Rok 2018 na drogach Warmii i Mazur

2019-01-03 18:28:48(ost. akt: 2019-01-03 16:08:39)

Autor zdjęcia: GDDKiA Olsztyn

Wartość inwestycji drogowych zrealizowanych w 2018 roku przez olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyniosła 6,9 mld zł. Sprawdź, jakie to inwestycje.
S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16
W czerwcu 2018 roku odsłonięciem tablicy z nazwą obiektu – Most Niepodległości - zakończył się ostatni etap budowy drogi ekspresowej S7 na Warmii i Mazurach o dł. 18,8 km. Wartość tej inwestycji wyniosła 1,4 mld zł.

Obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu DK15
W 2018 roku rozpoczęła się także realizacja obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu DK15 o długości 17,7 km. W lutym 2018 r. podpisano umowę na projekt i budowę tego zadania o wartości 392,7 mln zł.

Most w ciągu DK16 nad Kanałem Warmińskim w okolicy miejscowości Stare Jabłonki
W ramach inwestycji powstał obiekt o nośności 50 t, długości 130 m i szerokości 13,1 m. Na moście znalazła się jezdnia o szerokości 7 m i chodnik o szerokości użytkowej 2 x 1,25 m.

Obrazek w tresci

Obwodnica Olsztyna
W grudniu 2018 roku oddane zostały do ruchu dwa fragmenty obwodnicy Olsztyna: 10 km w ciągu DK16 Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe o wartości 387,5 mln zł oraz węzeł Olsztyn Wschód wraz z ok. 3 km odcinkiem S16 Olsztyn – Wójtowo.

Obrazek w tresci

W budowie pozostaje jeszcze odcinek obwodnicy w ciągu S51 o dł. ok. 13 km. Koszt tego zadania to ponad 1 mld zł, a termin realizacji przewidziany jest na kwiecień 2019 r.

Do czerwca 2019 r. będzie natomiast trwała budowa węzła Pieczewo, którego realizacja zaczęła się w marcu 2017 r. na podstawie aneksu do umowy na budowę obwodnicy Olsztyna w ciągu S51.

S16 Borki Wielkie – Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu DK59
We wrześniu 2018 r. ogłoszony został przetarg na projekt i budowę S16 Borki Wielkie – Mrągowo o dł. 17,1 km wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu DK59. Inwestycja obejmować będzie budowę drogi ekspresowej S16 o dł. 13,1 km oraz 4 km obwodnicy Mrągowa w ciągu DK59. Szacowany koszt inwestycji to 687,3 mln zł, a realizacja przewidywana jest do 2021 r.

Trzy odcinki drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Raczki w ciągu Via Baltica
Latem 2018 roku podpisano umowy na projekt i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Raczki o łącznej długości 66,4 km i wartości ok. 2 mld zł.

S16 Mrągowo – Orzysz – Ełk
Na etapie przygotowania dokumentacji projektowej znajduje się kolejny odcinek drogi S16. W 2017 r. podpisana została umowa na dokumentację projektową dla S16 Mrągowo – Orzysz – Ełk. Obejmuje ona aktualizację Studium Techniczno–Ekonomiczno–Środowiskowego i wykonanie Koncepcji Programowej dla ok. 80 km drogi ekspresowej. Termin wykonania zadania to 37 m-cy, a koszt – 12,9 mln zł.
Dokumentacja będzie gotowa do realizacji w 2021 r.

S5 Ornowo – Wirwajdy
W trakcie przygotowania znajduje się także dokumentacja projektowa dla S5 Ornowo – Wirwajdy o dł. 5,6 km. Koszt wykonania dokumentacji to 2,4 mln zł, termin realizacji 36 m-cy.

Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych
W minionym roku GDDKiA Oddział w Olsztynie realizował także zadania inwestycyjne mające na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Program ten stanowi część Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 (z perspektywą do 2025).

Dobór zadań do Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych następuje poprzez wybranie z planów GDDKiA tych inwestycji, dla których zostały określone najwyższe klasy ryzyka. Realizacja Programu w wymiarze wieloletnim pozwoli na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych i wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego (redukcja liczby wypadków i ich ofiar). Lista tych zadań będzie każdego roku aktualizowana.

Źródło: GDDKiA Olsztyn

Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Mamy to, na co nie zasługujemy #2654942 | 89.39.*.* 4 sty 2019 02:26

    W warmińsko-mazurskim na kilometr ekspresówki przypada 5000 osób (mniej wychodzi tylko w Lubuskiem). Również pod względem wytworzonego PKB/km ekspresówki - jesteśmy na szarym końcu. Co to oznacza? 15 na 16 województw, jest bardziej priorytetowych pod względem inwestycji drogowych, niż nasze, mimo to mamy już łącznie 265km ekspresówek (czyli 50% zrealizowanych). Polecam się uśmiechnąć, bo jest dobrze. Jeszcze tylko S16 - w ciągu Grudziądz - Ostróda, Mrągowo - Ełk i Olsztyn będzie płynnie skomunikowany z resztą kraju. Ciekawa analiza: https://bit.ly/2AsDGIC

    Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. Tak, to rewolucja, ale... #2654756 | 95.90.*.* 3 sty 2019 18:59

      Nie jesteśmy Warszawą, to prawda. Jednak jeśli spojrzymy na plany budowy autostrad i ekspresówek na terenie Polski do 2030 roku to okazuje się, że będziemy np. jedynym regionem bez dwupasmówki w stronę granicy z Niemcami i w przeciwną stronę na Białystok. Oznacza to pogłębiającą się dysproporcję gospodarczą między Warmią i Mazurami a resztą Polski. Tzw. Polska "B" będzie miała autostradę z Północy na Południe, a my jako jedyni w kraju nie. Czy "awansujemy" na Polskę "C"? Nie rozumiem tej polityki. Na inwestycje od Grudziądza do Ełku przez Olsztyn potrzeba jakieś 6-8 miliardów. Np. na dużą obwodnicę Warszawy szacuje się jakieś 20 mld. Zdaję sobie sprawę, że Olsztyn to nie Warszawa. Wiem, że zrobiono dużo i jestem tym zachwycony. Nie rozumiem jednak tego, że pomimo tych inwestycji jesteśmy jak zwykle na szarym końcu jeśli chodzi o infrastrukturę drogową. Gdyby nie nasz człowiek- Szmidt, kto wie, czy w ogóle łącznik od S7 i obwodnica by obecnie powstały. W stosunku do okresu sprzed 10 lat mamy prawdziwą rewolucję i ... mimo tego będzie jak zwykle najgorzej w stosunku do reszty. Dlaczego? Nie chodzi mi o narzekanie. Przestudiowałem jednak plany budowy dróg w Polsce na najbliższe kilkanaście lat i na ich podstawie pojawiają się pesymistyczne wnioski - czemu Olsztyn znowu na końcu?

      Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. Mężczyźni ofiarami przemocy #2654900 | 188.146.*.* 3 sty 2019 22:38

        https://parenting.pl/przemoc-ekonomiczna -wobec-mezczyzn

        Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

      2. eee tam #2654944 | 176.221.*.* 4 sty 2019 03:06

        Żeby zwiększyć dochody województwa trzeba budować drogi. Dlatego to się nazywa inwestycja. Jeżeli inne województwa będą inwestowały szybciej to zawsze będziemy na szarym końcu. ps. radzę poczytać trochę o tym co to jest PKB

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

      3. Zamenhofa #2654768 | 83.9.*.* 3 sty 2019 19:22

        A morze zgłośmy aneks do macierzy

        Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (8)