W niedzielę wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Ma być szybciej i wygodniej
2019-12-14 18:02:00(ost. akt: 2019-12-13 21:05:58)
W najbliższą niedzielę wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Otwarte zostaną po modernizacji dwie ważne linie kolejowe: Działdowo — Olsztyn oraz Szczytno — Pisz —Ełk. Pociągi pojadą szybciej, co skróci czas podróży
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Nowy rozkład PKP. Są dobre wieści dla Olsztyna i okolic
W niedzielę 15 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów i są spore zmiany, bo po modernizacji zostaną otwarte dwie, bardzo ważne w regionie linie kolejowe: Działdowo — Olsztyn oraz Szczytno — Pisz —Ełk.
— W tej chwili już nie mówimy o projektowaniu, o przygotowaniu inwestycji , ale też już o otwarciu zmodernizowanych linii — podkreślił wczoraj na konferencji w Olsztynie Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jednak nie od razu pociągi pojadą na tych liniach z maksymalną prędkością.
— Na początku będą pewne ograniczenia, bo trzeba będzie przyzwyczaić kierowców, że pociągi już kursują, że muszą uważać na przejazdach kolejowych — tłumaczył prezes Merchel. — Dlatego najpierw pociągi pojadą maksymalnie 60 km/h i co miesiąc ta prędkość będzie podnoszona o 20 km/h.
W marcu, kwietniu pociągi powinny już jechać z Działdowa do Nidzicy z prędkością 120 km/h, a z Nidzicy do Olsztyna — 100 km/h. A po certyfikacji urządzeń, co trwa kilka miesięcy, podróż pociągiem z Olsztyna do stolicy zajmie ok. dwóch godzin.
— Na początku będą pewne ograniczenia, bo trzeba będzie przyzwyczaić kierowców, że pociągi już kursują, że muszą uważać na przejazdach kolejowych — tłumaczył prezes Merchel. — Dlatego najpierw pociągi pojadą maksymalnie 60 km/h i co miesiąc ta prędkość będzie podnoszona o 20 km/h.
W marcu, kwietniu pociągi powinny już jechać z Działdowa do Nidzicy z prędkością 120 km/h, a z Nidzicy do Olsztyna — 100 km/h. A po certyfikacji urządzeń, co trwa kilka miesięcy, podróż pociągiem z Olsztyna do stolicy zajmie ok. dwóch godzin.
Natomiast na odcinku Szczytno-Pisz pociągi będą kursować z prędkością 120 km/h, a Pisz-Ełk z prędkością do 100 km/h , co oczywiście radykalnie skróci czas podróży. I tak na trasie Olsztyn-Ełk z trzecg godzin i 36 minut do 2 godzin i 25 minut.
Jak poinformował prezes Merchel, układ torowo-peronowy na olsztyńskim dworcu będzie przebudowany.
— Jednak musimy rozdzielić sprawę budynku dworca od układu torowego. PKP PLK odpowiadają za utrzymanie infrastruktury torowej, a dworzec będzie budowała spółka PKP SA — zaznaczył prezes Merchel. — Jesteśmy na etapie projektowania, zakładamy, że w połowie przyszłego roku ogłosimy przetarg na realizację robót. Prace powinny ruszyć na początku 2021 roku, a zakończyć w połowie 2023 roku.
Wiadomo już, że dworzec będzie miał połączenie z Zatorzem i prawdopodobnie poprzez podziemny tunel.
Wiadomo już, że dworzec będzie miał połączenie z Zatorzem i prawdopodobnie poprzez podziemny tunel.
Krajowy Program Kolejowy, z którego finansowana jest modernizacja linii kolejowych opiewa na 76 mld zł, z tego na Warmii i Mazurach mają zostać zrealizowane inwestycje wartości w sumie prawie 3 mld zł.
— Szybkie, ekologiczne, wygodniejsze, to kierunek rozwoju kolei w naszym regionie — zauważył obecny na konferencji wojewoda Artur Chojecki. — Ważne jest żebyśmy mieli komplementarny system komunikacji, i drogowej i kolejowej, bo to zapewni komfort podróżowania mieszkańcom, ale też dzięki temu nasz region staje się bardziej dostępny dla turystów, dla inwestorów.
Przewoźnicy, zarówno Polregio, jak też PKP Intercity, uwzględnili w nowym rozkładzie jazdy zakończone już prace modernizacyjne na liniach, jak też planowane remonty.
I co ważne będą nowe pociągi — informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Zdecydowanie łatwiej i oczywiście szybciej będzie można dojechać z Olsztyna do stolicy kraju. Oba miasta połączy osiem par pociągów.
W nowym rozkładzie pociągi PKP Intercity pojadą też przez Pisz i Szczytno. Będzie to lipcu 2020 roku, gdy pociągi z Białegostoku do Olsztyna będą kursować trasą objazdową po zamknięciu linii przez Giżycko.
Ze względu na remont linii kolejowej nr 220 pociągi pomiędzy Gdańskiem a Olsztynem pojadą trasą objazdową przez Iławę i Ostródę.
Andrzej Mielnicki
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Roczna prenumerata e-wydania tylko 199 zł.
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
Komentarze (22) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
W Gągławkach jest jest just fajny peron #2835587 | 37.8.*.* 14 gru 2019 18:18
to teraz można zrobić w Olsztynie... Komicy wyremontowali gdzie się da perony a w Olszynie ciągle skansen...
odpowiedz na ten komentarz
2019 #2835605 | 178.235.*.* 14 gru 2019 18:43
Szuwarowo-bagiennne dalej szczyci się inwestycjami w Olsztynie i wokół Olsztyna. A co z Elblagiem? Postępuje degradacja linii kolei nadzalewowej. Brak osobowych pociągów do Braniewa i skomunikowanią tego miasta z Trojmiastem. Kolej nie dociera do Tolkmicka , Fromborka. Pora , by Olsztyn zauważył potrzeby zachodniej strony tego województwa.
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz
CZAR PGRu #2835609 | 37.248.*.* 14 gru 2019 18:47
Bedzie szybciej do Szyman,zamiast 40km/h bedzie 41km/h.bih
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
xix #2835654 | 88.156.*.* 14 gru 2019 20:29
Tunel na Zatorze nie brzmi zachęcająco. Windy? Automatyczne schody? Dobre odwodnienie? To bajki w Olsztynie.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
logo #2835686 | 176.109.*.* 14 gru 2019 22:20
Przejazdy rozkpane i dzurawe taka to modernizacja PKP jak PIS - po czynach ich poznacie
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz