Są już wyniki egzaminów. Jak poszło gimnazjalistom i ósmoklasistom z Warmii i Mazur?

2019-06-14 17:21:24(ost. akt: 2019-06-14 19:16:09)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

W tym roku ostatni rocznik gimnazjalistów napisał egzamin, który był sprawdzianem wiedzy, z jaką opuszczają mury swoich szkół. Przed podobnym wyzwaniem stanęli także tegoroczni absolwenci szkół podstaowowych. Sprawdziliśmy, jak z zadaniami poradzili sobie uczniowie z naszego województwa.
Wyniki tegorocznych absolwentów z Warmii i Mazur są, niestety, niższe od średniej krajowej. O indywidualnych wynikach młodzież przekona się po zalogowaniu na strony komisji egzaminacyjnej, a my sprawdzamy, jak poszły poszczególne części egzaminów w kraju i w naszym regionie.

Egzamin gimnazjalny


Jeśli chodzi o języki obce, to wyniki przedstawiają się następująco:


W części humanistycznej z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej, a z historii – zadanie dotyczące chronologii historycznej.

Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie „na dowodzenie”, którego rozwiązanie wymagało znajomości własności stycznej do okręgu, cech przystawania trójkątów, a także samodzielnej analizy problemu i przedstawienia argumentacji matematycznej, natomiast z chemii – zadanie wymagające prostych obliczeń związanych z zastosowaniem prawa stałości składu.

W trzeciej części egzaminu na poziomie podstawowym uczniom przystępującym do egzaminu z języka angielskiego i rosyjskiego największą trudność sprawiły zadania sprawdzające znajomość środków językowych.

W przypadku egzaminu z języka niemieckiego najtrudniejsze dla gimnazjalistów okazały się zadania sprawdzające znajomość funkcji językowych.

Na poziomie rozszerzonym we wszystkich językach obcych nowożytnych największą trudność sprawiło gimnazjalistom rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność stosowania środków językowych

Egzamin ósmoklasisty


Egzamin wskazał umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie sprawdzające umiejętności wyszukiwania potrzebnych informacji w tekście nieliterackim oraz wnioskowania.

Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym zdający musieli opracować strategię rozwiązania przedstawionego w nim problemu z wykorzystaniem odczytanej z rysunku zależności między długościami odpowiednich odcinków.

Uczniom przystępującym do egzaminu z języka angielskiego największą trudność sprawiły zadania sprawdzające znajomość środków językowych.
W przypadku języka niemieckiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było rozwiązanie zadania otwartego sprawdzającego znajomość funkcji językowych. Zarówno w języku angielskim, jak i niemieckim dość trudne było także zadanie sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej (e-maila).

Źródło: CKE, OKE w Łomży

Komentarze (14) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Xyz #2747381 | 37.47.*.* 15 cze 2019 10:15

    Macie rację moi mili!! Zwalmy winę na strajk, nauczycieli, reforme (akurat to straszne zło) bo nasze gówniaki są takie doskonałe i perfekcyjne, karne i chętne do rozwijania się. Wszystko i wszyscy są winni tylko nie uczniowie. A bolesna prawda jest taka że hodujecie w domu bezmózgie zombie bez ambicji i priorytetów za to przez USB podłączone do telefonu, tabletów lub komputera. Tyłek pod same drzwi szkoły podwieziony jeszcze plecaczek zaniosę pod salę żeby ta moja mała pierdoła się nie przemeczała. Z wf-u zwolnienie napisane bo nie daj boże dziecko się spoci. Każda zachcianka spełniona, oceny w szkole nie zdobyte tylko wybłagane u nauczyciela(jeżeli się nie dało z nauczycielem to pójdę do dyrektora). Ocena z zachowania musi być wzorowa bo inni mają mimo że dzieciak jest synonimem przeciętności...Mógłbym tak pisać i pisać... Taka jest smutna prawda o naszych dzieciach i powodach ich słabych wyników.

    Ocena komentarza: warty uwagi (31) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. czyli #2747218 | 83.3.*.* 14 cze 2019 21:41

      podsumowując wypadli poniżej średniej krajowej :/

      Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

    2. Stańczyk #2747202 | 178.42.*.* 14 cze 2019 21:12

      Szkoda, że nie ma zestawienia wyników szkół z poszczególnych powiatów

      Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

    3. amol #2747342 | 88.156.*.* 15 cze 2019 08:43

      Korepetycje również były słabiutkie.. za małe były stawki? robić się nie chce.... kasssa, mogli więcej POstrajkować, znaleźliby winnych kiepskich wyników (swojego) nauczania...(!)? Dwa miesiące wolnego i od września do sylwestra POnownie strajk!?

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. strajk? #2747828 | 91.233.*.* 15 cze 2019 22:46

        Strajk jest tylko jedną z przyczyn gorszych wyników. Przecież nauczyciele strajkowali w całej Polsce i co, i młodzież spoza naszego województwa, tam gdzie nauczyciele strajkowali także, osiągnęła z wszystkich przedmiotów(!!!) wyższe wyniki!!! Zaistniałą sytuację należy dogłębnie przeanalizować. A może fakt uboższego gospodarczo województwa wpływa na "wyższe podnoszenie głowy" przez uczniów, jak i ich rodziców, dla wyrównania swej ważności wobec wszystkiego, w tym i wobec szkoły? Oczywiście to może dotyczyć także i niektórych nauczycieli, i ich przełożonych, w odwrotną stronę. Winę ponosi tu także współcześnie tworzone prawo. Uczniowie otrzymują zbyt wiele wolności a ich obowiązki znikają. Nauczyciele coraz bardziej boją się uczniów i ich rodziców. To wszystko odbija się na funkcjonowaniu szkoły jak i państwa, bo takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie.

        Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (14)