Kto powinien płacić więcej: kierowcy czy pasażerowie? [SONDA]

2019-12-14 08:00:00(ost. akt: 2019-12-13 22:29:23)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Brak biletu w olsztyńskim autobusie kosztuje 300 złotych. Brak opłaty za postój auta w Strefie Płatnego Postoju to znacznie mniejszy wydatek. Czy tak powinno być w mieście promującym transport publicznym?
Dzisiaj za brak opłaty w olsztyńskiej SPP zapłacimy:

30,00 zł w przypadku uiszczenia opłaty w ciągu 7 dni od daty zdarzenia
50,00 zł w przypadku uiszczenia opłaty po upływie 7 dni od daty zdarzenia

Od 1 lutego 2020 roku będzie to odpowiednio 50 i 100 zł.

Opłata za brak biletu w autobusie miejskim to już wydatek rzędu 300 złotych.

Tak postanowili olsztyńscy radni. Waszym zdaniem takie różnice w opłatach świadczą o tym, że Olsztyn stawia na transport publiczny czy też raczej jest dokładnie na odwrót? A może po prostu chodzi wyłącznie o napełnianie miejskiej kasy?

Igor Hrywna


Kto powinien płacić wyższe kary za brak biletu?
Pasażerowie komunikacji miejskiej
36.45%
Kierowcy parkujący w strefie
21.81%
Kary powinny być taki same
41.74%

Komentarze (18) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. wqera #2835533 | 176.221.*.* 14 gru 2019 16:47

    Ale zobaczcie do czego to wszystko zmierza... miasto nie ma sposobu na wzrost większych wpływów do kasy miasta to rozładowuje swoją bezsilność równoznaczną z bezmyślnością =na obywatelach.... I jeżeli w dalszym ciągu w kasie miasta będzie brak kasy to wcale się nie zdziwię jak wszystkie kary pójdą do góry x10.... ale to i tak nie załata dziury... Jeżeli z każdym rokiem moja dziura w wiadrze sie powiększa to choćby nie wiem ile bym tego piasku do tego wiadra sypał i tak nigdy go nie napełnię...

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  2. Gosia #2835527 | 88.156.*.* 14 gru 2019 16:30

    Może mi ktoś wytłumaczyć czemu służą podstrefy w strefach parkowania? Kupuję bilet na godzinę w jednym miejscu, załatwienie sprawy zajmuje mi 15 minut. Jadę gdzieś indziej załatwić drugą sprawę i mimo, że mam bilet ważny jeszcze pół godziny to muszę kupić drugi, bo to inna podstrefa. A cena tak czy owak ta sama. To należałoby albo zróżnicować ceny w podstrefach albo zlikwidować podział na nie

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Jakub #2835418 | 176.221.*.* 14 gru 2019 12:21

      Miasto z winy włodarzy jest w dramatycznej sytuacji finansowej i jedyny cel tych wszystkich akcji to darcie kasy z mieszkańców. Tylko czekać jak zapędzą Straż Miejską do ratowania budżetu. Mandaty posypią się za same chęci do życia.

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

    2. Misio #2835268 | 83.5.*.* 14 gru 2019 08:21

      Wysokość opłaty dodatkowej w Olsztynie za przejazd bez biletu wynosi: - 50,00zł plus opłata za przejazd w przypadku uiszczenia w ciągu 7 dni od jej nałożenia, - 300,00zł plus opłata za przejazd w przypadku uiszczenia jej po upływie 7 dni od jej nałożenia.

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

    3. dax #2835664 | 88.156.*.* 14 gru 2019 20:48

      Zgodnie z informacjami na stronie ZDZiT wysokość opłaty dodatkowej w Olsztynie za przejazd bez biletu wynosi 50,00zł plus opłata za przejazd w przypadku uiszczenia w ciągu 7 dni od jej nałożenia, później 300 zł. Może by tak więcej rzetelności?

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (18)