Czwartek, 17 stycznia 2019. Imieniny Antoniego, Henryki, Mariana

Nowy tor już gotowy. Ruszyły pociągi na trasie Olsztyn – Olsztynek

2019-01-12 08:00:00 (ost. akt: 2019-01-11 18:39:32)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tesktu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tesktu

Autor zdjęcia: Karol Wrombel

W styczniu zakończył się kolejny etap prac na odcinku Olsztynek – Działdowo. Na 30 km trasie jeżdżą już pociągi. Wkrótce wykonawca rozpoczynie przygotowania do działań na kolejnym szlaku.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt za ok. 260 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Powstaną wygodne perony, a podróże będą krótsze.

Między Olsztynem a Działdowem położono już ok. 50 km nowego toru.

Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych, trwają prace przy przebudowie mostów i wiaduktów. Budowane są również nowe perony, które widać już w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie, Krasnołęce i Dobrzyniu.

Po przebudowie perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach – także po zmroku.

Podróżni skorzystają z nowych ławek, wiat i tablic informacyjnych. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacjach. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane w gablotach.

Wygodny dostęp na perony dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Cykliści skorzystają z zamontowanych w pobliżu peronów stojaków rowerowych.

Od ubiegłego roku na 6 przebudowanych stacjach i przystankach oraz na nowym przystanku Olsztyn Dajtki podróżni korzystają z nowych peronów. Pociągi jeżdżą po zmodernizowanych torach na odcinku Olsztyn – Olsztynek.

Modernizacja 83 km linii z Olsztyna do Działdowa to ważna inwestycja w regionie. Poprawi się komfort obsługi pasażerów na łącznie 12 przystankach i stacjach. Będzie wyższy komfort jazdy. Podróże w regionie będą krótsze o ok. kwadrans. Tym samym skróci się czas jazdy również do Warszawy.

Zakończenie inwestycji planowane jest na drugą połowę 2019 roku.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. janusz #2661854 | 37.47.*.* 13 sty 2019 14:22

    ok przeciwposlizgowe perony ale wystarczy ze troche sniegu i mrozu a ta przeciwposlizgowusc traci sens

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Wojt #2661724 | 95.160.*.* 13 sty 2019 09:36

    Śmiało można powiedzieć , żę Olsztyński dworzec będzie większym bagnem i smrodem i brzydactwem niż w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie, Krasnołęce i Dobrzyniu. BRAWO , wszystko dzięki niezdrowo nawiedzonym z FRO i pomysłom zabytkowego dworca!!! Bawcie się tak dalej!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. kamyk zielony #2661717 | 37.47.*.* 13 sty 2019 09:31

    A główny Dworzec PKP Olsztyn. Smród bród i rozpacz

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. wstyd #2661469 | 77.111.*.* 12 sty 2019 17:52

    Kiedy zostanie wyremontowane dziadostwo pod nazwą Dworzec Główny w Olsztynie. Zero pochylni a windy to będą chyba za 100 lat. Jak z tego dworca nie łamiąc przepisów, czyli nie używając przejścia służbowego maja korzystać osoby niepełnosprawne, starsze i te z cięzkimi bagażami? Wstyd i hańba. Dworzec jak za Gomułki.

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. to nie była jazda #2661371 | 199.249.*.* 12 sty 2019 14:14

    a wleczenie się pociągu

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (10)