Konferencja "Bądź innowacyjny" [ZDJĘCIA i FILM]

2017-06-23 08:24:46(ost. akt: 2017-06-23 16:05:42)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

Już dziś małe i średnie przedsiębiorstwa z Warmii i Mazur dowiedzą się, jak rozwijać się szybciej i efektywniej. Podczas konferencji „bądź innowacyjny" można będzie dowiedzieć się, w jaki sposób zwiększyć wartość swojej firmy.
W świecie biznesu innowacja to słowo klucz. Kojarzy się ze zmianą, której celem jest ulepszenie albo stworzenie nowej usługi. O tym, jak rozwijać się z rynkowym trendem, można będzie posłuchać już dziś na konferencji „Bądź innowacyjny”, organizowanej przez „Gazetę Olsztyńską” i „Dziennik Elbląski” przy współudziale Kancelarii Prawnej Liderio. Przedsiębiorcy dowiedzą się także, co pomaga, a co przeszkadza we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem w oparciu o nowe technologie.

Skąd pomysł na zorganizowanie tego typu konferencji? — Dziś trendem wszędzie na świecie jest innowacyjność — uważa Jarosław Tokarczyk, prezes Grupy WM, wydawcy ,,Gazety Olsztyńskiej” i "Dziennika Elbląskiego". — Dla gospodarki bardzo ważne jest otwarcie się na nowe doświadczenia i nowe idee. Sami mamy do zaproponowania swoim klientom i partnerom biznesowym wiele innowacyjnych rozwiązań.

Co czeka gości konferencji? — Konferencja jest formą warsztatów otwartego dzielenia się wiedzą i doświadczeniami o rynku innowacji. Zależy nam, by robić i wdrażać innowacje, a nie tylko o nich mówić. Spróbujemy w praktycznej dyskusji i prezentacji prostych działań ustalić, co warto mieć, a czego nie, żeby zwiększać wartość swojego biznesu — odpowiada Krzysztof Maślankowski, wiceprezes Kancelarii Prawnej Liderio.

Czym według Krzysztofa Maślankowskiego jest innowacyjność? — Innowacyjny kojarzy się z inteligentnym, ze wszystkim, co jest „smart” i ułatwia życie — tłumaczy.— Przedsiębiorstwo innowacyjne wdraża zmiany. Aktualizuje swój potencjał, tak jak aktualizuje się oprogramowanie komputera by działał lepiej, sprawniej, szybciej, wydajniej.

Jak mówi, innowacyjnie to nie znaczy od razu drogo: — Sztuką jest odkryć w prowadzonej działalności własną niszę rozwojową i zabezpieczyć ją przed skopiowaniem dopasowaną do potrzeb rynku innowacją. W tym właśnie pomagamy. Nasza misja, to odkrywanie i reagowanie na potrzeby przedsiębiorczości, a te w coraz większym stopniu dotyczą innowacyjności.

W jakiś sposób? — Małym przedsiębiorstwom pokazujemy możliwości wzrostu, średnim kierunki rozwoju, a dużym podmiotom rozwiązania zabezpieczające stabilność prowadzonej działalności — tłumaczy Krzysztof Maślankowski.

Konferencję otworzy Piotr Burczyk, zastępca dyrektora Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego oraz Jarosław Tokarczyk. — Moim zdaniem innowacyjnością możemy nazwać wykorzystanie kapitału ludzkiego i wiedzy. Przedstawię dziś perspektywę samorządu wojewódzkiego i jego program operacyjny — zapowiada Piotr Burczyk.

Prelegenci wysłuchają wielu ciekawych wykładów. Krzysztof Maślankowski przybliży ekosystem rozwoju przedsiębiorstw, opowie o ich modelach i zastosowaniach. Z kolei Magdalena Ben-Rynkiewicz, kierownik Inkubatora Przedsiębiorczości w Olsztyńskim Parku Naukowo-Technologicznym, przybliży ofertę start-upu.

Marta Adler, prezes zarządu People& Business z Kancelarii Liderio zajmie się zagadnieniem międzynarodowego kapitału ludzkiego.
W jaki sposób przedsiębiorcy mogą być kreatywni? — Do tego są różne metody, warsztaty i szkolenia. Także funkcjonowanie w społeczności lokalnej start-upów jest okazją do wymiany wiedzy i doświadczeń. Również dzisiejsza konferencja temu służy — mówi Magdalena Ben-Rynkiewicz,
Jarosław Tokarczyk ma prostą receptę na sukces: — Tworzymy przestrzeń do współpracy, współdziałania, współtworzenia i wzajemnego dzielenia się.

Postrzegamy siebie jako partnera biznesowego, ale takiego, któremu zależy na sukcesie każdego przedsiębiorcy, każdej firmy z naszego regionu. Nasz cel jest prosty: znaleźć klientów naszym klientom i pomóc im rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie.

Wszyscy, którzy mają ochotę dowiedzieć się jak być innowacyjnym, mogą przybyć na konferencję. — Grupa WM to firma, która ma do zaproponowania swoim klientom i partnerom biznesowym wiele innowacyjnych rozwiązań. Jest nośnikiem wartości, jakie kultywujemy. Mamy ogromne zasoby inspiracji, z których czerpać i uczyć się może nie tylko biznes — mówi prezes Tokarczyk. — Zapraszamy wszystkich, bo chcemy się tym doświadczeniem dzielić.

Katarzyna Szydlik z Grupy WM: — Cieszę się, że miałam przyjemność organizować tę konferencje, bo jest to temat bardzo ważny, przede wszystkim dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoje firmy. Cieszy także zainteresowanie lokalnych przedsiębiorców udziałem w spotkaniu.
Konferencja „ Bądź innowacyjny” rozpocznie się dziś o godz. 10 w restauracji Casablanca. Wstęp jest bezpłatny.



Aleksandra Tchórzewska
a.tchorzewska@gazetaolsztynska.pl