Wyprodukowane w Polsce. Kupione tam, gdzie się tego nie spodziewałeś

2020-11-17 17:03:12(ost. akt: 2020-11-19 12:43:00)
W Ameryce ktoś urządza pokój dziecinny. W Singapurze ktoś delektuje się jajecznicą. W Kanadzie ktoś patrzy przez okno swojego niedawno wyremontowanego domu. Na Węgrzech ktoś wybrał nową deskę SUP.
Ci ludzie mieszkają w różnych częściach świata, funkcjonują w różnych strefach czasowych i czym innym się zajmują na co dzień. Nie zmienia to jednak faktu, że produkty, których używają są z Polski, a co więcej produkty te niedawno jeszcze nie były dostępne na ich lokalnym rynku.

Dlaczego to się wydarzyło?

Ponieważ Commensal skorzystał okazji do wejścia na rynek amerykański i dostarczył swoich narzędzi dla milionów mieszkańców USA szukających sposobów na ulepszenie swoich domów.
Amerykanie w drugim kwartale 2020 zdecydowali, że ograniczą swoje wydatki na wyjścia do restauracji, wakacje czy nowe ubrania, a zaoszczędzone w ten sposób środki zainwestują w remonty swoich domów i upiększenie ogrodów. Tym samym sklepy budowlane i sieć DIY zanotowały rekordową jak do tej pory sprzedaż, a to idealny moment na rozpoczęcie działań amerykańskim rynku.

Commensal działa na rynku europejskim od blisko 30 lat, a dzięki pomocy Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) już niedługo będzie sprzedawać swoje narzędzia na półkach 350 sklepów w 15 stanach USA.

W Singapurze COV-19 sprawił, że import produktów rolnych z Polski stał się czymś więcej niż ideą.
Trudno w to uwierzyć, ale aż 90 proc. popytu na żywność w Singapurze jest zaspokajane importem z ponad 170 krajów z całego świata, w tym z Australii, Chin, Indonezji, Malezji czy USA. Sytuacja ta powoduje, że Singapur jest bardzo wrażliwy na wszelkie zakłócenia w łańcuchu dostaw, a sytuacja związana z pandemią wymusiła weryfikację dotychczasowych umów i otwarcie się na nowe kontrakty i sposobów na importu żywności dla mieszkańców Singapuru.

Już w marcu, PAIH monitorując sytuację na tym rynku, skontaktował się z kilkoma polskimi producentami żywności i poinformował ich o pojawiających się szansach eksportowych. Dwa miesiące później, w maju zostały podpisane pierwsze umowy z dystrybutorami z Singapuru.

Wśród siedmiu firm, które do tej pory weszły na tamtejszy rynek są Ferma Drobiu Woźniak, produkująca jaja, Quadrum Foods, Warmińskie Zakłady Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego „KWIDZYN”, oferujący mrożone warzywa oraz FREEZCO - wytwórca mrożonego łososia.
W Kanadzie wrzesień 2020 roku był najlepszym miesiącem w historii sprzedaży domów w Toronto, Beneficjentem tego została obecna już na rynku kanadyjskim firma DAKO - jeden z największych producentów okien w Polsce.

Według Toronto Regional Real Estate Board we wrześniu 2020 roku sprzedano 11083 domów po średniej cenie 970 tys. CAD. Eksperci wykazują, że pomimo obecnej pandemii oraz utrzymujących się od lat niskich stóp procentowych Kanadyjczycy mocno zwiększają wydatki na zakup i modernizację domów.

Nowy trend oraz rekordowa sprzedaż domów, która wzrosła o 42,3 % rok do roku została zauważona przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Toronto i przekazana jako pojawiająca się szansa dla polskiej firmy DAKO.

Więcej informacji o PAIH: KLIKNIJ TUTAJ

Rosnące zapotrzebowanie oraz unikalna technologia, spełniająca rygorystyczne wymagania i warunki pogodowe w Kanadzie zaowocowała budową silnej pozycji DAKO na kolejnym rynku. Kanadyjczycy pokochali okna DAKO nie tylko z powodu ich atrakcyjnej ceny, ale przede wszystkim ze względu wysoką jakość.

Na Węgrzech zapanowała moda na sporty wodne, a SUPBASS w pełni wykorzystuje tę okazję
Rynek desek SUP przeżywa obecnie okres dynamicznego rozwoju - produkty dla amatorów, jak i profesjonalistów cieszą się dużym zainteresowaniem. SUPBASS jest pierwszą polską firmą, która produkuje i dostarcza kompleksowy asortyment sprzętu SUP i wkracza na rynek węgierski. Z produktów firmy korzystają m.in.Hannah Leni Krah i Klaudio Nika - Mistrz Świata SUP-ów z 2019 roku.

Węgry to lukratywny rynek dla polskich producentów sprzętu do sportów wodnych. Węgierscy sportowcy od lat odnoszą sukcesy w zawodach wioślarskich, a sporty wodne są w tym kraju niezwykle popularne. W przyszłym roku to nikt inny jak Balaton będzie gospodarzem Mistrzostw Świata ICF. To z pewnością wygeneruje dodatkowe zainteresowanie mediów i zwiększy popularność sportu.

Dlatego tak bardzo znaczący jest fakt, że w październiku 2020 roku - dzięki wsparciu PAIH - SUPBASS nawiązał współpracę z dystrybutorami węgierskimi i rozpoczął realizację zamówień.
Różne firmy, różne segmenty rynku - kilka wspólnych mianowników

O ile czynniki, które w ostatnim czasie doprowadziły do sukcesu każdej z tych polskich firm na rynkach zagranicznych są czasami diametralnie różne, to ich historie mają coś wspólnego - jakość produktów, terminowe decyzje biznesowe oraz wsparcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).


Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie.
Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju.
PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH):