Kilometry nowych dróg za miliardy złotych

2014-11-06 10:38:09(ost. akt: 2014-11-06 11:14:35)

Autor zdjęcia: Archiwum GO

Polsko-hiszpańskie konsorcjum będzie budować nową „siódemkę” między Miłomłynem a Ostródą Pn. Koszt budowy 9,2 km drogi ekspresowej to ponad 292 mln zł.
W olsztyńskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad została podpisana umowa z wykonawcą inwestycji konsorcjum firm Budimex SA oraz Ferrovial Agroman z Madrytu. Konsorcjum zamierza wybudować 9,2 km drogi ekspresowej w 20 miesięcy, co oznacza, że kierowcy skorzystają z niej za 26 miesięcy (do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
— Jesteśmy gotowi, mamy potencjał — zapewnił Dariusz Taraszkiewicz, który w imieniu konsorcjum podpisał umowę.

Budowa nie powinna specjalnie skomplikować życia kierowcom. Droga będzie dwujezdniowa po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Drogowcy planują najpierw wybudować nową jezdnię i puścić nią ruch. Wtedy wybudują drugą jezdnię głównie na bazie obecnej już drogi. Jezdnie będzie dzielił pas szerokości 12 m tak, aby w przyszłości poszerzyć drogę o trzeci pas ruchu.

Jeszcze w tym roku drogowcy chcą podpisać umowy na budowę kilku innych odcinków „siódemki”: Ostróda Pn.-Ostróda Pd. wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu drogi nr 16, odcinek Nidzica-Napierki oraz na odcinek drogi 51 Olsztynek — Olsztyn.

Kolejnym odcinkiem, na który został już ogłoszony przetarg to odcinek „siódemki” między Ostródą a Olsztynkiem. Ale tu drogowcy chcą dać więcej czasu wykonawcom na przygotowanie ofert z powodu skomplikowanych obiektów inżynierskich.

Zgodnie z planami umowa na budowę obwodnicy Olsztyna ma zostać podpisana na przełomie kwietnia i maja przyszłego roku.

Jak poinformował Mirosław Nicewicz, dyrektor oddziału GDDKiA w Olsztynie, budowa nowych odcinków dróg i obwodnic o długości prawie 110 kilometrów, na które są już ogłoszone przetargi, ma kosztować ok. 5 mld zł.

Więcej o planowanych inwestycjach drogowych na Warmii i Mazurach w czwartkowym wydaniu Gazety Olsztyńskiej.

am

Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. GDDKiA Olsztyn #1535090 | 88.156.*.* 6 lis 2014 10:57

    wciąż będzie budować drogi bez poboczy? Drogi do Szczytna, Bartoszyc i granicy państwa wąskie niczym drogi gminne, a nie krajowe! A wystarczy 0,5 metra asfaltu więcej po obu stronach drogi żeby mały ruch lokalny tj. piesi, rowery, motorowery, skutery mogli poruszać się w miarę bezpiecznie i nie hamować ruchu aut. Przecież następne remonty będą za 50 lat... I przez tyle lat będzie jak widzimy na drogach.

    Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

  2. ert #1536100 | 83.31.*.* 7 lis 2014 07:46

    bardzo dobrze, dzięki tym inwestycjom połowa mieszkańców województwa będzie miało super połączenie do lotniska czy to w Gdańsku czy też w Modlinie. W tej chwili z Ostródy do Gdańska podróż zajmuje ok 1.5 godz. po wybudowaniu nowej 7 zajmie to nam ok 1 godz 10 min. Skorzystają też na tym mieszkańcy Braniewa, Iławy, Nowego Miasta , Lubawy, Pieniężna, Elbląga, Pasłęka, Morąga, a w stronę Modlina mieszkańcy Nidzicy, Dziłdowa itd to kto będzie korzystał z Szyman które to lotnisko ma być dotowane jak za komuny z moich podatków ? Myślę że przy okazji debat przedwyborczych należy postawić pytanie przyszłemu prezydentowi-co z lotniskiem dla Olsztyna- Gdynia pokazała jak to się robi, podobnie jak Modlin, Radom

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Yogi #1535463 | 31.2.*.* 6 lis 2014 16:18

      Hiszpanie już pokazali jak się buduje linie tramwajowe w Olsztynie drogę z Elbląga do Tolkmicka i pewnie inne inwestycje. Super. Fajnie się gospodaruje nie swoimi pieniędzmi.

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. mizi #1535236 | 89.228.*.* 6 lis 2014 12:47

        Droga S7 budowana jest dla "warszawki" jako darmowy dojazd nad morze, bo przecież nie będą płacić za dojazd autostradą, a region W-M, kogo w Warszawie i w GDDKIA obchodzi Olsztyn czy lotnisko w Szymanach.

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

      2. Mieszkaniec Szczytna #1535204 | 89.228.*.* 6 lis 2014 12:26

        Mam pytanie do GDDKiA, Wojewody i Marszałka. Upór urzędników sprawił, że lotnisko regionalne powstanie pod Szczytnem. Droga 53 ma połączyć Olsztyn z lotniskiem, a jak wszyscy wiemy droga ta od Pasymia do Szczytna jest tragiczna, nie spełnia norm drogi o ruchu przyspieszonym, jest wąska, kręta o stanie nawierzchni już nawet nie dyskutujmy. Lotnisko ma spowodować rozwój gospodarczy tej części regionu. Szczytno nie posiada obwodnicy, co jest nie bez znaczenia, ponieważ przejazd przez Szczytno też nie należy do przyjemności. Obwodnica pozwoliła by ożywić gospodarczo przedmieścia tego miasta. I teraz pytanie. Jeśli lotnisko jest inwestycją strategiczną dla regionu, to dlaczego takimi inwestycjami nie są: droga 53 i obwodnica Szczytna. Trzeba być naiwnym aby twierdzić że mieszkańcy Olsztyna dojadą z bagażami na lotnisko szynobusem. Jest nowe rozdanie funduszy na nowe inwestycje, śmiem twierdzić że, jeśli nie znajdą się fundusze na drogę 53 i na obwodnicę Szczytna równolegle z lotniskiem, to tak na prawdę nigdy nie powstanie obwodnica i nigdy nie wyprostujemy drodi

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

        Pokaż wszystkie komentarze (12)