Tunel, wiaty, dźwignie. Dworzec Zachodni w Olsztynie odzyskał blask [ZDJĘCIA]
2024-11-19 18:00:00(ost. akt: 2024-11-19 14:43:11)
Dworzec Zachodni w Olsztynie odzyskał blask. Po oczyszczeniu tunelu przyszedł czas na zabytkowe wiaty, które również zyskały nowy wygląd. Miejsce, które wcześniej odstraszało graffiti, teraz zachęca podróżnych. Ale to nie wszystko.
Dworzec Zachodni w Olsztynie odzyskał blask. Najpierw tunel, a teraz zabytkowe wiaty. Wszystkie elementy zostały oczyszczone i odrestaurowane. Dworzec już nie straszy, a wręcz zachęca podróżnych czy przechodniów.
Przypomnijmy, część ścian była pomazana farbą, a napisy i malunki wewnątrz tunelu oraz na wiatach prowadzących do przejścia nie dodawały temu miejscu uroku.
Jak poinformował ZDZiT, w połowie października zakończono prace związane z oczyszczaniem z graffiti przejścia podziemnego do Dworca Zachodniego w Olsztynie. Mozolne prace trwały przez pięć dni.
— Mając na uwadze fakt, że tego typu działania są pracochłonne i kosztowne (oczyszczenie przejścia oraz wiat wejściowych z zadaszeniem wyniósł 33 628,20 zł brutto – 123 zł/m²) liczymy, że podobne akty wandalizmu nie będą już miały miejsca — czytamy na stronie ZDZiT.
Po tunelu przyszedł czas na oczyszczenie zabytkowych wiat znajdujących się nad wejściami prowadzącymi na perony. Przypomnijmy, że w sierpniu 2010 roku wiaty pochodzące z początku XX wieku zostały wpisane do rejestru zabytków. To zadecydowało o pozostawieniu ich w niezmienionej formie, mimo iż pierwotny projekt tunelu zakładał wymianę starych wiat na nowe konstrukcje. Zostały one w pełni oczyszczone i odmalowane.
Ale to nie wszystko, obecnie Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie szuka firmy, która zajmie się konserwacją dźwigów platformowych dla osób niepełnosprawnych również w obrębie przejścia podziemnego pod ulicą Artyleryjską i peronami kolejowymi przy Dworcu Zachodnim w Olsztynie. W ogłoszonym przetargu przedmiotem zamówienia jest prowadzenie bieżącego utrzymania, konserwacji i remontów dźwignic typu platforma schodowa dla osób niepełnosprawnych, pięciu sztuk VIMEC typ V64 oraz jednej typu V65.
Warto również wspomnieć, że jesienią bieżącego roku zostało oczyszczone także przejście podziemne przy stacji Olsztyn Śródmieście. Remont starego, ponadstuletniego tunelu był konieczny, bo w trakcie modernizacji stacji Olsztyn Główny wymieniono nad nim tory. Teraz trzeba było naprawić izolację nad tunelem, usunąć pęknięcia w tynku i pomalować ściany. Roboty kosztowały PKP PLK prawie 400 tys. zł.
ga
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez