt drastyczne i żeby uświadamiało młode osoby z chęcią do życia na krawędzi to napewno ten film nie jest.

        odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. cug #1582308 | 77.242.*.* 28 lis 2014 09:12

          Mi się ten spot nawet podoba. Po ostatnich gniotach jakie serwują nam w telewizji z tym, że rzekomo 10km/h mniej i stajemy się nieśmiertelni i bezpieczni (nie wiem do kogo jest skierowany ten spot, mnie jedynie irytuje), to nie spodziewałem się po tym spocie niczego dobrego. Jednakże jestem pozytywnie zaskoczony.

          Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

        2. krupier #1582261 | 212.160.*.* 28 lis 2014 08:40

          rosyjska ruletka jest jak najbardziej na miejscu, nawet historycznie jest nam bliska tak jak wódka - gratuluję i czekam na kolejne spoty

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (19)
          2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5

          Unia Europejska

          GRUPA WM Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.