Trasa Olsztyn - Szczytno bez remontu, a Szczytno bez obwodnicy. I to przez sześć najbliższych lat

2018-08-27 13:45:35(ost. akt: 2018-08-27 15:03:02)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

Urszula Pasławska poinformowała o odpowiedzi przygotowanej na jej interpelację. Wygląda na to, że nasz region nie może liczyć na rządowe wsparcie dotyczące remontu drogi krajowej 53 czy budowy szczycieńskiej obwodnicy.
- Politycy partii rządzącej dużo mówią o wspieraniu regionów, lecz za słowami nie idą żadne czyny - mówi Urszula Pasławska. I dodaje komentując odpowiedź wiceministra infrastruktury na jej interpelację: - Trudno zrozumieć, że rząd chce budować lotnisko w Baranowie za 30 mld zł czy mosty za 2,5 mld zł, a nie potrafi wygospodarować znacznie niższej kwoty na bardzo potrzebną inwestycję.

Tymczasem, jak zaznacza posłanka, trasa Olsztyn - Szczytno to jedna z najbardziej uczęszczanych dróg w regionie. I, niestety, jest także niebezpieczna. Urszula Pasławska przypomina, że tylko w sierpniu zginęły tam dwie osoby, w kwietniu również dwie, a trzecia została ciężko ranna.

— Jeszcze nie tak dawno istniała szansa na poprawę bezpieczeństwa, bo poprzedni rząd w 2014 wpisał przebudowę drogi Olsztyn - Szczytno w dokument pod nazwą Kontrakt dla Województwa. Niestety mimo obietnic polityków PiS z 2017 roku całościowego remontu nie ma i do 2025 roku nie będzie. Mieszkańcy i wszyscy użytkownicy drogi muszą się obejść jedynie planami budowy chodników i zatok autobusowych w niebezpiecznych punktach trasy, m.in. w Trękusku czy Korpelach — czytamy w komunikacie przygotowanym przez Urszulę Pasławską.

"Ministerstwo musi mieć na uwadze potrzeby całego kraju, a te są bardzo duże" - czytamy natomiast w odpowiedzi wiceministra infrastruktury na interpelację Urszuli Pasławskiej.

Posłanka z kolei komentuje sprawę tak:

— Widać, że bezpieczeństwo mieszkańców Warmii i Mazur nie jest ważne dla polityków partii rządzącej. Oni z centrali w Warszawie nie widzą potrzeb regionów, a chcą jeszcze mocniej centralizować państwo - mówi Urszula Pasławska. — Nie jest prawdą, że zależy im na jakości infrastruktury drogowej. W tegorocznym budżecie fundusze na remonty i utrzymanie dróg krajowych zostały zmniejszone o 1,3 mld zł, na drogi lokalne — o 300 mln zł. Jako racjonalna opozycja dołożymy wszelkich starań, by jak najszybciej znalazły pieniądze na remont trasy nr 53.


Komentarze (36) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. docho #2800521 | 83.9.*.* 6 paź 2019 22:58

    Gdyby województwo głosowało na PIS ale nie głosuje to i chuu cha dostanie.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. ah #2568400 | 188.146.*.* 30 sie 2018 21:49

    To nie droga jest fatalna tylko niektórym kierowcom brakuje zdrowego rozsądku i życzliwości na drodze...

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. Mieszkaniec Szczytna #2566855 | 83.9.*.* 29 sie 2018 11:17

    PSL- owcy jak rządzili i mieli realną szansę coś zmienić to siedzieli cicho zaniedbali wiele spraw we wielu obszarach a teraz przed wyborami wytykają rządzącym, że przez trzy lata nie naprawili tego co PSL psuł przez 8 lat. Oto cały PSL.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  4. new #2566265 | 37.47.*.* 28 sie 2018 17:45

    Nie liczcie że zrobi wam co kolwiek PIS oni tylko beda doic z was pieniadze.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. lol #2566047 | 89.231.*.* 28 sie 2018 13:16

      Pani Urszulo, a co Pani zrobiła w latach 2007-2015 ? NIC !

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (36)