środa, 14 listopada 2018. Imieniny Emila, Laury, Rogera

Przetarg na drugą linię tramwajową w Olsztynie dopiero za rok

2018-08-13 07:06:07 (ost. akt: 2018-08-12 20:36:01)

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

W lipcu otwarto oferty na rozbudowę linii tramwajowych w Olsztynie. Niestety każda z ofert przekraczała kwotę przeznaczoną na ten cel. I to znacznie, bo minimum o 150 milionów złotych. Jaki los czeka teraz tramwaje? Sprawdzamy.

W przyszłym roku miały rozpocząć się prace przy budowie kolejnych linii tramwajowych w Olsztynie. Wiele wskazuje jednak na to, że ten termin jest mocno zagrożony. Powód? Zbyt wysokie koszty.

Miasto miało przeznaczone na ten cel 246 milionów złotych. Tymczasem najniższa oferta zaoferowana przez wykonawców wynosiła niespełna 400 milionów, a najwyższa o ponad 100 milionów więcej. Przetarg więc unieważniono.

Jaki zatem los czeka teraz olsztyńskie tramwaje? Miasto zaczęło szukać oszczędności. — Trwa analiza złożonych ofert — tłumaczy Patryk Pulikowski z Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta w Olsztynie. — Jeszcze za wcześnie, by mówić o konkretnych rozwiązaniach, które miałyby przynieść oszczędności w kolejnym przetargu.
Ten ma zostać ogłoszony dopiero... za rok. A dokładnie w lipcu, powiedział w rozmowie z nami Pulikowski.

Przypomnijmy, że według założeń trasa nowych linii tramwajowych będzie się rozpoczynała od pętli autobusowej przy ulicy Wilczyńskiego i biegła na Pieczewo. Na pierwszym odcinku linia będzie przebiegała środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego aż do skrzyżowania z ulicą Sobocińskiego. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy Krasickiego do skrzyżowania z ulicą Murzynowskiego powstanie estakada o długości około 270 metrów. Tam tramwaje pojadą nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego z Synów Pułku. Do poziomu jezdni dojadą na końcowym odcinku ulicy Synów Pułku, a od ulicy Wyszyńskiego torowisko będzie przebiegało poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy aż do skrzyżowania z aleją Piłsudskiego. Tam linia tramwajowa będzie zlokalizowana między jezdniami, tworząc trambuspas i połączy się z istniejącym torowiskiem na skrzyżowaniu z ulicą Kościuszki.

Tym sposobem w mieście pojawią się dwie kolejne linie. Linia numer 4 będzie kursować z Pieczewa do Dworca Głównego, natomiast linia numer 5 z Pieczewa pod Wysoką Bramę.

Warto zaznaczyć, że pomimo unieważnienia przetargu do Olsztyna już za kilkanaście miesięcy trafią pierwsze, nowe tramwaje.
— Umowa została podpisana, czekamy na dostawę pojazdów. Pierwsze mają dotrzeć do Olsztyna w 21 miesięcy od zawarcia umowy — dodaje Patryk Pulikowski.

Przypomnijmy, że tramwaje dostarczy turecka firma Durmazlar. Nowe pojazdy będą takiej samej szerokości jak już jeżdżące po Olsztynie składy, ale będą o nieco ponad 3 metry dłuższe. Ponadto będą mogły przewieźć 210 pasażerów. 40 miejsc będzie siedzących, cztery miejsca będą rozkładane, a pozostałe 166 stojących. Dużym utrudnieniem mogą być jednak drzwi. W przypadku tramino mamy sześć par dwuskrzydłowych drzwi o szerokości 1,3 m. W nowych tramwajach drzwi zostały zaprojektowane w układzie 1-4-1. Oznacza to, że skrajne drzwi będą jednoskrzydłowe.
kk
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (55) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kłamcy z ratusza #2555208 | 88.156.*.* 14 sie 2018 10:26

    a pamiętam jak kłampcy z ratusza mowili że nie można wprowadzać żadnych zmian w trasie bo jest mało czasu - od tego czasu minęło już ze dwa lata i jeszcze rok potrwa zanim ogłosza przetarg

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. endrju #2555146 | 46.171.*.* 14 sie 2018 09:14

    Pieprzyć tramwaje !!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Tramwaje #2555090 | 95.160.*.* 14 sie 2018 07:53

    miały być szersze,a będą dłuższe.Pamiętacie jak wcześniej pisaliście?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. Tom #2555083 | 145.237.*.* 14 sie 2018 07:45

    Według mnie estakada znika i wiele iinych udogodnień aby na siłę wcisnąć i zakorkować następne obszary w mieście.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. Olsztyniak #2555076 | 91.229.*.* 14 sie 2018 07:37

    Zostawi Grzymowicz po sobie takiego gniota.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (55)