Piątek, 22 lutego 2019. Imieniny Małgorzaty, Marty, Nikifora

Widać już pierwsze perony i tory na linii Szczytno-Ełk

2018-11-30 08:12:33 (ost. akt: 2018-11-30 08:32:55)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: mat. prasowe PKP PLK

Będą szybsze i wygodniejsze podróże ze Szczytna do Ełku dzięki modernizacji linii przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Budowany jest nowy przystanek Pisz Wschodni. Powstają pierwsze perony dla podróżnych, które zapewnią lepszą obsługę. Wymieniane są tory. Z efektów inwestycji za 290 mln zł podróżni skorzystają w II połowie 2019 roku.

Będzie nowy przystanek Pisz Wschodni. W Bajtkowie, Białej koło Piszu, Drygałach, Nowej Wsi Ełckiej i Piszu w miejsce starych powstają nowe perony. Zapewnią większy komfort obsługi wszystkim pasażerom. Zamontowane będą wiaty, nowe oświetlenie, czytelna informacja pasażerska i wyraźne oznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonawca ustawił już ścianki, do których będą uzupełniane kolejne elementy. Na pozostałych przystankach demontowane są stare obiekty.

Nowy przystanek Pisz Wschodni zapewni lepszy dostęp do kolei mieszkańcom pobliskich osiedli. Widać już ścianki peronów, przygotowano instalacje energetyczne i słupy oświetleniowe.

Zaawansowane są prace na torach na ponad 100 kilometrowym odcinku linii ze Szczytna do Ełku. Przy inwestycji pracuje ciężki sprzęt. Specjalna maszyna ułożyła już nowy tor na połowie odcinka Szczytno – Pisz. Na odcinku Pisz – Ełk przygotowano teren na ponad 20 km długości do ułożenia toru. Montowane są kable do zapewnienia łączności.

Lepsza obsługa podróżnych w regionie

Dzięki inwestycji poprawi się dostępność kolei w regionie. Zwiększy się komfort obsługi na 4 stacjach i 14 przystankach na linii Szczytno – Ełk. Wymiana torów pozwoli na bezpieczne prowadzenie pociągów i skrócenie czasu podróży.

Wartość prac to ok. 290 mln zł. Prace na linii kolejowej nr 219 Szczytno – Ełk realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Dofinansowanie UE wynosi 85%.

Zakończenie inwestycji planowane jest w sierpniu 2019 r.


Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Ada #2635966 | 83.9.*.* 2 gru 2018 21:10

    Boże jak cudownie na zdjęciu już są dwa tory i elektryfikacje linii. PiS jak obiecuję to realizuje. Brawo panie Jarosławie Kaczyński dobra zmiana jest wiarygodna. Do Pisza pojadę elektrycznym.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Kierowca Bombowca #2635572 | 83.28.*.* 2 gru 2018 10:28

    300 baniek, a potem jeden szynobus na dobę...

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Fela #2634742 | 195.117.*.* 30 lis 2018 18:00

    Marcin, kiepsko idzie ci z liczeniem...

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. MARCIN #2634703 | 188.146.*.* 30 lis 2018 15:57

    Slabo rok temu czytalem w gazecie ze koszt to ponad 300 mln zloty a dzis juz 290 mln . Czyli 40 mln poszlo na konta zlodzieji

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. obserwator #2634487 | 176.221.*.* 30 lis 2018 10:13

      Jest jeden mały problem tej całej modernizacji szlaku Szczytno-Ełk. Unieważniono już trzeci przetarg na remont dworca kolejowego w Szczytnie. Różnica między kwotą deklarowaną przez zamawiającego a kwotą z oferty wynosi około 4 mln. PLN. Co przetarg to cena wyższa. Remont trasy bez remontu dworca zakrawa na lipę.

      ! - + odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (10)