Niedziela, 19 sierpnia 2018. Imieniny Emilii, Julinana, Konstancji

Szersza droga na granicy miasta

2017-11-17 00:00:43 (ost. akt: 2017-11-16 15:57:18)

Autor zdjęcia: Mat. PARP

Fundusze Europejskie dla rozbudowy drogi wojewódzkiej 598 w Olsztynie

To będzie wspólna inwestycja Olsztyna i samorządu województwa. Zarówno w granicy miasta, jak i poza nim dotychczasowa droga numer 598 z jednojezdniowej zamieni się w szerszą, dwujezdniową o dwóch pasach ruchu. Zwiększy się komfort jazdy kierowców, poprawi też bezpieczeństwo pozostałych uczestników ruchu drogowego. Wartość inwestycji to 34 mln zł, ale 29 mln stanowi dofinansowanie unijne. Przebudowa drogi jest bowiem realizowana z pieniędzy przekazanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Rozbudowa drogi będzie dotyczyła odcinka od skrzyżowania ulicy Płoskiego z Witosa /Bukowskiego do węzła Jaroty (S51). Roboty zostaną wykonane w podziale na dwa zadania. W pierwszym wykonawca rozbuduje drogę wojewódzką nr 598 na odcinku poza granicą Olsztyna do Zgniłochy przez Butryny. Zadanie drugie polegać będzie na rozbudowie odcinka ulicy wchodzącej w skład drogi wojewódzkiej nr 598, do skrzyżowania ulic Płos­kie­go, Witosa i Bukowskiego.

Zasadnicze zmiany polegać będą na znacznym poszerzeniu drogi poza granicami Olsztyna. Z jednopasmowej dwujezdniowej zamieni się ona w dwujezdniową, dwupasmową z pasem dzielącym. Wraz z budową nowej drogi wymieniona zostanie także podziemna infrastruktura w postaci sieci wodociągowych, kanalizacji, sieci elektroenergetycznej, gazowej i telekomunikacyjnej. Wzmocniona zostanie nośność nowej drogi. Będzie ona szersza, a dodatkowo wzbogacona zostanie o zatoki autobusowe, ciągi pieszo-rowerowe.

Z kolei w granicach administracyjnych Olsztyna przyszły wykonawca rozbuduje skrzyżowanie ul. Płoskiego z ul. Bajkową i ul. Dorantta. Powstanie także sygnalizacja świetlna. Tu również dojdzie do poszerzenia drogi – z jednojezdniowej dwupasmowej w dwujezdniową, dwupasmową z pasmem oddzielającym. W planach są też budowa zatok autobusowych, po stronie północno-wschodniej dwukierunkowej ścieżki rowerowej, a także remont i budowa chodników. W grę wchodzi również budowa ciągu pieszo-rowerowego od skrzyżowania ul. Płoskiego z ul. Bajkową i ul. Dorantta w kierunku miejscowości Butryny.

W całości powstanie 2,7 km dwujezdniowej drogi, która stanowić będzie dowiązanie do powstającej właśnie południowej obwodnicy Olsztyna. Poprowadzi ona kierowców do węzła Jaroty, który powstanie na drodze S51.
Inwestycja poprawi mobilność mieszkańców oraz poprawi dostępność wewnętrznej i zewnętrznej części miasta wojewódzkiego i jego obszaru funkcjonalnego. Ponadto wzmocnione zostaną powiązania z układem dróg krajowych i siecią TEN-T, co w efekcie ożywi przedsiębiorczość i w dłuższej perspektywie przyczyni się do spadku bezrobocia. Sam ruch w centrum Olsztyna zostanie z kolei z niego wyprowadzony. Wpłynie to niewątpliwie na poprawę bezpieczeństwa ruchu.

– To kolejna ważna inwestycja związana z powstającą obwodnicą Olsztyna. Będzie łączyć układ drogowy stolicy Warmii i Mazur z budowaną właśnie trasą. Trzeba pamiętać, że rozbudowa jest realizowana wspólnie przez nas oraz samorząd województwa. Takie działanie pokazuje też, jak ważna jest współpraca różnych samorządów na rzecz mieszkańców – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.

– Dzięki dofinansowaniu aż 28 inwestycji drogowych z Programu Polska Wschodnia po­wstanie spójna sieć transportowa, która ułatwi dalszy rozwój gospodarczy makroregionu, co pozytywnie odczują przede wszystkim jego mieszkańcy i co wpłynie także na wzrost konkurencyjności – podkreśla z kolei wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.

Trójstronna umowa pomiędzy województwem warmińsko-mazurskim, gminą Olsztyn i wykonawcą, którym jest firma Strabag z Pruszkowa, została podpisana w połowie lutego 2017 roku. Na jakim etapie są prace? W przypadku zadania na terenie miasta – dotychczas na jednej z jezdni gotowa jest już podbudowa, natomiast w pozostałym zakresie trwają prace rozbiórkowe i przebudowa podziemnych sieci.

Planowany termin zakończenia inwestycji to końcówka maja 2018 r.

Materiał informacyjny PARP

Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Droga dwujezdniowa, czteropasowa #2378184 | 193.46.*.* 20 lis 2017 13:40

    Nie ma takiego pojęcia jak pasmo ruchu, za to są pasy ruchu. W związku z powyższym mamy do czynienia z przekrojem dwujezdniowym, czteropasowym. Droga dwupasowa istnieje w tym miejscu już od dawna. Ponadto z artykułu wynika, że droga zostanie rozbudowana aż do Zgniłochy - "W pierwszym wykonawca rozbuduje drogę wojewódzką nr 598 na odcinku poza granicą Olsztyna do Zgniłochy przez Butryny" Czy to rzeczywiście jest prawda?

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. REK #2376072 | 176.221.*.* 17 lis 2017 00:38

    Cieszy mnie ta rozbudowa

    ! - + odpowiedz na ten komentarz