Rozruszaj ciało po zimie

2013-03-06 14:02:46 (ost. akt: 2013-03-18 14:57:41)
Gdy nadchodzi wiosna i zrzucasz z siebie kilka warstw ubrań, możesz przeżyć szok. W wiosenne spodnie się nie wciskasz, a przecież jeszcze niedawno były dobre. Oznacza to tylko jedno — w zimie dbałaś o siebie aż za dobrze. Zanim wiosna rozwinie się w pełni, warto zrzucić choć kilka nadprogramowych kilogramów i popracować nad kondycją.
Jeśli nie chcesz katować się ostrą dietą i wszystkie siły woli wykorzystywać na powstrzymywanie się przed napadem na lodówkę, warto lekko zmodyfikować dietę, natomiast dużo więcej się ruszać. Bo zimowym bezruchu efekty zobaczysz całkiem szybko. Wybór formy aktywności zależy wyłącznie od upodobań.
Jeśli planujesz schudnąć lub popracować nad kondycją, nie rzucaj się od razu na głęboką wodę. Jeśli Twoją jedyna aktywnością do tej pory była wędrówka po przyciskach pilota lub spacer do pobliskiego sklepu po kolejnego batonika, nie stawiaj sobie za cel przebiegnięcia pięciu kilometrów czy godzinnej jazdy na rowerze. Mierz siły na zamiary i stopniowo, wraz ze wzrostem wydolności i kondycji, zwiększaj codzienną dawkę ruchu. Zacząć można od zupełnie małych kroczków. Zrezygnuj z samochodu czy autobusu, jeśli masz do pokonania niewielką odległość. Spacer na świeżym powietrzu dobrze Ci zrobi, organizm się dotleni, procesy metaboliczne zaczną przebiegać szybciej, a Twoje mięśnie powoli obudzą się do pracy.
Warto też zrezygnować z windy i wszelkie schody pokonywać na piechotę. Trwa to, co prawda, nieco dłużej, a przy tym łatwo można dostać zadyszki, jednak nawet codzienne wchodzenie po chodach zamiast windy przyniesie szybkie rezultaty. W krótkim czasie zaczniesz zauważać, że coraz więcej schodów pokonujesz bez wysiłku, a Twoje mięśnie nóg zaczną się ładnie kształtować.

Jeśli masz taką możliwość, zamień samochód na rower i kilka razy w tygodniu dojeżdżaj w ten sposób do pracy. Różnice poczujesz nie tylko w rosnącej kondycji, ale też w portfelu (mniejsze zużycie paliwa).
Kilka razy w tygodniu warto wybrać się na dłuższy spacer, najlepiej z kijkami. Nordic walking to bowiem nie tylko moda, ale sposób na ładne wymodelowanie sylwetki stosunkowo niewielkim wysiłkiem. Dzięki regularnym spacerom wzmacniają się wszystkie partie mięśni, a odciążone są kolana, stawy i kręgosłup. Spacery z kijkami są polecane dla osób walczących z kilogramami, szczególnie w dojrzałym wieku, gdy intensywne uprawianie sportu często nie wchodzi w grę.

Pływanie dobre na odchudzanie
Jedną z najlepszych i najbardziej skutecznych form aktywności fizycznej dla osób odchudzających się jest pływanie. To stosunkowo mało wysiłkowa forma treningu, przynosząca spektakularne rezultaty. Nie musimy pływać wyczynowo, wystarczy sam ruch w wodzie lub bardzo popularny ostatnio aqua aerobik. Takie zajęcia korzystnie wpływają na utrzymanie właściwej równowagi ciała, naturalnie pionizują sylwetkę i pomagają zachować jej smukły kształt.

Zajęcia na basenie wspomagają pracę układu oddechowego, poprawiają wydolność serca i płuc oraz dotleniają wszystkie komórki naszego organizmu. Regulują krążenie i ciśnienie krwi. Dzięki temu czujemy się rześcy, pełni energii i chęci do życia.

Basen nie tylko odpręża i relaksuje, ale też pozytywnie wpływa na nasz układ kostny i mięśniowy. Jeśli dokuczają nam bóle kolan, bioder czy innych stawów, zajęcia na basenie są dobrą i naturalną alternatywą dla uciążliwej i często bolesnej rehabilitacji. Warto też potraktować basen jako idealny sposób na profilaktykę – nie czekajmy, aż coś zacznie w stawach piszczeć. Regularne pływanie pomoże nam zachować ciało w dobrym zdrowiu i kondycji. Pozytywnie wpływa też na stan ducha: obniża poziom stresu, lęków i napięć.

Pilates – odchudza i kształtuje
Doskonałym sposobem na ładne wymodelowanie sylwetki jest pilates. Są to zajęcia fitness, które łączą w sobie ćwiczenia rozciągające, wzmacniające mięśnie, poprawiające postawę z nauką właściwego oddychania. Dzięki temu nie tylko sylwetka zyskuje ładne kształty, ale też wzmacnia się koncentracja i koordynacja ruchów. Pilates to połączenie dbania o kondycję fizyczną oraz równowagę duchową, tak niezbędną nie tylko podczas odchudzania, ale we wszystkich aspektach życia.

Ćwiczenia pilates może stosować praktycznie każdy – nie ma ograniczeń ani wagowych, ani wiekowych. Dla osób w dojrzałym wieku to świetny sposób na zachowanie aktywności fizycznej przez długie lata. Pilates znajdziesz w ofercie niemal każdego klubu fitness. Regularne zajęcia w krótkim czasie przyniosą efekty w postaci sprężystej, gibkiej i smukłej sylwetki.

Aerobik dla aktywnych
Intensywne ćwiczenia w rytm muzyki pomogą szybko spalić zbędne kilogramy i osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Pod warunkiem, że po kilku pierwszych zajęciach nie zrezygnujesz z powodu zmęczenia i zakwasów. To przecież normalne, że pierwsze treningi są wykańczające dla osób, które przez dłuższy czas prowadziły siedzący tryb życia.

Aerobik faktycznie zmusza do sporego wysiłku, jednak po kilku zajęciach można się do niego przyzwyczaić. Zajęcia zwykle odbywają się w grupie pod okiem doświadczonego instruktora, który dostosuje poziom zajęć do możliwości ich uczestników. Dzięki aerobikowi nie tylko zrzucisz zbędne kilogramy, ale też wymodelujesz sylwetkę, zwiększysz wydolność fizyczną i ogólną kondycję, rozwiniesz wszystkie partie mięśni oraz ograniczysz ryzyko wystąpienia wielu chorób związanych z nadwagą.
Aerobik ma pozytywny wpływ nie tylko na kondycję, ale też poprawia nastrój, samopoczucie. Doskonale też redukuje poziom stresu w sytuacjach pełnych napięcia i nerwów.

Bieganie na szybkie spalanie
Poranny czy wieczorny jogging to popularna metoda utrzymania dobrej kondycji i sposób na zgubienie nadmiarowych kilogramów. Wbrew temu, co lansują reklamy, nie potrzebujesz do tego specjalnych butów czy „oddychających” szortów. Wystarczy luźne, przewiewne ubranie, odrobina chęci i miejsce do biegania. Najlepiej biegać po parku, lesie czy z dala od centrum miasta – dzięki temu nie tylko poprawisz kondycję, ale też zadbasz o regularne dotlenienie całego organizmu.

Bieganie jest doskonałym sposobem na szybkie spalanie kalorii. Podczas półgodzinnego biegu stracisz dużo więcej kalorii niż podczas trwającego tyle samo czasu spaceru czy gimnastyki. Jest to bowiem sport wysiłkowy, wymagający nakładu dużych pokładów energii. Regularny jogging warto zaczynać od niewielkich dawek. Jeśli nigdy lub od bardzo dawna nie biegałeś, na początku biegaj po 10-15 minut dziennie. Z biegiem czasu zwiększaj dystans, a po kilku tygodniach zauważysz, że bez problemu pokonujesz kilometrowe trasy, które do niedawna wydawały się nie do przebycia.

Najlepszym czasem na bieganie jest ranek. Dzięki temu na początku dnia dotlenisz organizm, zadbasz o odpowiednią dawkę ruchu oraz rozruszasz metabolizm, który dzięki temu będzie szybciej funkcjonował do wieczora.
abc

Źródło: Gazeta Olsztyńska

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. herman #1135031 | 83.8.*.* 5 lip 2013 22:07

    no i ruch to prawidłowe podejście! tabletki powinno się stosować tylko jako dodatek do niego i diety, a nie jako paneceum na wszystkie niedoskonałości;/ zawsze trzeba zachować zdrowy dystans do odchudzania i korzystać z artykułów takich jak ten albo taki http://wihepharmacy.pl/tabletki-wspomaga jace-odchudzanie/

    odpowiedz na ten komentarz

2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5

GRUPA WM Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD