Czekoladowe zamki, trójpak i slipy — pamiątki z Olsztyna

2014-10-03 21:00:58 (ost. akt: 2014-10-03 20:51:34)
— Turysta powinien nie tylko przyjechać, ale i chcieć wracać — uważa Cezary Molski, specjalista od marketingu. Mają temu służyć m.in. charakterystyczne dla danego miejsca pamiątki. W czwartek (2 października) podsumowano piątą edycję konkursu na najciekawszą pamiątkę Warmii i Mazur.
Wyniki tegorocznej edycji konkursu organizowanego przez samorząd województwa ogłoszono pod koniec lipca. W czwartek w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Starym Ratuszu omówiono konkurs i razem ze specjalistami w dziedzinie turystyki wyciągnięto wnioski na przyszłość.

Przypomnijmy, że w tym roku wzięło w nim udział 37 twórców. Pomysły były bardzo zróżnicowane. Wśród propozycji pojawiły się czekoladowe zamki, torebka Wysoka Brama i slipy męski ze szczupakiem i napisem „Warmia i Mazury”. Komisja nie przyznała pierwszego miejsca, ale dwa równorzędne drugie za „Trójpak warmińsko-mazurski” Marleny Czajkowskiej i „Zakładki do książek — przydrożne kapliczki” Urszuli Farmus. W środę laureaci otrzymali dyplomy, a w holu przed czytelnią biblioteki otwarto wystawę tegorocznych pamiątek.

— Turysta ma przyjechać, zobaczyć i kupić. Nie bójmy się mówić o pieniądzach w turystyce. Pamiątka powinna budzić skojarzenia tylko z danym miejscem. Bo jeśli ją zbijemy lub zniszczymy, musimy po nią wrócić — wyjaśnia Cezary Molski, specjalista od marketingu i współpracownik Polskiej Organizacji Turystycznej, który był gościem spotkania.

Według przedstawionych przez niego danych, najczęściej sprzedawane są pamiątki w przedziale 2-5 złotych. A największą popularnością cieszą się przypinane znaczki, figurki, kartki pocztowe i produkty regionalne. — Najmniejszą książki historyczne, duże albumy zdjęciowe i niepraktyczna ceramika — wylicza specjalista.

Jak więc można zwiększyć atrakcyjność pamiątek? — Wprowadzić choćby rekomendację: autentyczna pamiątka "by Warmia i Mazury". Jest wiele możliwości — podpowiada Molski.

NR


Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. bieda wkolo, a tu trojpak, czteropak, szescio #1500162 | 83.8.*.* 5 paź 2014 11:20

    trojpak, czteropak i szesciopak, ----nasze regionalne osmiorniczki

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Promocja bedzie murowana i doceniona. #1499361 | 83.21.*.* 3 paź 2014 22:43

    *** Rozdac slodycze dla dzieci z Rodzin bezdomnych i bezrobotnych, oraz najbiedniejszych,Do tego dac na dlugiej przerwie po bulce i po jablku.^^^A pasibrzucham wszelkim wystarczy ich piwo, osmiorniczki i matjas z czegos tam holenderskiego, oraz drogie wino, lub zimna wodeczka.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5

GRUPA WM Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD