Szykujcie się na gigantyczne korki. Rusza remont leśnego odcinka drogi na Dywity

2020-09-05 10:10:23(ost. akt: 2020-09-04 08:35:48)
Droga krajowa nr 51 to jedna z najbardziej ruchliwych dróg w regionie.

Droga krajowa nr 51 to jedna z najbardziej ruchliwych dróg w regionie.

Autor zdjęcia: Andrzej Mielnicki

W poniedziałek zacznie się remont al. Wojska Polskiego na odcinku przez Las Miejski. Potrwa około dwóch tygodni. A to oznacza, że będą potężne korki. Ale to tylko przedsmak prawdziwego armagedonu drogowego, który przed kierowcami.
Kierowcy muszą wziąć głęboki oddech i uzbroić się w wielką cierpliwość, bo czeka ich nie lada niespodzianka. Drogowcy biorą się za remont drogi przez Las Miejski. Jak poinformował Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie, 7 września planowane jest rozpoczęcie remontu nawierzchni na leśnym odcinku al. Wojska Polskiego. W czasie prac drogowych ruch będzie się odbywał wahadłowo i będzie prowadzony przez osoby uprawnione do ręcznego kierowania ruchem. Remont potrwa około dwóch tygodni.

ZDZiT przeprasza za wszelkie utrudnienia, ale czy to ostudzi krew kierowców, bo chyba nie było gorszego momentu na wybór terminu prac remontowych. Skończyły się wakacje, urlopy i na drogach jest dużo tłoczniej. A tu zaczyna się remont newralgicznego odcinka jednej z najważniejszych dróg prowadzących do Olsztyna.

Droga krajowa nr 51 to jedna z najbardziej ruchliwych dróg w regionie. Według przeprowadzonego pięć lat temu pomiaru ruchu średni dobowy ruch na drodze między Olsztynem a Dobrym Miastem wynosił 9148 pojazdów, ale pomiar był wykonywany w Cerkiewniku.

Ale już według pomiaru, który na drodze 51 w Dywitach (pomiędzy ul. Grzybową a Barczewskiego) na zlecenie Urzędu Gminy w Dywitach wykonała specjalistyczna firma, ruch aut na tej drodze jest dużo większy i wynosił 21 271 pojazdów na dobę. A zatem kierowców czekają gigantyczne korki, choć pewnie wielu z nich, a już na pewno kierowcy aut osobowych, nie chcąc stać w korkach, wybierze inne drogi, pojedzie do Olsztyna np. przez Kieźliny.

Rzecznik Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu Michał Koronowski tłumaczy, że inwestycja jest współfinansowana ze środków zewnętrznych i dopiero, kiedy było już wiadomo, że miasto otrzyma dotację, można było ogłosić przetarg. 11 sierpnia został wybrany wykonawca. To firma z Olsztyna. Koszt prac to 277 tys. zł, a zgodnie z umową wykonawca ma naprawić około kilometra drogi.

Na szczęście to tylko dwa tygodnie, ale już ok. półtora roku potrwa budowa ronda na drodze 51 koło Dywit, które ma usprawnić ruch na skrzyżowaniu z drogami lokalnymi: na Kieźliny i do powstającego za Wadągiem dużego osiedla. Pierwsze budynki już stoją. I już teraz robią się tu korki, bo skręcający do osiedla, hamują ruch na drodze krajowej a kierowcy wyjeżdżający z osiedla mają kłopoty z włączeniem się do ruchu.

Rondo ma poprawić płynność przejazdu i pozwolić na sprawne włączenie do DK 51 ruchu z cmentarza i Kieźlin z jednej strony i z osiedla Sterowców z drugiej, nie wymuszając zatrzymywania ruchu na drodze krajowej i poprawiając bezpieczeństwo kierowców oraz pieszych i rowerzystów — podkreślają drogowcy.
Szacunkowy koszt prac to ok. 5,5 mln zł. Jak nas poinformował Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i , zgodnie z umową połowę kwoty ma wyłożyć GDDKiA, druga połowę gmina Dywity.

Nie trzeba być jasnowidzem, żeby przewidzieć, że budowa ronda, która potrwa kilkanaście miesięcy, mocno utrudni życie kierowcom, choć wiele zależy od tego, jak zostaną zorganizowane objazdy na czas budowy. Niemniej kierowcy będą szukali alternatywy, żeby nie stać w korkach i wielu pojedzie drogą przez Różnowo i Słupy. To oznacza, że już dziś trzeba się szykować na zwiększony ruch na ulicy Jagiellońskiej.

Jak się dowiedzieliśmy, projekt budowy ronda jest już gotowy, ale nie zakończyły się jeszcze procedury związane z uzyskaniem decyzji pozwolenia wodnoprawnego. 29 maja dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Białymstoku uchylił bowiem decyzję wydaną w sierpniu ubiegłego roku przez dyrektora Zarządu Zlewni w Olsztynie i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia. A powodem uchylenia decyzji był brak pełnomocnictw. Obecnie decyzja jest procedowana. Po jej wydaniu GDDKiA wstąpi do do wojewody o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Planowana data ogłoszenia przetargu to luty 2021 rok. Same prace mogą ruszyć w połowie przyszłego roku.

Andrzej Mielnicki



Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Komentarze (20) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jo #2968687 | 5.173.*.* 6 wrz 2020 21:25

    Z tą kwotą to nie pomyliło się komuś.Może miało być 2.77 mln zł

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Jo #2968686 | 5.173.*.* 6 wrz 2020 21:25

    Z tą kwotą to nie pomyliło się komuś.Może miało być 2.77 mln zł

    odpowiedz na ten komentarz

  3. Ciotka klotka #2968448 | 81.190.*.* 6 wrz 2020 05:35

    Za 277 tys. To na takim odcinku mozna pobocze wykosic

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. IDIOCI , budujcie nowa ulice #2968442 | 88.156.*.* 6 wrz 2020 01:25

    przy starej , a pozniej bedziecie remontowac stara ulice , KIEROWCA

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  5. Pawlik #2968419 | 188.146.*.* 5 wrz 2020 21:55

    gdzie sa napinacze co byli przeciw obwodnicy? jak tam dzialeczki w gore poszly? teraz bedzieta stac i pazury grysc,osiedle sterowcow chyba bloki robotnicze bo kto bez dojazdu zamieszka tam.moze kurpiak

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    Pokaż wszystkie komentarze (20)