Kolejna ekspresówka powstanie w regionie. Jest wielu chętnych do jej budowy

2017-11-08 13:03:02(ost. akt: 2017-11-08 16:21:48)

Autor zdjęcia: GDDKiA

20 ofert wpłynęło do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Raczki. Zadanie będzie podzielone na trzy odcinki o łącznej długości ok. 66 kilometrów.
Inwestycja na wschodzie województwa podzielona będzie na trzy zadania:

- zadanie nr 1: Szczuczyn – węzeł Ełk Południe (ok. 23 km) - 6 ofert. Najniższą cenę za wykonanie tego odcinka, tj. 534,2 mln zł zaproponowała firma POLAQUA Sp. z o. o. , najwyższą 777,6 mln zł – konsorcjum firm Strabag Sp. z o. o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania – 725,1 mln zł.

- zadanie nr 2: Węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie (ok. 20 km wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o długości ok. 3 km) Tutaj wpłynęło 6 ofert, a najtańsza z nich z kwotą 565,4 mln zł to propozycja konsorcjum firm Metrostav Polska SA i Metrostav a.s. Najdroższa z kwotą 973,4 mln zł – to oferta konsorcjum firm Strabag Sp. z o. o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania – 729,6 mln zł.

- zadanie nr 3 : Węzeł Wysokie - Raczki (ok. 20 km). GDDKiA otrzymała 8 ofert. Najniższą cenę 370,7 mln zł zaoferowało konsorcjum firm Metrostav Polska SA i Metrostav a.s., a najwyższą – 709,1 mln zł zaoferowało konsorcjum firm Strabag Sp. z o. o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania – 637,8 mln zł.


Oprócz ceny, drugim z kryteriów był czas realizacji, który musiał wynosić od 29 do 35 miesięcy. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali, że z budową uporają się w 29 miesięcy.

Inwestycja będzie realizowana w systemie "Projektuj i buduj". Wyłonione w przetargu firmy będą musiały wykonać kompletną dokumentację projektową oraz uzyskać wszystkie uzgodnienia, pozwolenia, zezwolenia i decyzję, które będą niezbędne do wykonania inwestycji.

S61 jest częścią międzynarodowej drogi Vai Baltica łączącej Warszawę z Talinnem w Estonii (a drogą morską także Helsinkami). Jej długość to ok. 970 kilometrów. Biegnie przez 5 krajów: Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię i Finlandię.

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kolejna trasa dla W-szawy #2369900 | 109.243.*.* 8 lis 2017 15:19

    Nie w regionie, a na jego obrzeżach. Gdzie k... jest S16?

    Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Mamy się cieszyć? #2369884 | 95.90.*.* 8 lis 2017 15:01

      Zarówno S7 jak S61 powstaje u nas przy okazji, bo tak jest najtaniej, bo tak jest najbliżej dla dużych aglomeracji. Póki nie ma kręgosłupa drogowego WiM od Olsztyna do Ełku, póty jesteśmy jak malowane województwo, bez infrastruktury i perspektyw.

      Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz

    2. krzroy #2369863 | 37.47.*.* 8 lis 2017 14:20

      No faktycznie, droga o pierwszorzędnym znaczeniu dla regionu WiM. Wystarczy popatrzyć na załączoną mapkę. A droga 16 leży i kwiczy.

      Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. kiero #2369945 | 88.156.*.* 8 lis 2017 16:23

        możną drogę nazwać "odległa obwodnica Olsztyna"

        Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

      2. EdO #2369952 | 188.146.*.* 8 lis 2017 16:32

        Nie ma S16 dalej jestesmy zadupiem

        Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (10)