Przebudowa linii kolejowej Olsztyn-Olsztynek. Sprawdź, kiedy zaczną się utrudnienia

2018-01-03 16:00:00(ost. akt: 2018-01-03 15:23:47)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

W 2018 roku czeka nasz region sporo inwestycji. Niestety te, na które czekamy najbardziej, będą nas kosztować też sporo cierpliwości. Przykład? Podróż koleją do Warszawy potrwa dłużej, bo jechać będziemy przez Iławę.
Jak poinformował Ireneusz Merchel, prezes Polskich Linii Kolejowych PKP, w związku z przebudową linii Olsztyn — Działdowo już 22 stycznia zaczną się wyłączenia torowe na odcinku Olsztyn — Olsztynek. W ruchu lokalnym, na trasie Olsztyn - Olsztynek zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza, a pociągi dalekobieżne będą jeździć do Warszawy przez Iławę. Prace na linii maja potrwać do jesieni 2019 roku.

Oprócz prac torowych inwestycja obejmuje też budowę dworców w Nidzicy, Olsztynku i Olsztynie. W przypadku dworca Olsztyn Główny został już ogłoszony przetarg na prace projektowe, które obejmują przebudowę dworca i układu torowego na stacji. Planowane jest też połączenie dworca z Zatorzem. Budowa dworca mogłaby ruszyć w 2020 roku i potrwać dwa lata. Tu kształt inwestycji w dużym stopniu zależy też od tego, czy dworzec zostanie uznany za zabytek.
Po modernizacji linii Olsztyn — Działdowo pociągi pojadą szybciej. Prędkość wzrośnie do 100-140 km/h. Dziś podróż pociągiem do Warszawy zajmuje 2 godz. 27 minut, a po modernizacji tego odcinka i podwyższeniu prędkości na odcinku Warszawa — Działdowo do 200 km/h będziemy jechać z Olsztyna do Warszawy ok. 2 godzin.

W Krajowym Programie Kolejowym, który był uchwalony w 2015 roku, na inwestycje na Warmii Mazurach przewidziana była kwota 1,4 mld zł. W tej chwili po aktualizacji programu będzie to 2,5 mld zł. Dzięki temu będzie możliwa modernizacja kilku linii, co znacznie skróci czas podroży. W realizacji są linie Olsztyn — Działdowo i Szczytno — Ełk, a fazie projektowej linia Korsze — Ełk, która ma zostać zelektryfikowana oraz Białystok — Ełk. Jest też już studium wykonalności odcinka Gutkowo — Braniewo i w przyszłym roku ma zostać ogłoszony przetarg na realizację tego zadania.

AM, red.


Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. 100 km na godzinę?? #2409065 | 88.156.*.* 3 sty 2018 16:33

    No macie rozmach....

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. pazurq #2409081 | 31.0.*.* 3 sty 2018 16:59

      Dworzec w Olsztynku jest remontowany....

      odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Fantastyczne wieści #2409087 | 95.90.*.* 3 sty 2018 17:05

        W stosunku do zaniedbań z okresu POPSL mamy prawdziwy przełom. Jednak i tutaj mała łyżka dziegciu. W najbliższych kilku latach na Śląsku pójdą pieniądze w wysokości ponad 40 mld zł. Ja rozumiem, że potencjał Śląska i WiM są nieporównywalne, jednak czy aby kontrast w inwestowanych kwotach nie jest troszeczkę za duży?

        Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. XXX #2409125 | 188.146.*.* 3 sty 2018 18:19

          Pytanie do redakcji.: Czy w związku z remontem trakcji będą przebudowane także przejazdy kolejowe? Na tą chwilę ginie kilka osób rocznie na tym odcinku. A co dopiero gdy prędkość przejazdu wzrośnie?

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          1. Powtarzajmy do znudzenia #2409132 | 89.228.*.* 3 sty 2018 18:31

            Co z linią Czerwonka - Mrągowo - Ełk? Większy byłby pożytek z jej przywrócenia niż ze wszystkich tych inwestycji.

            Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

            Pokaż wszystkie komentarze (8)