Ministerstwo Finansów proponuje wprowadzenie nowego przedmiotu w szkole

2017-02-15 12:03:48(ost. akt: 2017-02-15 13:21:39)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

W związku z niskim poziomem wiedzy Polaków na temat ekonomii, Ministerstwo Finansów zaproponowało wprowadzenie do szkół nowego, obowiązkowego przedmiotu. Propozycja już została przekazana do Ministerstwa Edukacji Narodowej.
"Finanse i ekonomia" - tak może nazywać się nowy, obowiązkowy przedmiot, którego wprowadzenia do polskich szkół chce Ministerstwo Finansów. Według założeń, miałby obejmować zagadnienia typowo praktyczne i potrzebne dla każdego obywatela, czyli między innymi podatki, emerytury i bankowość. Tym samym różniłby się od "Podstaw przedsiębiorczości", która już funkcjonuje w szkołach ponadgimnazjalnych.

Głos w sprawie pomysłu zabrał wiceminister finansów Leszek Skiba, który podał, że propozycja wprowadzenia nowego przedmiotu została już zgłoszona do Ministerstwa Edukacji Narodowej. Wypowiedź Skiby, zacytował serwis money.pl:

Założeniem propozycji jest fakt, że nie każdy uczeń zostanie w przyszłości przedsiębiorcą, ale każdy będzie pracował, planował wydatki swojej rodziny, płacił podatki, miał do czynienia z bankami, instytucjami finansowymi.

Leszek Skiba:

Wiedza zdobyta przez uczniów podczas tych lekcji, miałaby poprawić ich stan wiedzy na temat ekonomii i w przyszłości pomóc w podejmowaniu decyzji finansowych.

Źródło: money.pl

Komentarze (14) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kolejny dobry pomysł PISu #2183402 | 185.182.*.* 15 lut 2017 20:09

    Połowa Polaków nie umie samemu wypełnić PITu. Ludzie nie wiedzą co to oszczędzanie. Z braku edukacji finansowej ludzie nabierają się na Amber Goldy. Z braku edukacji finansowej mamy jeden z najwyższych współczynników zadłużeń na kredytach konsumpcyjnych w UE. Wszystkie chwilówki żerujące na ludzkim nieszczęściu i niewiedzy miałyby mniejsze utargi.

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Polska a Korea #2182970 | 95.90.*.* 15 lut 2017 13:40

      W Korei Płd. liczba absolwentów różnych szkół wyższych to 68 %, w Polsce to około 20 %. Na pewno szkoła z lat 80-tych była lepsza, matura była na wyższym poziomie, dzieci były mniej zestresowane i liczba absolwentów szkół wyższych była wyższa. Jestem za reformą choćby to wiązało się z ryzykiem. Jeśli PO i inni "totalni" są przeciwni to niech wejdą w merytoryczną dyskusję z rządem, niech przedstawią swoją propozycję, bo w tej chwili to zachowują się jak rozkapryszone dzieciaki. Nie, bo nie to żadna dyskusja, to infantylizm. Ekonomia, wraz z przedstawieniem procesu jak założyć własną firmę, jak ją rozwijać to doskonały pomysł .... od lat stosowany na zachodzie. Krytykowali niektórzy 500+ , a przecież na zachodzie taka pomoc w wyższej nawet wysokości funkcjonuje od dziesiątków lat, teraz będzie krytyka przedmiotu ekonomii, ale pytam dlaczego? Znowu Nie bo Nie? Ktoś tu musi chyba dojrzeć do poważnych tematów.

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. adam #2182953 | 37.47.*.* 15 lut 2017 13:26

        A kto miałby uczyć dzieci tego przedmiotu? Nauczyciel matematyki?

        Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. ToJa #2182955 | 83.18.*.* 15 lut 2017 13:28

          A po co ten nowy przedmiot? Drogi PIS-ie głupim narodem łatwiej sterować, a skoro was wybrali to znaczy, że z inteligencją ten naród nie grzeszy...

          Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

        2. fin #2183095 | 81.190.*.* 15 lut 2017 15:52

          bardzo dobry pomysł, niech wprowadzają i solidnie uczą - wtedy populiści tacy jak PIS nie nawciskają ludziom ciemnoty jak dziś

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (14)