Wirtualna bankowość

2020-06-05 13:54:24(ost. akt: 2020-06-05 13:56:49)

Autor zdjęcia: GO

Rozmawiamy z Dorotą Seń, dyrektor Biura Virtual Branch w BNP Paribas Bank Polska SA, prelegentką Kongresu Przyszłości Online, który odbędzie się już 9 czerwca.
— Co to znaczy virtual branch?
Dorota Seń: — To po prostu wirtualny oddział, pod którym rozumiemy przeniesienie tradycyjnej bankowości do sfery internetu, gdzie korzysta się z rozwiązań takich jak wideo, chat, e-mail, połączenia audio i telefoniczne. Dziś to nowoczesna bankowość pozwalająca na maksymalną oszczędność czasu, bez wizyty w oddziale. W wirtualnym oddziale stawiamy na profesjonalizm i dostępność specjalistów, którzy mogą rozwiać wątpliwości związane z podejmowaniem decyzji o zakupie zaawansowanych rozwiązań finansowych, np. inwestycje, hipoteka czy kredyt firmowy.

— Digitalizacja to must have czy jeszcze innowacyjność (konieczność vs gadżet)?
— Według mnie digitalizacja to proces i trend. Dziś już w nowoczesnych firmach traktowana jako konieczność. W dobie globalizacji wiele firm poszukuje rozwiązań usprawniających obieg dokumentów, a dzięki digitalizacji i procesom on-line oszczędzamy czas oraz pieniądze. Przykładowo nasi klienci mogą podpisywać dokumenty elektronicznie na platformie Autenti. W bankowości cyfryzacja to dziś konieczność. Do niedawna nie wyobrażaliśmy sobie wyjścia z domu bez portfela, a dziś bez telefonu, w którym jest m.in. nasz bank.

— Czy państwo jako bank byliście gotowi na to, co spowodował w sektorze bankowym (ograniczenia i wpływ na funkcjonowanie instytucji) wirus SARS-CoV-2?
— Epidemia zaskoczyła wszystkich, a wprowadzone ograniczenia negatywnie wpłynęły na gospodarkę. Firmy borykają się z problemami finansowymi, a ludzie tracą pracę, dodatkowo mamy rekordowo niskie stopy procentowe, co również bezpośrednio wpływa na gospodarkę i na sektor bankowy (klienci rozważają różne możliwości lokowania oszczędności i wnikliwiej analizują zaciąganie zobowiązań finansowych). BNP Paribas od dłuższego czasu skupia się na transformacji i digitalizacji oraz rozwoju i dostarczaniu klientom najlepszych zdalnych rozwiązań. Mimo ograniczeń w ostatnich miesiącach aż 99% naszych placówek było dostępnych dla klientów, a jednocześnie w bankowości zdalnej dodaliśmy wiele rozwiązań, by klienci mogli bezpiecznie korzystać z usług bankowych, np. otwarcie konta bez wychodzenia z domu, poprzez wideoweryfikację.


Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. czytelnik #2929913 | 185.220.*.* 5 cze 2020 20:12

    Człowiek wolny posługuje się gotówką, wszelkie działania prowadzące do wyeliminowania gotówki prowadzi do zniewolenia ludzi.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. A #2929800 | 88.156.*.* 5 cze 2020 16:42

    Jestem przeszczęśliwy jak 5 zet polskich nowych!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz