PKP chce tunelu, a wy?

2020-03-24 20:08:04(ost. akt: 2020-03-24 20:43:40)
Dworzec Kolejowy

Dworzec Kolejowy

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Wygląda na to, że do końca marca nie poznamy projektu nowego olsztyńskiego dworca. Znamy jednak kilka ważnych szczegółów dotyczących tej jakże ważnej nie tylko dla mieszkańców miasta inwestycji.
Najważniejszy z nich jest taki, że część przestrzeni związanej z obsługa pasażerów zejdzie do podziemia. Dlaczego? Bo PKP chce połączyć Zatorze z dworcem za pomocą tunelu, a nie zadaszonej kładki. Tunel będzie jednak zbudowany od nowa.

– Przestrzeń przeznaczona na potrzeby związane z obsługą pasażerów będzie częściowo ulokowana na poziomie -1, a częściowo na poziomie 0. Dzięki temu podróżni – w zależności od lokalizacji środka lokomocji – będą mogli skorzystać także z usług towarzyszących – powiedział Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA. dla portalu transport-publiczny.pl.

Ile będzie kosztować budowa nowego dowrca, tego dokładnie nie wiadomo. — Mamy zagwarantowane około 30 mln zł środków z funduszy unijnych, ale zamierzamy wykorzystać także środki własne — tłumaczył nam w lutym Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA. — Całościowy koszt będziemy mogli określić po zakończeniu prac projektowych i przygotowaniu kosztorysu inwestorskiego. Ostateczna kwota przeznaczona na budowę nowego dworca w Olsztynie będzie określona po zakończeniu postępowania przetargowego na realizację prac budowlanych.

PKP zakłada, że budowa nowego dworca zakończy w połowie 2023 roku, bo wtedy też PKP PLK planują zakończyć przebudowę układu torowo-peronowego na olsztyńskim dworcu. Tu prace przygotowawcze też trwają, a same roboty powinny się zacząć na początku 2021 roku i zakończyć właśnie w połowie 2023 roku.

Przypomnijmy, że budynek nowego dworca PKP ma być połączony z nowym dworcem autobusowym. Ten z kolei ma się stać jednym z elementów galerii handlowej, którą w miejscu dotychczasowego dworca chce zbudować prywatna spółka. W grudniu Spółka Retial Provider kupiła od Przewozów Regionalnych wieżowiec koło dworca PKP.

Biurowiec zostanie wyburzony, a na tym terenie powstanie galeria handlowa oraz hotel. — Najpierw musimy uzyskać pozwolenie na rozebranie budynku, potem pozwolenie na budowę — mówił nam niedawno Rafał Twarowski, prezes spółki Retial Provider. — Powstanie nowa dominanta. Będzie to hotel. Ilu piętrowy, tego jeszcze nie wiadomo. Jednak architektonicznie nic się nie zmieni, kontekst tego miejsca zostanie zachowany.

oprac. Igor Hrywna
facebook.com/hrywna



Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Co powinno połączyć dworzec z Zatorzem?
Zadaszona kładka
20.9%
Tunel
79.1%





Komentarze (23) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jan Michał #2893070 | 5.173.*.* 24 mar 2020 20:57

    to co... teraz oszołomy z kocham coś tam będą kładkę chcieli ?

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. literówki #2893073 | 83.31.*.* 24 mar 2020 21:03

      dowrca i Retial

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    2. tunel bo... #2893083 | 37.8.*.* 24 mar 2020 21:39

      da się w tunelu wybudować przy okazji sklepy...

      Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. docho #2893089 | 83.9.*.* 24 mar 2020 21:51

        Nie lepiej zbudowac dworzec po stronie Zatorza a ten stary sprzedać za gruby szmal miłośnikom postmodernizmu.

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

      2. Iwan #2893125 | 88.156.*.* 24 mar 2020 22:59

        To i to poproszę

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (23)