Znamy plany inwestycji drogowych na Warmii i Mazurach [FILM]

2017-01-23 07:13:00(ost. akt: 2017-01-22 21:31:19)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

W minioną sobotę (21 stycznia) w Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie na konferencji z udziałem wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita i wojewody Artura Chojeckiego drogowcy przedstawili najbliższe inwestycje na drogach na Warmii i Mazurach.
Wprawdzie jeszcze minie kilka lat nim pojedziemy całą ekspresowa „szesnastką”, ale po latach zastoju coś zaczyna się dziać na S16. A to przecież kręgosłup komunikacyjny regionu. Drugim powoli staje się lotnisko w Szymanach.

Jak poinformował Jarosław Kaczor, zastępca dyrektora olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w najbliższy piątek GDDKiA planuje podpisać umowę z Tansprojektem Gdańsk na wykonanie dokumentacji na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej 59. Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na przygotowanie dokumentacji

. W połowie 2018 roku będzie przetarg na realizację zadania w systemie „projektuj i buduj”. Lata budowy to 2019-22. Szacuje się, ze budowa tego odcinka „szesnastki” będzie kosztować około 660 mln zł.

Więcej informacji i ustaleń z sobotniej konferencji, znajdziecie w naszym materiale GO TV:


AM

Komentarze (17) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. brawo, wielkie ale .... #2165911 | 95.90.*.* 23 sty 2017 07:51

    Te decyzje są oczywiście słuszne, ale tak na prawdę nic one nie zmieniają w sytuacji województwa. Odstajemy od reszty kraju i oddalamy się dodatkowo coraz dalej od niego. Jesteśmy opóźnieni od takiego np. Torunia i wielu innych miast o 10-20 lat, i ten dystans cały czas rośnie. Nie chodzi o nasze ambicje, ale o bezpieczeństwo, wygodę, szybkość przemieszczania i biznes. Tak długo jak nie ma dobrych dróg, tak długo biznes wybierze Toruń, Gdynię, Zieloną Górę, albo Tarnów. Jesteśmy pod każdym względem poszkodowani. To tempo budowy dobrych dróg u nas oznacza, że cała S16 zostanie skończona około 2025-2030 roku, albo i nigdy, bo mogą w każdej chwili skończyć się fundusze z Unii. I jeszcze jedno. Skoro politycy zdecydowali się na budowę lotniska w lesie, a nie koło np. Olsztynka, to bądźcie konsekwentni i wybudujcie drogę o parametrach "S" albo chociaż prostą drogę z szerokim poboczem bezpośrednio od lotniska do Olszyna, S7 i S16 w okolicach Wielkich Jezior.

    Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. krzroy #2165968 | 81.190.*.* 23 sty 2017 09:21

      Drugim kręgosłupem komunikacyjnym staje się powoli lotnisko w Szymanach (z treści artykułu). Faktycznie powoli, bardzo powoli! A może raczej nigdy.

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

    2. j&s #2166037 | 91.210.*.* 23 sty 2017 10:53

      Przydałoby się też pomyśleć o potencjalnej żyle złota, jaką jest linia kolejowa nr 223 do Mrągowa i Mikołajek. Nie dość, że pozwoliłaby na szybki przewóz wojsk między garnizonami w Braniewie, Elblągu i Orzyszu, to przede wszystkim pozwoliłaby na sprawny dojazd mieszkańcom i turystom w samo serce Krainy Tysiąca Jezior. Bo póki co chyba bliżej jest do jej zaorania, niż rewitalizacji, która nie została ujęta w jakichkolwiek planach...

      odpowiedz na ten komentarz

    3. ren #2166040 | 79.188.*.* 23 sty 2017 10:56

      Bajdurzysz panie Szmit o rentowności lotniska i dróg łączących nas z innymi regionami kraju.To jest ostatnie rozdanie unijnych pieniędzy , a mowa o odległej przyszłości. Nie ma mowy w planie by przynajmniej 16 -ka Olsztyn- Mrągowo była ekspresówką, czy droga Olsztyn-Ostróda, które są podstawą do włączenia się w sieć ważnych dróg krajowych .

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    4. budować #2166055 | 83.14.*.* 23 sty 2017 11:22

      budować i jeszcze raz budować. jak najwięcej.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (17)