Siedem firm chętnych na rozbudowę tramwajów

2020-07-17 12:00:00(ost. akt: 2020-07-17 17:10:57)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do treści

Zdjęcie jest tylko ilustracją do treści

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Pięć polskich firm, jedno konsorcjum z Turcji i jedno z Hiszpanii — to chętni na realizację rozbudowy sieci tramwajowej w Olsztynie. Teraz czas na sprawdzanie złożonych dokumentów.
Można powiedzieć, że było to wyjątkowe otwarcie ofert, bo po raz pierwszy odbyło się elektronicznie, bez publicznego posiedzenia komisji przetargowej. Spośród siedmiu oferentów, najkorzystniejszą ofertę złożyła polska spółka ZUE SA — nieco ponad 382,2 mln złotych. Najdroższe były zagraniczne oferty. Zarówno propozycja tureckiego konsorcjum, którego liderem był Gülermak, jak i hiszpańskiego Roverpolu, nieznacznie przekraczały 467 mln złotych.

Na realizację zadania ratusz przeznaczył 479,7 mln złotych (355 mln zł to dofinansowanie unijne). Żadna ze złożonych ofert nie przekroczyła zakładanej kwoty. Wszystkie firmy zadeklarowały 24-miesięczną rękojmię. Poza tym zobowiązały się do utrzymania kursowania tramwajów jeżdżących po już istniejącym torowisku podczas prowadzonych prac oraz dochowania terminu zakończenia budowy w razie wystąpienia niespodziewanych kolizji sieci.

Uwaga — każdy z oferentów zadeklarował też sprawdzenie jakości 50 proc. spawów szyn. Komisja przetargowa sprawdzi teraz złożoną dokumentację i — w przypadku braku uchybień — będzie można podpisać umowę i zacząć prace. Nowe torowisko ma być gotowe w 2023 roku.

Przypominamy, że trasa zacznie się w pobliżu obecnej pętli autobusowej na os. Pieczewo. Będzie wieść wzdłuż ul. Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Zostanie połączona z istniejącą infrastrukturą na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Kościuszki. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 m. Poza tym przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.

Gazeta za zdjęcie: Kliknij tutaj


Komentarze (20) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. endrju #2950331 | 46.171.*.* 20 lip 2020 11:04

    Pieprzyć tramwaje!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. nikt ważny #2949816 | 89.228.*.* 18 lip 2020 12:39

    Wypada podziwiać zdolność przewidywania kwoty jaką zamierza wydać Zamawiający, przez dwóch najdroższych oferentów. Ich oferty były nieznacznie tańsze od limitu UM Olsztyn. Pozostali uczestnicy-Oferenci byli zdecydowanie tańsi (o prawie 100 mln zł) .

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. Rychu #2949813 | 89.228.*.* 18 lip 2020 12:36

    A czy znajdzie się firma chętna na wykoszenie trawników wzdłuż ul. Jarockiej Na odcinku Flisa-Mroza?

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Oksztyniak #2949746 | 94.254.*.* 18 lip 2020 09:01

      A nie można z obecnej pętli na Kanta podciągnąć torów do pętli na pieczewie zamiast ryc całe miasto? I zaoszczędzić z 300mln zł?

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Złomiarz #2949734 | 188.147.*.* 18 lip 2020 08:08

        Oby się nie udało !

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        Pokaż wszystkie komentarze (20)