Kolejny krok w kierunku S16. Koncepcję ekspresówki przygotuje spółka z Gdańska

2017-01-12 07:00:00(ost. akt: 2017-01-12 08:31:37)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Właśnie wykonano kolejny krok w kierunku powstania ekspresowej szesnastki na odcinku Borki Wielkie - Mrągowo. Przetarg na wykonanie koncepcji S16, wygrała firma Transprojekt Gdański.
Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przygotowanie koncepcji S16 między Borkami Wielkimi a Mrągowem, przygotowała firma Transprojekt Gdański Sp. z o.o. (cena 3,3 mln zł). Podczas wyboru oferty, ważnym kryterium było również doświadczenie zespołu projektowego. — Wybrany oferent uzyskał w tym kryterium 25 punktów, dzięki czemu jego oferta okazała się najkorzystniejsza — podaje GDDKiA Oddział w Olsztynie.

Teraz firma będzie miała 15 miesięcy na zrealizowanie koncepcji programowej budowy drogi ekspresowej S16 (na wspomnianym odcinku) wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu DK 59. Gdy tylko zakończą się prace nad koncepcją, Dyrekcja przystąpi do ogłoszenia przetargu na zrealizowanie inwestycji w systemie "projektuj buduj". Termin jego ogłoszenia zaplanowano na drugą połowę 2018 roku.



— Szesnastka to główny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur na linii wschód – zachód. Inwestycja będzie kolejnym etapem rozbudowy drogi — tłumaczą przedstawiciele GDDKiA. Trasa będzie miała długość 19,7 km - 15,6 km w ciągu S16 oraz 4,1 km w ciągu dk 59 (obwodnica Mrągowa). Według założeń, ma przebiegać w pobliżu miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Marcinkowo i od strony południowo-zachodniej, ominie Mrągowo.

— Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa w ciągu dk 59 będzie to droga o przekroju jednojezdniowym, dwu lub trzypasowym (1x2 lub 2+1) — dodaje GDDKiA. Dostęp do ekspresówki będzie możliwy tylko poprzez węzły drogowe: Mrągowo, Bagienice oraz Sorkwity.

Tak prezentuje się plan orientacyjny:
S16 wariant 2 (niebieski), DK 59 wariant 3 (czerwony)


Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Przetarg w końcówce 2018 roku ;) #2157899 | 178.235.*.* 12 sty 2017 07:24

    Czyli najwcześniej zaczną budować w 2019.... Jest sukces. Dobra zmiana

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. ren #2157906 | 79.188.*.* 12 sty 2017 07:30

    A co z ekspresówką Olsztyn- Borki?

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. paleta #2157909 | 89.228.*.* 12 sty 2017 07:36

      A co dokładnie będzie musiał wykonać zwycięzca przetargu? Co oznacza zrealizowanie koncepcji programowej budowy drogi? Przetarg za 3,3mln złotych, a ja i zapewne większość czytelników nie związanych z budownictwem drogowym, nie wiemy, co to takiego, ta realizacja koncepcji. Może redakcja wytłumaczyłaby w czym rzecz?

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. JA #2157922 | 83.9.*.* 12 sty 2017 08:02

        a gdzie droga OLSZTYN- OSTRÓDA????????

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. oj oj #2157932 | 31.1.*.* 12 sty 2017 08:16

          Dużo bardziej jest potrzebna droga w standardzie S na odcinku Olsztyn-Ostróda. To co się dzieje na tej drodze to koszmar. Nie dość, że praktycznie na 70% swojej długości są dwa pasy, niebezpieczne zakręty i o wyprzedzaniu można zapomnieć, to już na wyjeździe z Olsztyna tworzą się konwoje złożone z kilkudziesięciu aut. Ostatnio ten 35 km odcinek pokonałem w 53 minuty, bo pojawił się zator w postaci 4 Tirów i wszystko zwolniło do ślimaczego tempa.

          Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          Pokaż wszystkie komentarze (12)