Kolej na Warmii i Mazurach ponownie przyspieszy. PKP ogłosiło przetarg

2018-02-03 16:58:32(ost. akt: 2018-02-03 16:48:31)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg szacowany na 230 mln zł na prace, które zwiększą możliwości kolei w województwie warmińsko-mazurskim. Będą wygodne perony, a czas przejazdu pociągiem dzięki przebudowie linii Gutkowo – Braniewo skróci się o blisko pół godziny.
Efekty rewitalizacji linii będą korzystne dla podróżujących między Olsztynem, a Braniewem. Czas przejazdu skróci się o ok. 25 minut. Obecnie wynosi ok. 2 godz. Będą nowe przystanki w miejscowościach Nowy Dwór i Bobrowiec. Ponadto lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe lokalizacje przystanków w Henrykowie oraz Rogiedle, Lubominie i Wysokiej Braniewskiej. Na trasie PLK planują poprawić standard obsługi podróżnych na wszystkich stacjach i przystankach. Perony będą wygodniejsze i wyższe. Każdy zostanie wyposażony w wiaty, ławki i funkcjonalne oświetlenie. Poprawi się oznakowanie i informacja o kursowaniu pociągów. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Na linii planowana jest kompleksowa wymiana torów na prawie 90 km i rozjazdów – ważnych elementów odpowiadających za sprawny przejazd pociągów. Na trasie między Gutkowem a Braniewem zlikwidowane będą ograniczenia prędkości – obecnie nawet do 30 km/h. Pociągi pasażerskie znacznie przyśpieszą i pojadą z prędkością do 100 km/h. Poprawią się warunki do przewozu ładunków – składy towarowe pojadą 70 km/h.

Sprawne i bezpieczne podróże będą możliwe dzięki wymianie i remontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym m.in. na stacjach Gutkowo, Orneta, Pieniężno i Dobre Miasto. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy również przebudowa 53 przejazdów kolejowo-drogowych. Rewitalizacja obejmie w sumie 193 obiekty inżynieryjne, m.in. mosty, przepusty i wiadukty kolejowe.

Realizacja projektów przewidziana jest w formule „Projektuj i Buduj”. Podpisanie umów planowane jest na III kwartał 2018 roku. Prace mają zostać zakończone pod koniec 2020 roku.

W regionie, w ramach Krajowego Programu Kolejowego tylko z listy podstawowej zostaną zrealizowane zadania o wartości 2 mld zł, m.in. na linii: Ełk – Korsze, Działdowo – Olsztyn, Ełk – Szczytno oraz Gutkowo – Braniewo. Ponadto lista rezerwowa obejmuje 2 projekty, czyli prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (gr. państwa) z programu CEF oraz rewitalizacja linii kolejowej nr 220 na odcinku Olsztyn – Gutkowo (RPO).

Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych Warmii i Mazur efektem prac będzie skrócenie czasu podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. Skróci się podróż w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk. Krótsze będą podróże na trasie Działdowo – Olsztyn i dojazd z Olsztyna do Warszawy oraz na trasie Korsze – Ełk.

Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Pali w nozadza #2432754 | 37.47.*.* 3 lut 2018 17:44

    Czy w przetargu jest wietrzenie od smradzanie DWORCA GŁÓWNEGO OLSZTYN

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. kol #2432768 | 83.6.*.* 3 lut 2018 17:59

      dlaczego Olsztyn zachodni zaprojektowano tak że niepełnosprawni nie mogą wjechać na perony? co mają zrobić aby wydostać się z peronu

      Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. wacław #2432781 | 81.190.*.* 3 lut 2018 18:25

        Myślałem,że z Ełku do Pisza haahhahhahhaha :)

        Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. qedr #2432786 | 188.146.*.* 3 lut 2018 18:30

          kiedy pojade do biskupca mrągowa i dalej!??

          Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz

        2. Kronos #2432787 | 176.221.*.* 3 lut 2018 18:31

          A gdzie są plany dla linii Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk??? O tej linii kolejowej to nawet i diabeł zapomniał.

          Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (12)