Dodatkowe oznakowanie ma zwiększyć bezpieczeństwo na przejazdach

2018-05-01 10:07:12(ost. akt: 2018-05-01 09:32:47)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

Indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego oraz telefony alarmowe wypisane na żółtych naklejkach mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa kierowców i pasażerów pociągów na skrzyżowaniach toru i drogi. W przypadku awarii auta na przejeździe, zgłoszenie na nr 112 indywidualnego numeru przejazdu precyzyjnie określi miejsce zdarzenia, a kolejarze wstrzymają ruch pociągów.
Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły znakowanie blisko 14 tysięcy przejazdów kolejowo-drogowych. Na każdym do końca maja pojawią się żółte naklejki z indywidualnym numerem identyfikacyjnym przejazdu i telefonami alarmowymi. Specjalne łącze między operatorami numeru 112 a służbami linii kolejowych odpowiedzialnymi za ruch pociągów zapewni szybką reakcję.

Pracownicy PLK umieszczają naklejki na wewnętrznej stronie krzyży Św. Andrzeja – jeśli jest to przejście dla pieszych (kat. E), przejazd zabezpieczony znakami (kat D) lub znakami i sygnalizacją świetlną (kat. C). Wielkość naklejki to 40 cm x 11 cm.

Na przejazdach z rogatkami (kat. B i kat. A) naklejki będą umieszczone na napędach rogatkowych (słupkach, do których przymocowana jest rogatka). Wielkość naklejki to 20 cm x 5 cm. Takie oznakowanie ułatwi kierowcom, którzy znajdą się w kryzysowej sytuacji między rogatkami przejazdu, zauważenie odblaskowej, żółtej naklejki z najważniejszymi informacjami.

Na żółtej naklejce umieszczonej na przejeździe będą trzy podstawowe dane: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112 i numery „awaryjne”.


Indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego - przypisany jest do konkretnego przejazdu. Dzięki niemu podczas interwencji operator numeru 112 szybko zlokalizuje przejazd na sieci kolejowej i w terenie. Zapewni to szybkie reakcje na zagrożenia. W kilka minut wstrzymany będzie ruch pociągów i zminimalizowana możliwość zdarzenia.

Numer alarmowy 112 - służy do zgłaszania wypadków lub awarii samochodu na przejeździe.

Numery podane „w razie awarii” - to numery do informowania dyspozytora kolei na terenie konkretnego zakładu linii kolejowych, o usterce urządzeń, uszkodzeniu oznakowania na przejeździe kolejowo-drogowym – w przypadku jeśli nie ma bezpośredniego zagrożenia życia.

Proces zgłaszania zdarzenia na przejeździe

W przypadku np. awarii auta, lub innego zdarzenia na przejeździe, kierowca po połączeniu się z numerem alarmowym 112, podaje indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu z żółtej naklejki. Operator nr 112 powiadamia - specjalnie stworzonym łączem, służby Polskich Linii Kolejowych. Wydane zostaje polecenie wstrzymania ruchu pociągów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. jot23 #2494661 | 88.156.*.* 1 maj 2018 10:57

    Większego wchodzenie w du.. nieudacznikom za kierownicą nie widziałem, każy ma prawo jazdy i powonień ........

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

  2. Kronos #2494680 | 176.221.*.* 1 maj 2018 11:49

    Moim zdaniem już dawno takie informacje powinny być na przejazdach kolejowych. Np. jestem daleko od domu, widzę coś niedobrego na przejeździe, dwonię podając numer przejazdu i juz wiadomo dla służb co i gdzie. Mogę nie znać numeru drogi, jaka tędy przebiega linia kolejowa. A tak podam nr i po ptokach.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. j. #2494845 | 83.9.*.* 1 maj 2018 19:17

    Przepraszam ale na głupotę i brak myślenia żadne oznakowanie nie pomoże!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  4. Kierowca #2494990 | 78.133.*.* 2 maj 2018 07:39

    I to ma zwiększyć bezpieczeństwo?! Kolejnych parę milionów pójdzie w gwizdek...

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  5. gwizdek #2494996 | 213.73.*.* 2 maj 2018 07:52

    Oznakują wszystkie przejazdy, a więc i te, które zarosły, których w naszym województwie nie brakuje. A może zamiast na "parę w gwizdek" wydać pieniądze na wyrównanie płyt na przejazdach i usunięcie tych, z których sterczą pręty? Kolejna akcja "z góry", która ładnie wygląda w sprawozdaniach ("oznakowano ... tysięcy przejazdów"), ale praktycznie niczego nie wnosi.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz