Dwie firmy chętne do przebudowy skrzyżowania obwodnicy Olecka z drogą wojewódzką

2020-01-10 14:00:53(ost. akt: 2020-01-10 13:42:10)
Obwodnica Olecka DK65

Obwodnica Olecka DK65

Autor zdjęcia: Ł. Jóźwiak

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na przebudowę skrzyżowania obwodnicy Olecka w ciągu drogi krajowej nr 65 z drogą wojewódzką nr 655. Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacją tego zadania zainteresowanych jest dwoje wykonawców.
Najtańszą ofertę na kwotę 11 462 089, 99 zł złożyła firma Strabag Sp. z o.o. z Pruszkowa. Budżet zamawiającego wynosi 5 868 444, 94 zł.
Pozostałe oferty:
— 14 916 428, 66 zł, Budimex SA, Warszawa.
Zestawienie ofert dostępne tutaj.

Ocena ofert

Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
— okres gwarancji - 10%,
— termin realizacji - 30%,
— cena - 60%.

Obowiązki wykonawcy

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu budowlano-wykonawczego i na podstawie wykonanej dokumentacjiGDDKiA przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 65 z drogą wojewódzką nr 655 na czterowlotowe, jednopasowe rondo. Zakres zadania obejmuje też budowę chodnika umożliwiającego ruch pieszych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 655, przejście dla pieszych na skrzyżowaniu przez drogę krajową, budowę i przebudowę oświetlenia drogowego.

Fot. GDDKiA Olsztyn

Bezpieczeństwo priorytetem

Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, tj. pieszych i rowerzystów, poprzez przebudowę istniejącego skrzyżowania na rondo.

Natężenie ruchu na drodze krajowej uniemożliwia bezpieczne włączanie się do ruchu z wlotów podporządkowanych oraz bezpieczny przejazd. Przebudowa skrzyżowania na rondo wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo ruchu poprzez zmniejszenie liczby punktów kolizji w stosunku do skrzyżowania skanalizowanego, zmniejszenie prędkości przejazdu przez skrzyżowanie, które umożliwi lepszą ocenę sytuacji ruchowej i ułatwi podejmowanie decyzji na wlotach oraz pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo pieszych.

Dodatkowym powodem przebudowy skrzyżowania jest konieczność zapewnienia bezpiecznego przekraczania drogi krajowej przez pieszych i rowerzystów.W tym celu wykonane zostanie przejście dla pieszych.

Fot. OpenStreetMap

Źródło: GDDKiA Olsztyn


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Roczna prenumerata e-wydania tylko 199 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl



Doceń sportowców i podziękuj im za sportowe emocje!

Trwa 59. Plebiscyt na 10 Najpopularniejszych Sportowców Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Głosować można do 7 lutego.

Więcej informacji o plebiscycie >>>TUTAJ.


Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. peace #2847223 | 83.3.*.* 11 sty 2020 07:56

    Sugeruję "pinezkę" jak przy dworcu

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  2. Mita #2847211 | 95.160.*.* 11 sty 2020 06:30

    Za PiS-u miało być wszystko tańsze. Budowa dróg też. I co ?

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. No jak #2847176 | 195.136.*.* 10 sty 2020 23:12

    No jak to tak ? Witkowskiemu nikt wygranego przetargu nie załatwił . Oj panie Wacku coś nie postarałeś się pan .

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Rondo? #2847116 | 91.233.*.* 10 sty 2020 21:03

      Rondo? Dawniej było głupotą, dzisiaj, zobaczcie co "wspaniałego" wysr…...y. Dawniej była naturalna góra z drogą asfaltową i należało "dokleić" pozostałą część wiaduktu nad drogą krajową i byłby trzeci wiadukt, który by spełniał swoją rolę nad drogą krajową i przejścia by były po tym wiadukcie. Oczywiście konieczne byłyby drogi odjazdowe, z drogi wojewódzkiej na krajówkę, jak i odwrotnie. Prawdopodobnie ktoś uzasadniał, że wkopiemy się głęboko w istniejącą górę, to i tak będzie taniej niż rozwiązanie z wiaduktem. Obecnie okazuje się, że koszt wiaduktu byłby mniejszy niż łączny koszt wybudowania istniejącego skrzyżowania, z koniecznością wkopania się w górę, plus konieczny nowy koszt ronda! Dzisiaj, dodatkowo można domyślać się, że może w przeszłości dochodziły jeszcze interesy związane z działkami, które powinny być wykorzystane pod cele inwestycji drogowych?

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

    2. Inspektore #2847107 | 89.228.*.* 10 sty 2020 20:41

      A moze lepiej zatrudnić ze 3 osoby i na dwie zmiany po 12 h pilnowałyby porzadku na tym skrzyzowaniu. A to dawałyby znaki świetlne kierowcom, a to mogłyby atrapą radara strzelać, a to robilły by zamieszanie, znaki stawiały. Będzie taniej i ciekawiej. Wszystkie chwyty dozwolone, aby było bezpieczniej.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (13)