Koronawirus. Popularne dyskonty wprowadzają w swoich sklepach specjalne rozwiązania

2020-03-17 18:46:38(ost. akt: 2020-03-17 20:57:47)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Wyjątkowa sytuacja wymaga wyjątkowych działań, dlatego Biedronka i Lidl wprowadzają w swoich sklepach specjalne rozwiązania. Wszystko po to, aby zapewnić Polakom stały dostęp do produktów spożywczych i higienicznych, przy jednoczesnym zadbaniu o bezpieczeństwo pracowników i klientów.
W związku z aktualną sytuacją Biedronka skróci godziny pracy sklepów w całym kraju – placówki będą otwarte dla klientów od godz. 8:00 do 20:00. Zmiany będą wdrażane indywidualnie w każdej placówce, nie później jednak niż do 23 marca.

Jedną z pierwszych nowości w sklepach Biedronka będą nawilżane chusteczki Dada przy sklepowych kasach i podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów w strefie wejścia. Ponieważ dostępność środków dezynfekujących jest ograniczona na rynku, podajniki będą wprowadzane do sieci stopniowo.

Żeby ułatwić zachowanie odstępu między kupującymi, sklepy wprowadzą oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas. Pracownicy ochrony będą natomiast dbać o to, by na sali sprzedaży przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane dla danego sklepu, w zależności od jego powierzchni.

Nasze sklepy pozostają otwarte, a dostawy są realizowane na bieżąco. Aby maksymalnie zatroszczyć się o jak największe bezpieczeństwo klientów i pracowników, zastosujemy nowe, konkretne rozwiązania. Warto jednak pamiętać, że odniosą one skutek tylko wtedy, gdy wszyscy będziemy się stosować do zasad bezpieczeństwa. Wierzymy, że wspólnie poradzimy sobie w tej nowej niełatwej sytuacji — podkreśla Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny w sieci Biedronka.

Już teraz w Biedronce na tablicach informacyjnych znajdują się plakaty przygotowane przez PZH, które pokazują podstawowe zasady bezpieczeństwa. Wskazówki są przekazywane również za pomocą systemu głosowego w sklepach.

W placówkach sieci pojawiły się też komunikaty przypominające klientom o konieczności używania rękawiczek przy pakowaniu pieczywa. Sieć namawia też kupujących do korzystania z płatności bezgotówkowych oraz w przypadku kart lojalnościowych Moja Biedronka do podawaniu numer telefonu – ustnie lub pokazując na kartce – kasjerowi.


Pracownicy sieci Biedronka już wcześniej zostali wyposażeni w niezbędne informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa – w sklepach pojawiły się plakaty, a także uruchomiono specjalną infolinię. Już teraz osoby zatrudnione w sklepach mają też dostęp do żeli dezynfekujących, a na zapleczach od dawna są certyfikowane mydła mające właściwości dezynfekujące. Aby jeszcze bardziej podnieść komfort ich pracy, sieć udostępni kasjerom jednorazowe maseczki i rękawiczki. Biedronka planuje też montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych – realizacja tego planu będzie przebiegała stopniowo i jest ściśle związana z dostępnością na rynku tego typu rozwiązań.

Również zarząd Lidl Polska poinformował, że na bieżąco podejmuje decyzje mające zapewnić bezpieczeństwo klientom i swoim pracownikom.

"Pracujemy m.in. nad przezroczystymi osłonami pleksi, ochraniającymi pracowników w strefie kas, i nad wyznaczeniem na podłodze linii kas miejsca obsługi klienta z zachowaniem bezpiecznej odległości.

Obecnie w każdym naszym sklepie i biurze Lidl Polska dostępne są środki do odkażania, płyny antybakteryjne oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk.

Dodatkowo dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić nieprzerwany dostęp do zakupów w naszej sieci. Dostawy produktów odbywają się codziennie, a sklepy czynne są w standardowych godzinach.

Jednocześnie przypominamy o zachowywaniu bezpiecznej odległości między ludźmi, minimum 1,5 m.

Zachęcamy także do korzystania z kas samoobsługowych oraz dokonywania płatności bezgotówkowo" — czytamy w komunikacie na profilu sieci sklepów na Facebooku.


Źródło: Biuro Prasowe sieci Biedronka, Lidl Polska/ Facebook

Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Wszystkie informacje nt. koronawirusa SARS-CoV-2 znajdziecie Państwo w specjalnym serwisie Gazety Olsztyńskiej.

Za sprawą Gazety Olsztyńskiej na Facebooku pojawiła grupa wsparcia: Grupa Wsparcia, Koronawirus - Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie

Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ewa #2888572 | 176.221.*.* 17 mar 2020 21:12

    NARESZCIE !!!!!

    odpowiedz na ten komentarz

  2. m #2888573 | 88.156.*.* 17 mar 2020 21:12

    Robiąc dzisiaj zakupy przy kasie samoobsługowej w musiałam zdjąć rękawiczki, ponieważ nie mogłam wybrać metody płatności. Czy monitory są na bieżąco dezynfekowane ?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. aaa #2888585 | 81.190.*.* 17 mar 2020 21:31

      A jakie rozwiązania zostaną wprowadzone przez mniejsze" sieciowe" sklepy w Olsztynie? Godziny pracy pozostają bez zmian ,żeli dezynfekujących brak. Nikt z klientów nie zwraca uwagi na przestrzeganie odległości w kolejce aby szybciej kupić...

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. olsztyn mały sklep #2888589 | 37.47.*.* 17 mar 2020 21:36

        już od tygodnia wprowadzono dezynfekcję rak dla osób wchodzących do małych sklepów,ttylko wy wszyscy lubicie duże sklepu i tam jest wirussssssss

        odpowiedz na ten komentarz

      2. A który lidl #2888591 | 195.136.*.* 17 mar 2020 21:46

        Czy biedronka ma kasy samoobsługowe ?

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (11)