Czternastu chętnych do budowy obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego. Otwarto oferty

2017-05-09 12:00:07(ost. akt: 2017-05-09 12:02:40)

Autor zdjęcia: GDDKiA w Olsztynie

Otwarto oferty na projekt i budowę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15. O realizację zadania ubiega się 14 wykonawców.
Najniższą cenę 269,1 mln zł zaproponowało konsorcjum 5 firm, którego liderem jest Trakcja PRKiI SA z Warszawy, najwyższą – 496, 7 mln zł konsorcjum PBDiM Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego oraz Planeta Sp. z o.o. z Warszawy.

Jednym z kryteriów, oprócz ceny, jest termin wykonania. Wykonawcy na etapie składania ofert mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy, jednak nie krótszym niż 34 miesiące. Wszyscy składający oferty zadeklarowali 34-miesięczny okres wykonania zadania. Trzecim kryterium oceny ofert był okres gwarancji. Każdy ze startujących w przetargu zaoferował 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót.

Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Obwodnica o długości 18 km ominie Nowe Miasto Lubawskie od wschodu. Będzie drogą klasy GP o przekroju 2+1.

Projekt jest przewidziany do współfinansowania ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

mat. GDDKiA w Olsztynie

Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. och #2241530 | 83.9.*.* 10 maj 2017 09:58

    a kiedy Olsztyn doczeka się obwodnicy od węzła Kudypy do Dywit i od węzła Wójtowo od Nikielkowa w sumie ok 10 km i miasto się odkorkuje

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. droga 2+1 to gra w pchełki #2240779 | 79.184.*.* 9 maj 2017 13:48

    Najbardziej niebezpieczne "ułatwienie" jazdy w Polsce, powodujące szybkie przyśpieszenie w celu wyprzedania i mocne hamowanie na końcu środkowego kończącego się pasa. Polska to nie Szwecja, gdzie taki system doskonale funkcjonuje. Szwecja to kraj, który ma 4-krotnie mniej mieszkańców od Polski i nie leży na trasach tranzytowych. Wprowadzanie dróg 2+1 w miejsce dróg 2+2 jest zwykłym, kolejnym oszustwem Polaków (lepiej byle jak, aby więcej) . Każda jazda drogą DK-50, gdzie już częściowo funkcjonuje system drogi 2+1 przyprawia o szybsze bicie serca. Tak droga wymusza szybszą i niebezpieczną jazdę w celu wyprzedzenia pojazdów jadących z mniejszą prędkością, zwłaszcza tzw. TIR-ów.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. i se nie #2240771 | 5.172.*.* 9 maj 2017 13:36

    pośpicie

    odpowiedz na ten komentarz

  4. obserwator #2240745 | 83.9.*.* 9 maj 2017 13:08

    trochę rozbieżne te ceny ,nie będzie to miało wpływu na jakość

    odpowiedz na ten komentarz

  5. Jakieś głąby ogłosiły ten przetarg? #2240741 | 178.235.*.* 9 maj 2017 13:04

    Dlaczego ogłaszający z góry założyli aby oddać to nie szybciej niż po 34 miesiącach??? Może firma ma moce aby to zrobić w 20 miesięcy? Pewnie specjalnie taki termin aby przed wyborami oddać... Tfu na ten pis

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    Pokaż wszystkie komentarze (7)