Najpierw pod górkę. Potem szczyt

2019-04-26 07:41:39(ost. akt: 2019-04-26 08:46:45)
Zaczyna się od pomysłu na biznes, ale potem jest już tylko pod górkę: ciężka i konsekwentna praca. Porażki i stres. Nie ma jednak innej drogi, jeśli chcesz stanąć na szczycie — mówi Artur Kurasiński, który będzie gościem III Kongresu Przyszłości.
Już 6 czerwca w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym UWM w Olsztynie odbędzie się III Kongres Przyszłości. Jedną z propozycji dla jego uczestników jest szkolenie z Arturem Kurasińskim, przedsiębiorcą, mówcą publicznym, współtwórcą wielu polskich start-upów. Temat spotkania: “Jak z dobrego pomysłu zrobić świetny biznes?”.

— Mamy pomysł i co dalej... Od czego trzeba zacząć?

— Gdybym za każdym razem, kiedy słyszę od kogoś „mam pomysł i ...” dostawał dolara, to byłbym bogatszy niż Jeff Bezos, szef Amazona. Sam pomysł najbardziej genialny i innowacyjny to nie przepustka do sukcesu i pieniędzy. Niestety, tak samo jak nie ma "overnight success", tak samo nie ma genialnych pomysłów bez ich realizacji. Pomysł wart jest naprawdę mało. Większość bardzo dobrych i zyskownych firm powstało na bazie 1 proc. pomysłu, 24 proc. szczęścia oraz 75 proc. ciężkiej, mozolnej pracy, tysięcy godzin stresu, wyczerpania i skrajnych emocji w ogromnym zespole bardzo zdolnych osób.

— Ale gdy już z pomysłu klaruje się biznes — na co trzeba uważać?

— Na to, żeby nie zboczyć ze ścieżki "robienia" na ścieżkę "wszystko już mam, wszystko jest na swoim miejscu, mogę zacząć marzyć!". A dokładnie trzeba wiedzieć i mieć jasno wyznaczone cele do zrealizowania oraz narzędzia do mierzenia efektów. Bardzo często zdarza się, że młody prezes, jak i cała jego firma są zadowoleni z tego, że pracują nocami.

— Jeśli to takie trudne, proszę podać przykład wzorowego przejścia od pomysłu do biznesu.

— Amazon. Facet na początku w obskurnej piwnicy sprzedawał książki, a teraz — dzięki wizji i uporowi— tworzy od nowa świat sprzedaży, tej analogowej jak i e-commerce. A wszystko zbudowane i zaplanowane na kilka lat do przodu przed konkurencją. Pomysłem była sprzedaż przez internet. Jeff Bezos zrobił na tym prostym pomyśle całe imperium produktów i usług, które spinają się i zazębiają wzajemnie tak, żeby napędzać imperium Amazona.

— Co w Polsce się udaje, a co nie? Jak często zostawiamy pomysł, który mógłby być świetnym biznesem, bez realizacji? I z czego to wynika?

— W Polsce udaje się wydawanie pieniędzy unijnych i tworzenie raportów o tym, jak jesteśmy innowacyjnym narodem. Prawda jest zupełnie inna —Innowacje w Polsce tworzone są przypadkiem, nikt nie szanuje ani ludzi je tworzących, ani samych produktów. Innowacja w Polsce to problem — bo jak ją opisać, sklasyfikować, rozliczyć i zmieścić w definicjach i tabelkach? A przecież większość rynku działa bez innowacji — ludzie kupują chleb z piekarni, jeżdżą pociągiem, stosują kremy do twarzy i siadają na meblach rattanowych. W Polsce nie wytworzyliśmy przyzwolenia na zmiany i próbowanie, a nawet odwrotnie — każda osoba, która nie stosuje się do reguł, czy też próbuje zrobić coś inaczej, jest systemowo karana. Dzieci w szkole za innowacyjne rozwiązywanie zadań dostają jedynki a nie pochwały.

— Wokół jakich zagadnień skupi się pana podczas szkolenie na Kongresie Przyszłości?

— Przede wszystkim chcę pokazać i przekonać do tego, że można w prosty sposób, metodami dostępnymi w każdej organizacji stworzyć "mapę drogową" dla nowego pomysłu czy usługi. Będziemy ćwiczyli i bawili się w tworzenie takich próbnych koncepcji i ich ocenę. Gwarantuję dobrą zabawę!

— Dla kogo będzie to szkolenie i czego dowie się uczestnik, o czym wcześniej nie miał pojęcia?

— Jest kierowane do wszystkich, którzy chcą realizować projekty związane z innowacyjnymi rozwiązaniami albo są już w takim procesie. Niezależnie od tego, gdzie pracują — w małym start-upie czy korporacji.

— Jakby pan zaprosił do wzięcia udziału w szkoleniu?

— Zapraszam na III Kongres Przyszłości 6 czerwca. Na moich warsztatach zdobędziesz wiedzę na temat wdrażania innowacji w organizacji, narzędzi jej oceny, znajomość procesów, stosowania poznanych metod tak, by rozwinąć innowacje w organizacji.

ac


Artur Kurasiński
Ex-startupowiec, tech-realista, seryjny pomysłodawca, przedsiębiorca, mówca publiczny, twórca gier i komiksów. Współtwórca wielu polskich start-upów. Prelegent i uczestnik najważniejszych konferencji branżowych w Polsce.

Bilety i szczegóły na stronie KongresPrzyszlosci.pl.



Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Artur. Ansjon #2723212 | 83.9.*.* 26 kwi 2019 11:47

    Z przyjemnością przeczytałem ten wywiad

    odpowiedz na ten komentarz