PKP chce tunelu, a wy?
2020-03-24 20:08:04(ost. akt: 2020-03-24 20:43:40)
Wygląda na to, że do końca marca nie poznamy projektu nowego olsztyńskiego dworca. Znamy jednak kilka ważnych szczegółów dotyczących tej jakże ważnej nie tylko dla mieszkańców miasta inwestycji.
Najważniejszy z nich jest taki, że część przestrzeni związanej z obsługa pasażerów zejdzie do podziemia. Dlaczego? Bo PKP chce połączyć Zatorze z dworcem za pomocą tunelu, a nie zadaszonej kładki. Tunel będzie jednak zbudowany od nowa.
– Przestrzeń przeznaczona na potrzeby związane z obsługą pasażerów będzie częściowo ulokowana na poziomie -1, a częściowo na poziomie 0. Dzięki temu podróżni – w zależności od lokalizacji środka lokomocji – będą mogli skorzystać także z usług towarzyszących – powiedział Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA. dla portalu transport-publiczny.pl.
Ile będzie kosztować budowa nowego dowrca, tego dokładnie nie wiadomo. — Mamy zagwarantowane około 30 mln zł środków z funduszy unijnych, ale zamierzamy wykorzystać także środki własne — tłumaczył nam w lutym Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA. — Całościowy koszt będziemy mogli określić po zakończeniu prac projektowych i przygotowaniu kosztorysu inwestorskiego. Ostateczna kwota przeznaczona na budowę nowego dworca w Olsztynie będzie określona po zakończeniu postępowania przetargowego na realizację prac budowlanych.
PKP zakłada, że budowa nowego dworca zakończy w połowie 2023 roku, bo wtedy też PKP PLK planują zakończyć przebudowę układu torowo-peronowego na olsztyńskim dworcu. Tu prace przygotowawcze też trwają, a same roboty powinny się zacząć na początku 2021 roku i zakończyć właśnie w połowie 2023 roku.
Przypomnijmy, że budynek nowego dworca PKP ma być połączony z nowym dworcem autobusowym. Ten z kolei ma się stać jednym z elementów galerii handlowej, którą w miejscu dotychczasowego dworca chce zbudować prywatna spółka. W grudniu Spółka Retial Provider kupiła od Przewozów Regionalnych wieżowiec koło dworca PKP.
Biurowiec zostanie wyburzony, a na tym terenie powstanie galeria handlowa oraz hotel. — Najpierw musimy uzyskać pozwolenie na rozebranie budynku, potem pozwolenie na budowę — mówił nam niedawno Rafał Twarowski, prezes spółki Retial Provider. — Powstanie nowa dominanta. Będzie to hotel. Ilu piętrowy, tego jeszcze nie wiadomo. Jednak architektonicznie nic się nie zmieni, kontekst tego miejsca zostanie zachowany.
oprac. Igor Hrywna
facebook.com/hrywna
facebook.com/hrywna
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
Zadaszona kładka
20.9%
|
Tunel
79.1%
|
Komentarze (23) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Jan Michał #2893070 | 5.173.*.* 24 mar 2020 20:57
to co... teraz oszołomy z kocham coś tam będą kładkę chcieli ?
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
literówki #2893073 | 83.31.*.* 24 mar 2020 21:03
dowrca i Retial
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
tunel bo... #2893083 | 37.8.*.* 24 mar 2020 21:39
da się w tunelu wybudować przy okazji sklepy...
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
docho #2893089 | 83.9.*.* 24 mar 2020 21:51
Nie lepiej zbudowac dworzec po stronie Zatorza a ten stary sprzedać za gruby szmal miłośnikom postmodernizmu.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
Iwan #2893125 | 88.156.*.* 24 mar 2020 22:59
To i to poproszę
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz