Sobota, 17 listopada 2018. Imieniny Grzegorza, Salomei, Walerii

Nieścisłości w ubezpieczeniach PZU. UOKiK wyjaśnia

2018-11-07 07:10:00 (ost. akt: 2018-11-06 20:59:49)
zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: pixabay.com

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń na Życie w czerwcu 2017 r. po zawiadomieniu Rzecznika Finansowego, do którego docierały skargi klientów.

Działania PZU na Życie dotyczyły osób, które zawarły z nim umowy ubezpieczenia indywidualnego lub przystąpiły do ubezpieczenia grupowego – np. u pracodawcy. Okazało się, że spółka w umowach zamieszczała klauzule, na podstawie których mogła odmówić wypłaty świadczenia, z uwagi na wcześniejszą chorobę ubezpieczonego, nawet jeżeli nie miała związku ze śmiercią, specjalistycznym leczeniem czy niezdolnością do pracy ubezpieczonego. Wątpliwości urzędu wzbudziło to, że postanowienia były zbyt ogólne.

Przykładowe postanowienie: Odpowiedzialność PZU Życie S.A. nie obejmuje ciężkich chorób, które wystąpiły lub z powodu których rozpoczęto postępowanie diagnostyczno-lecznicze u ubezpieczonego przed początkiem odpowiedzialności PZU Życie S.A. w stosunku do ubezpieczonego.

Klient, który przeczytał taką klauzulę nie mógł sam ustalić, czy jakakolwiek zdiagnozowana u niego w przeszłości choroba spowoduje odmowę wypłaty świadczenia. – Postanowienia w umowach ubezpieczenia na życie muszą być konkretne. Klient musi wiedzieć, kiedy nie otrzyma świadczenia.

Dobrze, że PZU Życie to zmieni dzięki naszej interwencji – uważa Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



W toku postępowania wyjaśniającego PZU na Życie doprecyzował kwestionowane klauzule. Ubezpieczyciel napisał wprost, że nie wypłaci świadczenia, gdy śmierć, operacja, czy niezdolność do pracy będą wynikały z wcześniejszej choroby, która faktycznie spowodowała to nieszczęśliwe zdarzenie. Wskazał również o jakie choroby chodzi. PZU na Życie zmieni ogólne warunki ubezpieczenia.


Jeżeli masz/miałeś grupowe ubezpieczenie w PZU na Życie i na podstawie kwestionowanych klauzul ubezpieczyciel nie wypłacił ci świadczenia, złóż reklamację. Masz prawo do pomocy, którą świadczy Rzecznik Finansowy.


źródło: UOKiK
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. "Trzeba robić co się lubi"- #2618639 | 89.229.*.* 7 lis 2018 11:11

    -powiedział proboszcz jedną ręką klepiąc ministranta a drugą zapinając rozporek...

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. kolec #2618612 | 88.156.*.* 7 lis 2018 10:46

    PZU to firma bliźniacza ZUS! "Dużo brac,mało dac",to ich hasło przewodnie!

    Ocena komentarza: warty uwagi (10) ! - + odpowiedz na ten komentarz