Kolej na Warmii i Mazurach ponownie przyspieszy. PKP ogłosiło przetarg

2018-02-03 16:58:32(ost. akt: 2018-02-03 16:48:31)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg szacowany na 230 mln zł na prace, które zwiększą możliwości kolei w województwie warmińsko-mazurskim. Będą wygodne perony, a czas przejazdu pociągiem dzięki przebudowie linii Gutkowo – Braniewo skróci się o blisko pół godziny.
Efekty rewitalizacji linii będą korzystne dla podróżujących między Olsztynem, a Braniewem. Czas przejazdu skróci się o ok. 25 minut. Obecnie wynosi ok. 2 godz. Będą nowe przystanki w miejscowościach Nowy Dwór i Bobrowiec. Ponadto lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe lokalizacje przystanków w Henrykowie oraz Rogiedle, Lubominie i Wysokiej Braniewskiej. Na trasie PLK planują poprawić standard obsługi podróżnych na wszystkich stacjach i przystankach. Perony będą wygodniejsze i wyższe. Każdy zostanie wyposażony w wiaty, ławki i funkcjonalne oświetlenie. Poprawi się oznakowanie i informacja o kursowaniu pociągów. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Na linii planowana jest kompleksowa wymiana torów na prawie 90 km i rozjazdów – ważnych elementów odpowiadających za sprawny przejazd pociągów. Na trasie między Gutkowem a Braniewem zlikwidowane będą ograniczenia prędkości – obecnie nawet do 30 km/h. Pociągi pasażerskie znacznie przyśpieszą i pojadą z prędkością do 100 km/h. Poprawią się warunki do przewozu ładunków – składy towarowe pojadą 70 km/h.

Sprawne i bezpieczne podróże będą możliwe dzięki wymianie i remontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym m.in. na stacjach Gutkowo, Orneta, Pieniężno i Dobre Miasto. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy również przebudowa 53 przejazdów kolejowo-drogowych. Rewitalizacja obejmie w sumie 193 obiekty inżynieryjne, m.in. mosty, przepusty i wiadukty kolejowe.

Realizacja projektów przewidziana jest w formule „Projektuj i Buduj”. Podpisanie umów planowane jest na III kwartał 2018 roku. Prace mają zostać zakończone pod koniec 2020 roku.

W regionie, w ramach Krajowego Programu Kolejowego tylko z listy podstawowej zostaną zrealizowane zadania o wartości 2 mld zł, m.in. na linii: Ełk – Korsze, Działdowo – Olsztyn, Ełk – Szczytno oraz Gutkowo – Braniewo. Ponadto lista rezerwowa obejmuje 2 projekty, czyli prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (gr. państwa) z programu CEF oraz rewitalizacja linii kolejowej nr 220 na odcinku Olsztyn – Gutkowo (RPO).

Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych Warmii i Mazur efektem prac będzie skrócenie czasu podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. Skróci się podróż w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk. Krótsze będą podróże na trasie Działdowo – Olsztyn i dojazd z Olsztyna do Warszawy oraz na trasie Korsze – Ełk.

Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. abc #2433488 | 31.0.*.* 4 lut 2018 23:12

    Zacznijmy od zdjęcia: Traxx i Koleje Mazowieckie z taka oferta to nieosiągalne dla naszego województwa, jednakże dojeżdżają do Działdowa, a tam wytapiamy czas czasem do rana jeśli chcemy dostać się Polregio do Olsztyna. Po drugie rewitalizacja bez poprawy tak naprawdę parametrów linii o przepraszam 20 minut za kilkaset milionów złotych, brak trakcji i 3 pary szynozłomów oczywiście od poniedziałku do piątku- nie mylić z weekendem. Po trzecie pozytyw- pociąg z Braniewo przyjeżdża do Olsztyna ok 7.20, a Tlk Kormoran w świat odjężdża lekko po 7 a więc jest szansa że po rewitalizacji nie mylić z nową linią kolejową zdążymy tak jak i na powrotny do Braniewa ostatni w dobie znowu z Tlk Kormoran- przyjeżdża później i wytapiamy czas w Olsztynie do rana tylko 8-9 godzin. Za takie projekty, utopienie kasy to powinien prokurator wszczynać postępowanie z urzędu. Reszta to temat rzeka jestem gotów do dyskusji. Pozdrawiam.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  2. I tak słabo #2433405 | 94.254.*.* 4 lut 2018 20:35

    W obecnych czasach 100km\h to mało. Jak już remontować linię to porządnie, a nie prowizorka.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. Polak #2433110 | 83.31.*.* 4 lut 2018 12:07

    Najpierw "kanalie" poniszczyły wszystko co dobre, a teraz ogłaszaja triumf ???

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  4. rolio #2433066 | 80.52.*.* 4 lut 2018 11:02

    A kiedy Kolej Nadzalewowa, czkają, aż wszystko rozkradną?

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. wyborca #2433053 | 81.190.*.* 4 lut 2018 10:37

      A może tak zrewitalizować, czyli odtworzyć, pozamykane i rozkradzione za rządów Światłych Europejczyków lokalne linie kolejowe? Tamtejsi mieszkańcy nie głosowali na Jedyną Słuszną Partię (mającą w Brukseli zawsze rację), więc zgodnie z zapowiedzią Pewnego Ważnej Ikony Naszej Historii zostali "zaorani" i teraz "do cywilizacji" muszą "dymać" na piechotę...

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      Pokaż wszystkie komentarze (12)