Range Rover Sport – dynamiczna auto dla dynamicznych ludzi

2019-03-07 09:00:00(ost. akt: 2019-03-07 09:25:21)
Są samochody, których reklamować nie trzeba, a może nawet nie wypada. Range Rover Sport do takich z pewnością należy. To nie jest auto dla każdego, to auto dla bardzo określonego klienta. Kogoś kto ceni sobie dynamikę, lubi na drodze poczucie przestrzeni i zdaje sobie sprawę, ze jakość kosztuje.
Naprawdę ciężko zdecydować od czego zacząć chcąc przybliżyć Wam jakim typem auta jest Range Rover Sport. Z jednej strony słowo „sport” w nazwie jasno wskazuje do czego ten samochód został stworzony i tym sportem z pewnością nie jest gra w warcaby. Z drugiej strony pamiętajcie że mówimy o aucie, które choć standardowo jest pięcioosobowe to w opcji istnieje możliwość dodania dwóch dodatkowych siedzeń. W standardowej pięcioosobowej wersji powierzchnia pakowania wynosi 780 litrów, a jeśli chcemy pojechać w romantyczną podróż we dwójkę to przestrzeń bagażowa rośnie nam do 1686 litrów. Jedyne pytanie jakie mamy, to co zabieracie ze sobą na podróż po Europie?

No dobrze, to skoro to tak duże auto to jak u niego z dynamiką? Myślicie, że Brytyjczycy poszli tu na kompromis? No to się mylicie. Gdyby ten samochód mówił, to z daleka krzyczałby „dostęp wyłącznie dla fanów dynamicznej jazdy”. Już sam wygląd zewnętrzny budzi respekt swoją muskulaturą. Nie chcesz wyróżniać się z tłumu? To nawet nie myśl o zakupie tego auta. To tak jakby kupować dobermana jako psa kanapowego. Range Rover Sport bez względu na wersję wyposażenia będzie wyróżniał się na drodze.
Przejdźmy do konkretów. Ile potrzebuje Range Rover Sport (wersja supercharged) by rozpędzić się do 100km/h? Ni mniej ni więcej tylko 5,3 sekundy. Czy macie jeszcze jakieś pytania? My nie.



No może poza jednym. Jak takie masywne auto z takim dużym silnikiem będzie się zachowywało na zakrętach? Ano bardzo dobrze. Wszystko przez system stabilizujący Dynamic Response, który sprawia , że ten kulturysta wchodzi w zakręty jakby całe swoje życie od małego ćwiczył balet.

Przyjrzyjmy się temu autu od środka. System multimedialny Touch Pro Duo integrujący dwa 10 calowe ekrany HD, to pierwsza rzecz, która przykuwa uwagę po zajęciu miejsca na fotelu kierowcy. Generalnie, to co prezentuje RR Sport to cios w serce dla zwolenników teorii, że auta terenowe muszą być spartańskie. Tu jest po prostu nowocześnie. Nie, to jednak zbyt banalne słowo. Ujmijmy to tak, poznanie wszystkich funkcji ustawień, personalizacji i możliwości jakie kierowca ma do wyboru zajmie wam … zdecydowanie dłuższą chwilę. Oczywiście do wyboru macie też kilka trybów jazdy, więc jeżeli marzyliście o tym by pilotować kiedyś samolot, to prowadzenie RR Sporta da wam namiastkę tego uczucia. W praktyce spora część możliwości nie będzie używana, więc konfigurując wasze auto nie dajcie ponieść się emocjom, ale zdecydowanie możecie nastawić się na dobrą zabawę.

Spalanie. No cóż jeśli faktycznie szukacie tutaj oszczędności to chyba nie jest auto dla was. Wszystko oczywiście zależy od rodzaju silnika, na jaki się zdecydujecie , 3.0 diesel czy może 5.0 benzyna, ale umówmy się, to nie był i nie jest priorytet RR Sport.


Podobnie jest też jeśli chodzi o cenę. Nowe auta zaczynają się teoretycznie od 315 tyś, ale praktyka każe by nastawić się na wydatek bliższy 400 tysiącom. W tych pieniądzach rozmawiamy już o naprawdę solidnie doposażonym aucie. Pamiętajcie jednak, że ten model bez problemu możemy skonfigurować do ceny znacznie ponad 600 tysięcy złotych. W tym przypadku powiedzenie, że RR Sport to coś więcej niż samochód, absolutnie nie jest tanim sloganem reklamowym.



Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. robo #2694105 | 37.47.*.* 8 mar 2019 09:28

    Auto jest ładne, ale koszty eksplotacji przerazić mogą. Dobrą opcją w przypadku suvów jest ssang, nawet te ich nowe korando w genewie wygląda solidnie, a koszty eksploatacji są znacznie mniejsze

    odpowiedz na ten komentarz

  2. anatol #2693458 | 83.9.*.* 7 mar 2019 10:06

    awaryjna elektronika. Absurdalne koszty eksploatacyjno-serwisowe. Owszem jest ładny i to by było na tyle.

    odpowiedz na ten komentarz