Poniedziałek, 19 sierpnia 2019. Imieniny Emilii, Julinana, Konstancji

Na przebudowę 80 km leśnych szlaków wydaliśmy prawie 15 mln złotych

2017-03-07 09:31:30 (ost. akt: 2017-03-07 09:51:41)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Autor zdjęcia: archiwum GO

Najwyższa Izba Kontroli przyjrzała się inwestycjom nadleśnictw w naszym regionie. Wyniki kontroli są pozytywne, z małymi uchybieniami.

NIK stwierdza, że skontrolowane nadleśnictwa gospodarnie i celowo wydatkowały publiczne środki na przebudowę oraz utrzymanie dróg leśnych. Inwestycje te przyczyniły się do prowadzenia prawidłowej gospodarki leśnej związanej z produkcją i wywozem drewna, a także do zapewnienia należytej ochrony przeciwpożarowej lasów.

Jeśli chodzi o liczby, to skontrolowano dziewięć nadleśnictw, które w okresie 2014-2016 przebudowały łącznie prawie 80 km dróg, co stanowiło 1,2 proc. dróg przez nie administrowanych (7.238 km). Na realizację tych inwestycji wydano 14,6 mln zł, z czego 3,2 miliona złotych pochodziło z dofinansowania unijnego.

Fot. nik.gov.pl


Zastrzeżenia NIK dotyczyły natomiast nierzetelnego przygotowania przez nadleśnictwa postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, przebudowy dróg bez wymaganego zgłoszenia oraz nieprowadzenia okresowych kontroli stanu technicznego dróg leśnych.

Na przykład nadleśnictwa Jedwabno, Gołdap, Borki i Drygał) nierzetelnie przygotowały przetargi na przebudowę i utrzymanie dróg leśnych. W specyfikacjach istotnych warunków zamówienia nieprecyzyjnie określono przedmiot zamówienia, co utrudniało jednoznaczną ocenę złożonych ofert.

W czterech nadleśnictwach: Bartoszyce, Jedwabno, Orneta i Spychowo, przed rozpoczęciem przebudowy aż 22 odcinków dróg leśnych, nie zgłoszono tego zamiaru właściwym organom. Z kolei w nadleśnictwach Drygały i Wichrowo, do wykonania robót budowlanych przystąpiono przed upływem 30-dniowego terminu na wniesienie ewentualnych sprzeciwów przez te organy.

Z kolei nadleśnictwa Bartoszyce i Orneta niewłaściwie kwalifikowały zarządzane drogi jako las, a nie jako obiekty budowlane.

źródło: NIK / oprac. ad



Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Bartoszyce najmniej dróg #2196872 | 178.235.*.* 7 mar 2017 19:44

    a wydali że hohoho Podobnie jak Srokowo

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. brać puki jest #2196517 | 78.88.*.* 7 mar 2017 11:56

    Unia europejska to dobra krowa.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. No to nadleś niczy #2196515 | 178.235.*.* 7 mar 2017 11:54

    Bartoszyc i Ornety chyba będą odwołani?? Nie wiedzą co to las a co to budowla??

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. Jola S #2196462 | 176.221.*.* 7 mar 2017 10:07

    budują drogi którymi jeżdżą sami leśnicy a NIK pisze, że jest wszystko prawidłowo !! Przetargi robione pod ,, szwagra'' wszyscy w okolicy o tym wiedzą tylko ni NIK !!

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. ren #2196459 | 79.188.*.* 7 mar 2017 09:57

    Nadleśnictwo Mrągowo, droga od Stamy do Gązwy przez las, równoległa do drogi powiatowej w odległości zaledwie kilkuset metrów. Co maja nią wywozić, po lewej młody las po prawej rezerwat bagienny.Takich inwestycji jest w kraju bez liku.

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz